PDA

View Full Version : 'Speel eens iets'



Br@mbo
31 augustus 2004, 10:57
Hallo,

Ik weet niet of deze post hier helemaal goed staat, nuja, et lijkt me het meest logische subforum

Wat mijn probleem dus is: ik ben al vaak bij mensen geweest die een gitaar staan hebben, en als ik dan zeg van 'hej, ik speel gitaar', zeggen ze van 'ja? leuk, speel eens iets...'

maar wat moet je dan spelen om wat indruk te maken op die mensen, of om gewoon te tonen dat je het weldegelijk kunt ?

wat spelen jullie in die situaties ?

Swan
31 augustus 2004, 11:01
hangt heel erg van de persoon af...bij iets cleans/softs meestal a perfect circle....
wat harder wat juggajugga riffjes van mezelf en anders n opeth solootje

e_lukather
31 augustus 2004, 12:15
Ik speel meestal de nummers die zij kennen... dan maak je het meest indruk. Als je iets speelt wat voor jou een heel moeilijk en gaaf is wil niet zeggen dat hun dat ook koel vinden. Ik vraag weleens naar wat voor muziek ze luisteren.. en dan improviseren :) Dan kan je bewijzen of je écht goed bent hahaha :razz:

Bigfoot414
31 augustus 2004, 12:50
Om écht indruk te maken? Zeg tegen die persoon dat je dan ff met je advocaat moet overleggen... 8-)

harrie-beton
31 augustus 2004, 13:56
op akoestische speel ik altijd "asturias" en op de electrische het intro van COMA (Guns en Roses)

Op de electrische speel ik clean+chorus ook vaak het intro "run to you" van Brian Adams.

De meeste niet-gitaristen vinden er weinig aan, dus ik heb altijd bier koud staan.

sugarfish
31 augustus 2004, 16:27
Mensen willen altijd de nummers horen die snel "bekend in de oren" klinken. Oftwel de "drie-akkoordjes-kut"-liedjes.

sneez0r
31 augustus 2004, 16:52
Het is absoluut noodzakelijk om een bepaald repertoire te hebben. Ongeveer 10 stukken die ongeveer op jouw niveau zitten, en die je blind aan iedereen - of dat nou een familielid, een jurylid van een concours of dat leuke meisje uit 6C is - kan voorspelen. Zoek die nummers een beetje goed uit, zodat ze zowel technisch als muzikaal interessant zijn.

aad
31 augustus 2004, 23:09
Hallo,

Ik weet niet of deze post hier helemaal goed staat, nuja, et lijkt me het meest logische subforum

Wat mijn probleem dus is: ik ben al vaak bij mensen geweest die een gitaar staan hebben, en als ik dan zeg van 'hej, ik speel gitaar', zeggen ze van 'ja? leuk, speel eens iets...'

maar wat moet je dan spelen om wat indruk te maken op die mensen, of om gewoon te tonen dat je het weldegelijk kunt ?

wat spelen jullie in die situaties ?

Waarom wil je zo'n indruk maken? Als je "goed genoeg bent om iets te spelen" en daarmee indruk te maken dan weet je toch ook wel wat te spelen?
Ik was een tijdje geleden ook in zo'n situatie, waarin ik min of meer werd gedwongen om met een paar gasten mee te spelen. Op dat moment wist ik gewoon niet wat te doen.
Nu heb ik weer les, mede om die zekerheid voor MEZELF weer op te bouwen en dan hoef ik me niet meer te bewijzen.

misschien heb je hier wat aan.

en zo niet, nou ja dan niet :-D

sneez0r
1 september 2004, 08:55
Hehe, ik vind het inderdaad ook wat vreemd als iemand om mijn keyboard uit te testen een slordige uitvoering van Mozart's Rondo 'alla Turca' (kv. 331) geeft. Als je echt zo stoer bent, mag je wel een Paganini-etude van List spelen :D

Soulflyhigh
1 september 2004, 13:01
Solotjes van One haha en daarna wat Eddie v H tappen dan zie je mensen altijd kijken van he 8-)

Carpe Diem
7 september 2004, 14:48
ik speel altijd crash into me van dave matthews. door de toch lastige vingerzetting maak je wel indruk

DieterVDW
7 september 2004, 21:13
Hehe de tapping solo van One doet het idd altijd wel 8-) .
Of 't intro'tje van Sweet Child O' Mine ...
Intro van thunderstruck...

Klassiekertjes doen het goed ;) .

Nova
8 september 2004, 19:48
metallica - nothing else matters werkt ook altijd heel goed :-D nog simpel ook, zo simpel dat ik m kan :-D

AcousticFreak
9 september 2004, 12:42
Ligt maar net aan het type luisteraar.

Voor moeders van vrienden speel ik vaak Streets of London of Verdronken Vlinder.. Een versleten rockliefhebber vindt Stairway to heaven erg goed om aan te horen.. terwijl je een tienermeisje waarschijnlijk eerder om Britney Spears vraagt (wat ik eigenlijk uit principe weiger :P )

More than words van Extreme doet het eigenlijk voor iedereen goed! Erg moeilijk issie niet! Fingerpicking is gewoon lekkah ;)

Ronald
9 september 2004, 15:03
intro van kids aren't alright doet het altijd goed bij de mensen die zelf geen gitaar spelen :)

Aat
9 september 2004, 23:45
Br@mbo, volgens mij is hier sprake van een zekere onzekerheid ?? Waar ik altijd aan vast houdt is het idee dat er 1 miljoen gitaristen beter zijn dan ik, gevolg, er zijn er in ons land (kinderen en oude van dagen meegeteld) nog zo'n slordige 15 miljoen die het helemaal niet kunnen.... Kortom de tips die gegeven zijn kloppen wel speel wat jij lekker vind, of het nou More than words is (want fingerpicking is lekkah) of drie sccoorden K.....liedjes, doe wat je kan en het werkt.

arno
10 september 2004, 18:56
intro van voodoo chile doet het ook altijd goed

Sasquatch0017
14 september 2004, 16:46
Lola op de manier van Dave Mathews live
dat maakt altijd veel indruk en is ook nog niet zo heel erg moeilijk

FrankS
14 september 2004, 20:34
Met jezelf gaan spelen. Ku'j lache..

Shakeel
15 september 2004, 15:59
Met jezelf gaan spelen. Ku'j lache..


'' jengel stengel ''


'' met jezelf gaan spelen '' :o :o :o


Frank alles goed jongen :D ?

Thom TK
15 september 2004, 17:00
The trooper vinden mensen vaak leuk.

harrie-beton
15 september 2004, 20:10
the trooper

van wie is dat
of wordt ik oud

Thom TK
15 september 2004, 20:16
the trooper

van wie is dat
of wordt ik oud

WAS je maar oud, dan kende je het wel :D
Is van Iron Maiden.

Ronald
15 september 2004, 21:02
zijn die nog nie dood dan ?

Thom TK
15 september 2004, 23:11
zijn die nog nie dood dan ?

:roll:

pinchaholic
17 september 2004, 15:10
Ik speel meestal Vortex van Megadeth ( Criptic Writings album).
Ik maak nog het meeste indruk op mezelf :D, wat een bizar riffje!

El Pinch

dvmutzy
19 september 2004, 00:41
op zich hoef je je helemaal niet druk maken, want als ik al het begin van One spelen zeggen mensen al van wat kan jij goed gitaar spelen zeggen (terwijl ik de rest helemaal niet kan). dus... mensen die zelf niet spelen vinden het al snel goed 8-)

Thom TK
19 september 2004, 22:44
op zich hoef je je helemaal niet druk maken, want als ik al het begin van One spelen zeggen mensen al van wat kan jij goed gitaar spelen zeggen (terwijl ik de rest helemaal niet kan). dus... mensen die zelf niet spelen vinden het al snel goed 8-)

Ja klopt.
Het gaat erom hoe het KLINKT niet hoe moeilijk het is.

AcousticFreak
19 september 2004, 23:39
juist!!! :wink:

Stratman70
27 september 2004, 13:47
Ik speel dan vaak een D accoord.
En als ik echt helemaal los ben doe ik er soms een G achteraan.

Maar serieus; afhankelijk van mijn stemming, maar 9 van de 10 keer is het wel improvisatie met wat accoordjes en solonootjes erdoor.... totdat er een nummer te binnen schiet waarvan ik denk: "Hé!"

sneez0r
27 september 2004, 17:34
Toetsenisten onderschatten hoe lastig pianospelen is, blazers en niet-muzikanten overschatten het vaak :D

harrie-beton
27 september 2004, 22:40
WAS je maar oud, dan kende je het wel
Is van Iron Maiden.


ah ja. Die CD heb ik zelfs (gekocht). Maar nummer vind ik niet bijzonder. Hoe speel je die in je eentje trouwens?

Thom TK
27 september 2004, 23:35
WAS je maar oud, dan kende je het wel
Is van Iron Maiden.


ah ja. Die CD heb ik zelfs (gekocht). Maar nummer vind ik niet bijzonder. Hoe speel je die in je eentje trouwens?

Intro...tiedelietiedelietiedlietie....en dan dat hoge stukje van het refrein.
Kan perfect alleen hoor 8-) :cool:

fördärvad
28 september 2004, 00:11
Solo's, vaak iets ouders van lukather (toto) of 'Death - Voice Of The Soul'.

Slashhh
8 november 2004, 19:45
ik heb gemerkt, de makkelijker t stukje dat je speelt des te meer t indruk maakt.... :???:

als ik de 24ste caprice van paganini speel, haken mensen bij de 2de variatie al af...meest uitdagende/inspirerende/prachtige stuk muziek ooit geschreven voor een soloist (viool origineel maar heb t voor gitaar overgezet) en niemand die t wil horen :evil:, behalve mensen die r echt van afweten.

dus speel ik iets wat makkelijk klinkt maar een beetje uitdagend is zodat ik niet in slaap val EN dat ik ook mooi vind klinken, op akoestische/klassieke gitaar "over the hills and far away" van led zep, "child in time" deep purple akkoorden+melodies, "wild horses" rolling stones (akkoorden zijn makkelijk maar als je de melodie erbij speelt al wat uitdagender).
op electr. doe ik meestal een bluesrock solo impro, godfather, sweet child of mine, whole lotta love met solos, smoke on the water met solos en probeer weleens mensen te overtuigen met klassieke/arabische spul 8-)

sneez0r
8 november 2004, 20:03
ik heb gemerkt, de makkelijker t stukje dat je speelt des te meer t indruk maakt.... :???:

als ik de 24ste caprice van paganini speel, haken mensen bij de 2de variatie al af...meest uitdagende/inspirerende/prachtige stuk muziek ooit geschreven voor een soloist (viool origineel maar heb t voor gitaar overgezet) en niemand die t wil horen :evil:, behalve mensen die r echt van afweten.
Ten eerste vind ik het geen geweldig stuk. Het is misschien wel een van de weinige interessante Capriccio's, maar dat maakt het nog niet tot een goed stuk. 'L'ecole moderne' van Wieniawski zijn bijvoorbeeld leuker als virtuoos werk voor de solo-viool. Het is jammer dat veel gitaristen alleen Paganini kennen.

Eenstemmige muziek is vaak retesaai, dat is het echte probleem. Liszts Paganini-etude #6 (gebaseerd op die Caprice) is bijvoorbeeld al vele malen leuker.

Ik heb die Caprice al vaak gehoord, ook op de gitaar, maar nooit heb ik echt genoten. Misschien bij een zeldzaam goede uitvoering, maar - no offence - ik denk niet dat jij echt een unieke virtuoos bent.

Slashhh
9 november 2004, 02:04
ik heb gemerkt, de makkelijker t stukje dat je speelt des te meer t indruk maakt.... :???:

als ik de 24ste caprice van paganini speel, haken mensen bij de 2de variatie al af...meest uitdagende/inspirerende/prachtige stuk muziek ooit geschreven voor een soloist (viool origineel maar heb t voor gitaar overgezet) en niemand die t wil horen :evil:, behalve mensen die r echt van afweten.
Ten eerste vind ik het geen geweldig stuk. Het is misschien wel een van de weinige interessante Capriccio's, maar dat maakt het nog niet tot een goed stuk. 'L'ecole moderne' van Wieniawski zijn bijvoorbeeld leuker als virtuoos werk voor de solo-viool. Het is jammer dat veel gitaristen alleen Paganini kennen.

Eenstemmige muziek is vaak retesaai, dat is het echte probleem. Liszts Paganini-etude #6 (gebaseerd op die Caprice) is bijvoorbeeld al vele malen leuker.

Ik heb die Caprice al vaak gehoord, ook op de gitaar, maar nooit heb ik echt genoten. Misschien bij een zeldzaam goede uitvoering, maar - no offence - ik denk niet dat jij echt een unieke virtuoos bent.

:???:


heb je slecht geslapen ofzo?

tis jammer dat er mensen op deze planeet zijn die meteen een definitief oordeel vellen over iemand na t lezen van 3 zinnen :roll:

als jij niet in staat bent te horen dat de 24ste caprice een toppunt is voor instrumentalisten, wil t niet zeggen dat jij dan gelijk hebt...misschien scheelt er wel iets aan jouw muzikale oor?
maar dat kan natuurlijk niet, want ik moet een slechte gitarist zijn (geen ene noot van mij gehoord) die niks weet over klassieke muziek (ik bestudeer t minstens 10 jaar) en jij bent een autoriteit in klassieke muziek omdat jij 1 andere minder bekende componist kunt noemen en nog wel 1 die paganini niet eens zijn schoenen zou laten poetsen...wieniawski, tsjongejonge zeg, een gefrustreerde poolse paganini-kloon :roll:
als je dit beter vind dan paganini, kan ik jouw gehoor niet serieus nemen man, echt waar.

listzt zn etudes op piano zijn aardig, maar wat heb je eraan als sologitarist?
juist, niks...

al die rare conclusies die je trekt in een paar zinnen...ik kan nog meer gaan zeggen maar heeft t zin?

slaap lekker :-D

Joop M
9 november 2004, 11:48
Speel nou gewoon La Bamba ,kent iedereen en maakt indruk.
En als 2e het intro van Walk this way van Airosmith
Succes gegarendeerd (?)

Grz Joop

Shakeel
9 november 2004, 11:58
Chicks worden geil als je iets van lenny kravitz voor ze speelt 8-)

Wormaap
9 november 2004, 12:04
Dit topic vind ik ook wel leuk om te lezen... Ik weet namelijk ook nooit wat te spelen. Dat is voornamelijk omdat ik eigenlijk redelijk weinig hele nummers ken, maar altijd de interessante stukjes eruit haal waar ik technisch beter van word. Op die manier kan ik dus kilo's introotjes, tussenriffjes, solootjes bladiebladiebla maar eigenlijk alleen maar'n paar hele basic complete nummers.
Iemand nog ideeën voor eenvoudige nummers die mensen leuk vinden om te horen? Iets van RHCP ofzo :-D Under the Bridge vond ik te veel om uit m'n hoofd te leren voor'n nummer dat ik niet echt heel graag wil kennen.

sneez0r
10 november 2004, 20:57
:???:

heb je slecht geslapen ofzo?

tis jammer dat er mensen op deze planeet zijn die meteen een definitief oordeel vellen over iemand na t lezen van 3 zinnen :roll:

als jij niet in staat bent te horen dat de 24ste caprice een toppunt is voor instrumentalisten, wil t niet zeggen dat jij dan gelijk hebt...misschien scheelt er wel iets aan jouw muzikale oor?
Dat stuk het toppunt voor instrumentalisten? Dat lijkt me toch écht niet. Neem ten eerste eens in beschouwing dat Paganini's Capricci niet eens voor een muzikaal doel zijn geschreven.


maar dat kan natuurlijk niet, want ik moet een slechte gitarist zijn (geen ene noot van mij gehoord) die niks weet over klassieke muziek (ik bestudeer t minstens 10 jaar) en jij bent een autoriteit in klassieke muziek omdat jij 1 andere minder bekende componist kunt noemen en nog wel 1 die paganini niet eens zijn schoenen zou laten poetsen...wieniawski, tsjongejonge zeg, een gefrustreerde poolse paganini-kloon :roll:
als je dit beter vind dan paganini, kan ik jouw gehoor niet serieus nemen man, echt waar.
Ik beweer helemaal nergens iets over jouw spel of kennis. Hoogstens dat jij misschien niet een zeldzame virtuoos bent.


listzt zn etudes op piano zijn aardig, maar wat heb je eraan als sologitarist?
juist, niks...
Jij begint hier over 'het toppunt voor instrumentalisten'.

Ik probeer nergens te flamen, en het past IMHO ook niet om zo te reageren. De enige die hier mensen loopt te kleineren ben jij hier.

Slashhh
10 november 2004, 23:30
nou dan articuleer je toch wel verkeerd hoor.... :roll:

met een v/d toppunten voor een instrumentalist bedoel ik dus 1 v/d meest uitdagende/inspirerende....als jij zegt dat de 24ste dat niet is, echt waar, je muzikanten oor is dan niet ontwikkeld...ik probeer niet eens te flamen...wat heb ik daaraan :-?

tuurlijk zijn er muzikalere stukken, en dan moet je bij beethoven zijn en nergens anders, vooral niet bij wieniawski :roll:
maar als sologitarist zoals mijn eerste opmerking?

juist, paganini en als t je bevalt vivaldi (ja weer een bekende)

Daevren
11 november 2004, 01:03
Niet zo arrogant. In de klassieke muziek wordt Paganini sowiezo als een middelmatige componist gezien. Zonder Liszt en Rachmaninoff waarschijnlijk alleen bekent als groot solist in geschiedenisboeken.

De caprices zijn alleen heel virtuoos. En omdat het eenstemmig is heb je er ook niet z'n goed oor voor nodig. Geen subtiliteiten. En harmonisch is er ook niet zoveel bijzonders.

Liszt etudes zijn velen malen leuker, vooral de Études d'Exécution Transcendante. Ja, je speelt ze niet op gitaar. Maar klassiek muziek op gitaar vind ik zowiezo minder.

Vroeger vond ik het raar dat Jascha Heifetz ze niet alle 24 opgenomenheeft. Nu snap ik dat het zonde van de tijd geweest zou zijn.

harrie-beton
11 november 2004, 09:17
"over the hill and far away" van led zep die ken ik niet.
Bedoel je niet Gary Moore?

Thom TK
11 november 2004, 09:23
"over the hill and far away" van led zep die ken ik niet.
Bedoel je niet Gary Moore?

Dat nummer is gecoverd door een aantal bands (Nightwish, Thyrfing zelfs dacht ik), maar ik dacht idd dat het origineel afkomt van Gary Moore.

Ronald
11 november 2004, 16:06
da is ook zo , is inderdaad van gary moore

die van led zep heeft er zelfs niks mee te maken

Slashhh
11 november 2004, 23:52
t is bijna dezelfde titel ja maar andere nummer, GEEN COVER OFZO (led zep is hills, moore is hill, ik heb t zonder s getypt, mijn fout), en die van led zep is beter imho :-D

t begint met een akoestische intro, niet al te moeilijk maar je doet t niet vanuit de losse pols zeg maar :wink:

ik neem t akoestische stukje morgen effe op en knal m in sounds mp3, check t als je een mooi stuk wil leren 8-)

t beste

en voor de laatste keer, paganini is het toppunt voor een sologitarist qua performance in virtuose style gecombineerd met lyrisch expressief, of je t nou wil toegeven of niet 8-)
anyway, meningen verschillen, maar dit is geen mening maar een feit, k hoop da ik niet afgeknalt word :razz: ....*kijkt effe op t nieuws*....hmmm.... :-D

Trocar
12 november 2004, 00:11
...niemand die t wil horen , behalve mensen die r echt van afweten...

...als jij niet in staat bent te horen dat de 24ste caprice een toppunt is voor instrumentalisten...

...misschien scheelt er wel iets aan jouw muzikale oor...

...als je dit beter vind dan paganini, kan ik jouw gehoor niet serieus nemen man...

...als jij zegt dat de 24ste dat niet is, echt waar, je muzikanten oor is dan niet ontwikkeld...

...meningen verschillen, maar dit is geen mening maar een feit...


:o
:cry:

Slashhh
12 november 2004, 00:43
...niemand die t wil horen , behalve mensen die r echt van afweten...

...als jij niet in staat bent te horen dat de 24ste caprice een toppunt is voor instrumentalisten...

...misschien scheelt er wel iets aan jouw muzikale oor...

...als je dit beter vind dan paganini, kan ik jouw gehoor niet serieus nemen man...

...als jij zegt dat de 24ste dat niet is, echt waar, je muzikanten oor is dan niet ontwikkeld...

...meningen verschillen, maar dit is geen mening maar een feit...


:o
:cry:


dit is totaaaaal uit zijn context gerukt :-D :-D

ik kan ook jouw posten doorzoeken en zo'n lijstje maken....als je er niet bijzet waar t en reactie tegen was....jij bent een fan van nieuwe politiek neem ik aan? :-D

Ronald
12 november 2004, 14:07
t is bijna dezelfde titel ja maar andere nummer, GEEN COVER OFZO (led zep is hills, moore is hill, ik heb t zonder s getypt, mijn fout), en die van led zep is beter imho :-D

t begint met een akoestische intro, niet al te moeilijk maar je doet t niet vanuit de losse pols zeg maar :wink:

ik neem t akoestische stukje morgen effe op en knal m in sounds mp3, check t als je een mooi stuk wil leren 8-)

t beste

en voor de laatste keer, paganini is het toppunt voor een sologitarist qua performance in virtuose style gecombineerd met lyrisch expressief, of je t nou wil toegeven of niet 8-)
anyway, meningen verschillen, maar dit is geen mening maar een feit, k hoop da ik niet afgeknalt word :razz: ....*kijkt effe op t nieuws*....hmmm.... :-D

die van gary moore is nie zonder s hoor :S is ook gewoon hills. en die van led zep is echt een kutnummer als je het mij vraagt :-D maar goed ik vind zep gewoon niks.

Slashhh
12 november 2004, 16:58
ok, da's smaak verschil, gary moore is wel een strak gitarist maar muziek componeren zoals jimmy page....? :-D

voor degene die t wilden horen, de led zep nr over the hills and far away heb ik opgenomen en bij sounds/mp3 gezet.

Ronald
12 november 2004, 20:35
nou ik vind nightwish's variant van over the hills een erg goed nummer. beter dan het orgineel in ieder geval. alleen de tekst vind ik knudde maar ja die komt dan ook van ons gerryke he :roll:

lol nie da ik iets anders ken van gary moore hoor :)

Reel Big Fish
13 november 2004, 11:49
Speel Zo Vrolijk van A.J. Kwak, dat herkent iedereen en de moeilijkheidstgraad ligt niet erg hoog (ik kan het zelfs) :-D

Ronald
13 november 2004, 14:08
lol kwist nie eens dat daar gitaar in zat :roll:

geef de tablatuur er maar van dan :-D

Slashhh
13 november 2004, 14:51
:-D :-D :-D

Trocar
14 november 2004, 21:45
dit is totaaaaal uit zijn context gerukt :-D :-D

ik kan ook jouw posten doorzoeken en zo'n lijstje maken....als je er niet bijzet waar t en reactie tegen was....

Je hebt gelijk, flauw van mij. Excuus!

Slashhh
14 november 2004, 22:45
ach, geeft niks ik ben t gewend...ik ben denk ik nu wel t meest gehate forum-bezoeker omdat ik eigen meningen lucht, zonder bruine veren te gebruiken :-D

democratie rocked, maar alleen als anderen t ook snappen en niet zo facistisch redeneren :roll:

t beste

Equalizer
22 november 2004, 09:57
Als je (als bassist dan) een stukje slapt, maakt dat al gauw indruk :D
Maar ze zien waarschijnlijk niet gauw het verschil in moeilijkheidsgraad tussen iets simpels van Flea en een stukje van bijv. Victor Wooten (als jullie die kennen).

Lacrimosa
22 november 2004, 10:30
Gewoon iets spelen waar ze zo van W T F was that? gaan kijken :-D

Ronald
23 november 2004, 16:03
nou mensen die echt helemaal niks weten van gitaar spelen kunnen echt het verschil nie zien tussen een heel technisch stuk en heel simpel stuk. ik denk dat je ze alleen met snelheid dan zou kunnen imponeren. ik denk dat in zo'n geval iets bekends spelen veel beter werkt

Ron4ld
23 november 2004, 18:01
iets bekends spelen werkt het best denk ik :-D

Ronald
23 november 2004, 18:24
zeg gij bent wel een na-aper he :roll:

master of shred
23 december 2004, 20:22
ik speel nooit wat bekends, gewoon egt wat indruk maakt. Speed Metal SYmphony ofzow, wat er moeilijk uit ziet, of met je linker hand over de neck heen spelen ( niet onderdoor )

Lacrimosa
23 december 2004, 20:47
ik speel nooit wat bekends, gewoon egt wat indruk maakt. Speed Metal SYmphony ofzow

heb je hier opnames van?

krizz
23 december 2004, 23:21
ik speel nooit wat bekends, gewoon egt wat indruk maakt. Speed Metal SYmphony ofzow

heb je hier opnames van?
Ja, natuurlijk heeft ie dat! En hij speelt dan beide partijen op eeen gitaar, tegelijkertijd. :roll: :roll:

krizz
23 december 2004, 23:21
MERDE! :evil:

Lacrimosa
24 december 2004, 00:08
ik speel nooit wat bekends, gewoon egt wat indruk maakt. Speed Metal SYmphony ofzow

heb je hier opnames van?
Ja, natuurlijk heeft ie dat! En hij speelt dan beide partijen op eeen gitaar, tegelijkertijd. :roll: :roll:

lmao!! :-D

master of shred
24 december 2004, 10:38
ik speel nooit wat bekends, gewoon egt wat indruk maakt. Speed Metal SYmphony ofzow

heb je hier opnames van?
Ja, natuurlijk heeft ie dat! En hij speelt dan beide partijen op eeen gitaar, tegelijkertijd. :roll: :roll:

:roll: nee dat gaat een beetje moelijk :razz: , ik mute jason becker zijn partij in powertabs als ik t speel :roll:

master of shred
24 december 2004, 10:39
ik speel nooit wat bekends, gewoon egt wat indruk maakt. Speed Metal SYmphony ofzow

heb je hier opnames van?
Ja, natuurlijk heeft ie dat! En hij speelt dan beide partijen op eeen gitaar, tegelijkertijd. :roll: :roll:

:roll: nee dat gaat een beetje moelijk :razz: , ik mute jason becker zijn partij in powertabs als ik t speel :roll:

Azrael
24 december 2004, 17:38
Mensen hebben nooit audio files als ze zeggen dat ze goed zijn......

Dat zijn jullie toch al wen gewend hier? :-D

master of shred
24 december 2004, 22:08
sorry dat ik zo stom overkwam :oops: als je me wilt horen spelen voeg je me maar toe op msn :

masterofshred@hotmail.com

Azrael
27 december 2004, 02:34
sorry dat ik zo stom overkwam :oops: als je me wilt horen spelen voeg je me maar toe op msn :

masterofshred@hotmail.com

Ik zal het eens doen maar ik zit bijna nooit op MSN.......maar het is natuurlijk wel zo eerlijk.....

hendri
28 december 2004, 10:07
laats kwam iemand bij mij en zag mijn gitaar: cool speel jij? Sla hem eens in mekaar zoals die gast van the who!

ja daahaaag barbaar :cool:

Mauser
1 januari 2005, 20:11
Mijn vrienden/kennissen vinden t helemaal geweldig als ik Seek & Destroy speel van Matellica :P Vooral de pre-chorus :D

Philippe
1 januari 2005, 22:11
- Meestal solootje uit enter sandman
- Nothing else matters
- Under the bridge
- Een beetje tapwerk wat er ingewikkeld uit ziet, maar het niet is :razz:
- solootje uit beat it doet het ook altijd erg goed.

amon
5 januari 2005, 00:20
Tja, dit probleem van de topicstarter komt me bekend voor. En vaak gaat er als ik dan snel iets moet verzinnen vanalles mis, waardoor het dus lijkt alsof ik 7 jaar voor niets les heb gehad :wink:


Dus ik heb sinds een paar maanden een vast 'programma' voor dit soort situaties.
- iets bekends: RHCP bijvoorbeeld en dan californication -> tokkel, slag en solo in één
- iets om mn solo kunsten te tonen: Steve Vai - Blue Powder
- En nog iets super snels om mn snelheid te tonen: Yngwie Malmsteen - classic rock achtig iets op lage E en eindig met shred over alle snaren van onder naar boven en terug tot halverwege :lol: zeg maar...

En verder moeten ze maar een liedje vragen en hopen dat ik het (uit mn hoofd) ken.

scholier
5 januari 2005, 10:27
ik speel meestal house of the rising sun van the animals, omdat ik meestal voor ooms en tantes iets moet spelen. vor vrien etc etc. speel ik ook californiacation of een blues solootje

pimpdoll
17 januari 2005, 18:35
:???:

heb je slecht geslapen ofzo?

tis jammer dat er mensen op deze planeet zijn die meteen een definitief oordeel vellen over iemand na t lezen van 3 zinnen :roll:

als jij niet in staat bent te horen dat de 24ste caprice een toppunt is voor instrumentalisten, wil t niet zeggen dat jij dan gelijk hebt...misschien scheelt er wel iets aan jouw muzikale oor?
Dat stuk het toppunt voor instrumentalisten? Dat lijkt me toch écht niet. Neem ten eerste eens in beschouwing dat Paganini's Capricci niet eens voor een muzikaal doel zijn geschreven.


maar dat kan natuurlijk niet, want ik moet een slechte gitarist zijn (geen ene noot van mij gehoord) die niks weet over klassieke muziek (ik bestudeer t minstens 10 jaar) en jij bent een autoriteit in klassieke muziek omdat jij 1 andere minder bekende componist kunt noemen en nog wel 1 die paganini niet eens zijn schoenen zou laten poetsen...wieniawski, tsjongejonge zeg, een gefrustreerde poolse paganini-kloon :roll:
als je dit beter vind dan paganini, kan ik jouw gehoor niet serieus nemen man, echt waar.
Ik beweer helemaal nergens iets over jouw spel of kennis. Hoogstens dat jij misschien niet een zeldzame virtuoos bent.


listzt zn etudes op piano zijn aardig, maar wat heb je eraan als sologitarist?
juist, niks...
Jij begint hier over 'het toppunt voor instrumentalisten'.

Ik probeer nergens te flamen, en het past IMHO ook niet om zo te reageren. De enige die hier mensen loopt te kleineren ben jij hier.

Tot mijn conclusie ben jij mensen aan het kleineren, Met je "uniek Virtuoos" hahahahh mensen lachen je echt uit hoor..........

pimpdoll
17 januari 2005, 18:36
:???:

heb je slecht geslapen ofzo?

tis jammer dat er mensen op deze planeet zijn die meteen een definitief oordeel vellen over iemand na t lezen van 3 zinnen :roll:

als jij niet in staat bent te horen dat de 24ste caprice een toppunt is voor instrumentalisten, wil t niet zeggen dat jij dan gelijk hebt...misschien scheelt er wel iets aan jouw muzikale oor?
Dat stuk het toppunt voor instrumentalisten? Dat lijkt me toch écht niet. Neem ten eerste eens in beschouwing dat Paganini's Capricci niet eens voor een muzikaal doel zijn geschreven.


maar dat kan natuurlijk niet, want ik moet een slechte gitarist zijn (geen ene noot van mij gehoord) die niks weet over klassieke muziek (ik bestudeer t minstens 10 jaar) en jij bent een autoriteit in klassieke muziek omdat jij 1 andere minder bekende componist kunt noemen en nog wel 1 die paganini niet eens zijn schoenen zou laten poetsen...wieniawski, tsjongejonge zeg, een gefrustreerde poolse paganini-kloon :roll:
als je dit beter vind dan paganini, kan ik jouw gehoor niet serieus nemen man, echt waar.
Ik beweer helemaal nergens iets over jouw spel of kennis. Hoogstens dat jij misschien niet een zeldzame virtuoos bent.


listzt zn etudes op piano zijn aardig, maar wat heb je eraan als sologitarist?
juist, niks...
Jij begint hier over 'het toppunt voor instrumentalisten'.

Ik probeer nergens te flamen, en het past IMHO ook niet om zo te reageren. De enige die hier mensen loopt te kleineren ben jij hier.

Tot mijn conclusie ben jij mensen aan het kleineren, Met je "uniek Virtuoos" hahahahh mensen lachen je echt uit hoor..........

dvmutzy
8 maart 2005, 17:20
always ont the run doet t altijd erg goed (of datdenken gitaristen iig)

slayurrr
9 maart 2005, 01:49
Op een electrische gitaar speel ik meestal een solo van Vai (meestal die eind solo van "Answers". Snel spelen en tappen maakt al snel indruk op mensen, heb ik gemerkt).

Akoestisch doe ik meestal een leuk "finger pick" stukje.

VHsologitarist
9 maart 2005, 12:11
op akoestische speel ik altijd "asturias" en op de electrische het intro van COMA (Guns en Roses)

Op de electrische speel ik clean+chorus ook vaak het intro "run to you" van Brian Adams.

De meeste niet-gitaristen vinden er weinig aan, dus ik heb altijd bier koud staan.


hey harry,

dan ben ik wel benieuwd naar je albeniz - Asturias versie gepost van je in de sound topic!!
Kijken ofdat ik impressed kan zijn...
8-)


Ik hoor van je!!!

greetz

VHsologitarist
9 maart 2005, 12:21
overigens vraag ik me af waarom mensen die reageren op dit topic niet opnemen en in de topic sounds wat plaatsen, je zou hiervan nog veel kunnen leren qua spel etc.

De vraag waarom je indruk zou willen maken snap ik niet helemaal, speel je gitaar om indruk te maken (erbij te horen?) of speel je gitaar omdat je dat zelf graag doet en van gitaar spelen houdt...
Nu schijnt het wel zo te zijn dat men als gitaren leek al snel onder de indruk zijn en je goed vinden spelen..
Wat is goed? En hoe word je beter? Je vind jezelf waarschijnlijk nooit goed en zo denk je uiteindelijk ook over anderen die dat over jou zullen denken.



groetjes
ferreke

harrie-beton
9 maart 2005, 13:02
heb even geen duim nagel (je fiets maken en gitaarspelen is slechte combi) maar als die lang genoeg is dan post ik hem...

beloofd

trouwens: het nummer "spanisch caravan" van the doors is een rip off van Asturias denk ik

VHsologitarist
9 maart 2005, 13:36
daar hou ik je aan!! 8-)

delphiro
14 maart 2005, 20:24
zucht.. Asturias om indruk te maken... Ik erger me vreselijk aan dat stuk omdat het daar altijd voor gebruikt wordt en als het dan gespeeld wordt (wat overigens dus echt niet moeilijk is als je een beetje klassiek kunt spelen) dan haken ze af zodra het echt interessant wordt namelijk het middenstuk dat met gevoel gespeeld moet worden en waar je muzikaal moet zijn. Dat is pas moeilijk. Maar goed, het is inderdaad een stuk waar je indruk mee kunt maken maar Albeniz zou zich in zijn graf omdraaien als ie de gemiddelde versie van zijn compositie zou horen en het postuum ritueel laten verbranden.

Maak indruk door geen indruk te willen maken :-D

delphiro
14 maart 2005, 20:46
Vroeger vond ik het raar dat Jascha Heifetz ze niet alle 24 opgenomenheeft. Nu snap ik dat het zonde van de tijd geweest zou zijn.

hehe.. mijn idee, vreselijk die capricen en alleen leuk om te zien in de tijdsgeest. De beste man was virtuoos en dan is het fijn om virtuoze muziek te schrijven maar uit het oogpunt van compositie zijn ze zwaar onder het gemiddelde van de bekende componisten. Je zult ook maar weinig klassiek liefhebbers hier naar horen luisteren. Het is interessant voor de doelgroep (violisten en blijkbaar gitaristen) maar daarbuiten valt het snel weg.

Die Capricen voor gitaar zijn helemaal horken van werken (ik heb ze allemaal op bladmuziek). Zonde van de moeite en enkel geschikt voor dit topic (indruk maken) en als oefening. Muzikaal heeft het mijns inziens weinig waarde als het niet op de viool gespeeld wordt omdat je de instrumenten gewoon niet kunt vergelijken (virtuoze technieken op de viool zijn enkel te imiteren en nooit te evenaren door de bouw en bespeling van de instrumenten)

[quote[listzt zn etudes op piano zijn aardig, maar wat heb je eraan als sologitarist? juist, niks... [/quote]
Als je beweert om al 10 jaar klassiek te bestuderen zou je juist moeten weten dat je er alles aan hebt om welke muziek dan ook maar te horen. Als ik het octet van Mendelssohn (mijn favoriet) hoor kan ik er qua gitaar niks mee (8 strijkers op één gitaar?? :razz: ) maar muzikaal alles. Ik ben op zo'n moment helemaal verrukt van zijn harmoniën en zou dolgraag iets in die trant voor gitaar willen (en kunnen!) schrijven. Ik zou theoretisch gezien door te luisteren naar dat stuk in staat kunnen zijn om een prachtig gitaarstuk te schrijven / bedenken. Bestudeer de etudes van Liszt en je wordt een stuk minder beperkt in je muzikale denken als dat je enkel de Caprices of andere 'voor gitaar geschikte muziek' bestudeerd.

VHsologitarist
15 maart 2005, 00:36
ja jongens... dit is nu typisch zo'n geval als een gitarist uitspraken gaat doen over een gebied waarvan hij niet cker is... waarna hij daar terecht op afgerekend word.

begrijp me niet verkeerd!!
Ook van fouten leert men dus dat wilt niet zeggen dat het stom is!!


:cool:

harrie-beton
15 maart 2005, 09:13
dit topic gaat juist over iets voorspelen.

asturias heeft 228 tellen per minuut en de triolen erbij maken leuk indruk dat je meer kan dan "smoke on the water"

bovendien, kwestie van smaak maar ik vind het mooi ook nog

defecto
15 maart 2005, 16:31
@Harrie-betton: zoiets als je op het filmpje speelt wat je bij het 'tokkelen topic' had gepost (http://82.73.227.132/website1/gitaarnet2005_plectrum/index.html) werkt volgens mij ook wel goed om 'indruk' te maken. Toch?

harrie-beton
15 maart 2005, 18:13
he jij kon hem wel lezen?

ik heb klachten gehad en heb hem nu omgezet

defecto
15 maart 2005, 20:52
Yep, kon hem gewoon in WMP bekijken. Maar heb ook een aantal codecs geïnstalleerd dus of ie afspeelbaar is of niet verschilt per computer.

Sim Simon
20 maart 2005, 09:47
Heb ik ook last van. Vragen mensen of ik wat metal wil spelen op een akoestische gitaar ofzo. :-?

En als een niet-gitarist je vraagt iets elektrisch te spelen; tappen. :D Lekker makkelijk en je maakt er een super indruk mee. :D En speel gewoon wat standaard blues-gedoe op een akoestische gitaar, dat is ook erg leuk. :)

BassAgent
20 maart 2005, 11:29
En als een niet-gitarist je vraagt iets elektrisch te spelen; tappen. :D
Maar dan wel Eruption, als k dat doe word ik zelfs door gitaristen met open mond aangekeken terwijl ik m niet eens echt kan op originele snelheid :D

En speel gewoon wat standaard blues-gedoe op een akoestische gitaar, dat is ook erg leuk. :)
Dat werkt altijd ja, of speel zo'n mooi riffje als Under The Bridge of Stairway To Heaven.