PDA

View Full Version : Dames en Heren: De STONES gaan weer touren!!!!!



Dionyios
13 mei 2002, 18:09
ikke hééééééééééél blij zijn!!!! :grin: :grin: :grin:

http://www.the-rolling-stones.com

Noctiis
13 mei 2002, 18:13
alweer? damn je zou denken na 40 jaar het wel beu te zijn :smile:

Dila
13 mei 2002, 20:36
ja das wel snel weer, vorige keer was mn moeder dr nog heen...

PeArLjAm
13 mei 2002, 21:48
Ik heb nog die live cd van de Rolling Stones in Amsterdam.. K heb ze alleen nog nooit in het echt live gezien.. :sad: Komen ze in Nederland?

Dionyios
13 mei 2002, 22:43
Voorlopig staan er alleen nog maar Amerikaanse en Aziatische (?) shows op de site, maar aangezien het een World Tour is en ze de vorige tour 7x in Nederland hebben gespeeld, denk ik niet dat ze ons landje zullen overslaan.

Toen speelde ze 5 dagen achtereen in een uitverkochte Amsterdam ArenA, en ik was daar tijdens het 1e concert. Daar was pas écht een divers publiek aanwezig, van die oude rockers tot 'gewone' mensen, tot jongeren van mijn leeftijd ('k was toen 16 geloof ik).

En als ze dan opkomen met Satisfaction, dan krijg je gewoon kippevel...

Markie
14 mei 2002, 09:52
Dat was idd goed in de Arena. Maar eerlijk is eerlijk, in de Kuip in 94 had Satisfaction meer sfeer. Toen zong echt iedereen mee.

Ik vind een Stones optreden altijd bijzonder, of ze nu aan het aftakelen zijn of niet (zoals sommigen beweren).

Het begint al bij de kaartverkoop. Guppies van 15, moeder (van Dila), opa's, noem maar op. Allemaal in de rij en die ouwe lui maar praten over hoe het in '72 of '69 was. Echt lachen. En degenen die toen te jong waren maar denken "blablabla"

Dan tijdens het concert ook, iedereen staat te springen, jong, oudere jongeren, oud en stok-oud. Super.

En dan vinden we het heus niet erg dat Charlie inmiddels als een marionet zit te drummen, met touwtjes aan zijn drumstokken die van boven het podium worden bediend!

Ik bedoel, Mick die vliegt nog heen en weer van links naar rechts, echt een conditie.
Maar van Charlie heb ik altijd de fantasie dat hij 's ochtends uit het tehuis wordt opgehaald en achter dat drumstel wordt neergezet en dat ze hem 's avonds weer terugbrengen zonder dat hij door heeft gehad dat ie er bij was. :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-05-14 08:53 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-05-14 08:54 ]</font>

moretel
14 mei 2002, 14:49
Ik ga niet,

na mijn bezoek aan de stones in de kuip gingen mijn oren piepen om dat een tijdje vol te houden zo erg dat ik zelfs een jaar nauwelijks muziek heb geluisterd en gitaar gespeelt.
Nu gaat dat beter en bescherm ik mijn oren maar de stones zullen ze niet meer live aanhoren.

jullie zijn gewaarschuwd.

Dila
14 mei 2002, 16:16
MIETJE!!!!!

moretel
17 mei 2002, 12:30
Je hoeft niet te schreeuwen ik ben niet doof.

Echoes
17 mei 2002, 13:42
als muzikant zijnde neem ik aan dat jij toch ook wel prof. oordopjes hebt?!

moretel
17 mei 2002, 14:39
Ik gebruik van die fabrieksdopjes die je met zo'n buisje in je oren propt, Alpine heten ze.
Ik heb wel eens geinformeerd naar dopjes die speciaal worden aangemeten maar t.n.t. nog niet gedaan.

De dopjes bevallen goed en ik gebruik ze al drie jaar en constant, ook tijdens concertbezoeken. Mijn gehoor was zowiezo nog goed, alleen dat piepen was erg vervelend, niet tijdens muziek maken maar tijdens rust.
Er zit ook een psychische kant aan.
Stilte bestaat haast niet meer, maar als het werkelijk stil is wat hoor je dan? Die ruis etc. zou iedereen dat horen?
als je je er niet bewust van bent hoor je niks zodra je er op gaat letten kan je gek worden.

Het nadeel van die dopjes is wel dat gesprekken tijdens pauzes wat lastiger verlopen en het in en uitdoen vind ik dan geen optie. Maar de bescherming die nodig is om muziek te maken vind ik het belangrijkst.
Want doofheid is voor de meeste muzikanten toch het ergste wat er is lijkt me. Er wordt niet zoveel over gesproken, een soort verdringen? Er lijden vrij veel muzikanten aan gehoorproblemen.
Al die decibellen zijn niet altijd goed voor de gezondheid

grayfink
30 juni 2013, 13:40
Topic van 11 jaar oud :D

Maar goed, ze doen het nog steeds en zonder rollator... Gisteren op Glastonbury, Mick en Keith worden dit jaar 70, Charlie Watts is 72 en broekie Wood 66.
Publiek heeft zich wel vermaakt geloof ik.

http://youtu.be/OM51e8Stat8