PDA

View Full Version : preview nieuwe Roadkill CD



FNaRK
31 augustus 2004, 09:50
tussen al het shred-geweld weer eens wat anders:
lekker gedateerde heavy metal

LET OP: dit zijn ruwe ongemixde versies, volgende week gaan we de boel gladstijken met FX's en masteren..... zodat het nog wat lijkt :D

http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/10000%20Volts%20edit.mp3

http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/KOS%20edit.mp3


http://www.roadkill.nl/press/roadkill-logo.gif

Stratman70
31 augustus 2004, 10:00
Ja ik vind het heerlijke muziek om te horen. Deze muziek is als een tijdmachine voor me en ben gelijk weer terug in de jaren '80 en begin '90.

Bosch
31 augustus 2004, 11:16
@ Volts

Geinig begin met dat gekraak, daarna gelijk een lekkere slagpartij met een mooie tweestemmige lijn. De zangstijl doet me sterk aan iets denken maar ik kan er niet op komen.

@ Kos

Na het intro komt zo'n lekker strak schema. Dit nr doet me denken aan Rhapsody, die hebben ook van die verhalende zang(melodie)lijnen.

Stoere productie.

segers
31 augustus 2004, 11:32
Heerlijk!!
Traditionele metal met een moderne sound.
Gaaf.

FNaRK
31 augustus 2004, 11:33
Stoere productie.


:-D Thanx

stiekum zijn we gewoon Manowar wannabees :-(

Stitch
31 augustus 2004, 11:50
wat gaat er nog gebeuren met masteren dan?


klinkt super, vooral de dubbele bas klinkt gaaf, lekker helder

FNaRK
31 augustus 2004, 11:56
wat gaat er nog gebeuren met masteren dan?

we moeten zowiezo nog de gitaren EQ-en, galmpje en delaytje over sommige stukken, de verhoudingen tussen alle instrumenten moeten nog aangepast worden, zangpartijen mogen wel een galmpje hier en daar.... 2e stem moet er meer ingemixed worden, de overdubs moeten netjes in- en uit gefaded worden etc etc etc/

Kortom, de boel lekker vet laten klinken

boudewijn
31 augustus 2004, 13:23
vette shit!!!


Klinkt echt goed hoor idd old school metal :-D :-D :-D

Groet Boudewijn

amon
31 augustus 2004, 13:39
prachtig!

Mr.Bluesbreaker
31 augustus 2004, 14:04
Prima!
8-)
Het enige kritiekpunt wat direct in me opkomt is de slaggitaarstukken. Persoonlijk hou ik van een gortdroge, lompe scheur. Je zegt inderdaad de boel nog te moeten EQ-en, misschien dat het er een stuk beter door wordt. Ik mis alleen nog wat stevige onderkant in de gitaar zal ik maar zeggen, is dit ook opgenomen met een pod of vergis ik me?
Naar mijn mening zijn de leads al heel goed in deze fase, maar de rythembeuk mis ik een beetje, nog iets teveel hoog en net niet goed door de mix.
Hats off verder hoor! Klinkt uitstekend.

m^rton
31 augustus 2004, 14:28
Dit bevalt mij wel, maar ons pap nog meer denk ik :D

wanna1
31 augustus 2004, 14:53
Tja hier valt veel over te zeggen,

Je kunt zeggen, waar Megadeth vroeger de verkeerde weg is ingeslagen, gaat Roadkill verder op de goede.

Het belletje is cool

Drumwerk fantastisch.

Nu nog even een clipje maken en dan is het volgende week te zien in Rockalert of Rockzone.

Ja dit ruikt naar meer.

Steek alle veren maar in je hol en pronk ermee.
Ik vind het goed, maar ja wie ben ik.

FNaRK
31 augustus 2004, 15:20
Het belletje is cool

dank u dank u ..... wel pijnlijk al die veren in mijn reet :-D

Dat "belletje" is trouwens een echt aambeeld .... live ingespeeld door onze drummer . Ik was er gelukkig niet bij en wens er ook niets mee te maken te hebben :evil:

http://www.adr-spierings.nl/machinehandel/gereed/aambeeld/aamb50kg.jpg

FNaRK
31 augustus 2004, 15:24
Prima!
8-)
Het enige kritiekpunt wat direct in me opkomt is de slaggitaarstukken. Persoonlijk hou ik van een gortdroge, lompe scheur. Je zegt inderdaad de boel nog te moeten EQ-en, misschien dat het er een stuk beter door wordt. Ik mis alleen nog wat stevige onderkant in de gitaar zal ik maar zeggen, is dit ook opgenomen met een pod of vergis ik me?

wij (de gitaristen) zijn ook nog niet tevreden met de sound, we willen idd een wat vetter geluid, wat meer ballen erin......
Gitaar 1 is idd opgenomen met een POD, in een 4x12 Marshall cab en stereo gemiked (dus niet rechtstreeks de tafel in)
Gitaar 2 is opgenomen op een Marshall JCM900 en ook een Marshall cab, uiteraard ook stereo gemiked

Embryoyo
31 augustus 2004, 15:31
Cool, dude.

Robs
31 augustus 2004, 16:20
Yo Roadkill.... Omdat ik op het forum al heel wat posts en plaatjes van jou/jullie ben tegengekomen had ik altijd het beeld dat jullie echt kneiterharde metal speelde... Maar dit is gewoon heel erg goed te pruimen, gast! :D

Hoewel het absoluut niet mijn muziek is vind ik het wel echt coole nummers. Zit allemaal goed in elkaar, klinkt profi, best goede zanger (met tenminste nog wat melodie in zijn stem, en niet alleen gegrunt).

Kortom: gewoon een goeie band en vette opnames!

Fluffy
31 augustus 2004, 16:49
he mario, toch geen iron maiden cover band meer :lol:

maarja het meeste wat ik nu ga zeggen zal al gezegd zijn, maar de gitaren zouden iets 'vetter' kunnen, de drums klinken zeer vet, de zanger kan aardig zingen. de liedjes zitten vrij aardig in elkaar, ze lopen goed over etc.

tja hierbij denk je gelijk aan de metaliica en megadeth begin dagen. (Y)

voor de rest hoor ik het nog wel als het helemaal afgemixt is dan kan er een betere mening worden gevormd :oops:

alhambra
31 augustus 2004, 20:22
Damn mario wat flik je me nu, kan ik al die flauwe IM grappen wel weg pleuren.

Echt flinke vooruit gang, het tis nog geen eigen geluid maar ja doe dat maar is met deze muziek (als je dat al speciaal wil trouwens) maar het IM randje is er wel vanaf.

Zal ik deze keer de CD maar kopen :-D

Wormaap
31 augustus 2004, 22:11
Ik vind dit zeker strak klinken :)

Luc-O
31 augustus 2004, 22:31
Vet hoor! strak gespeeld, zang had van mij alleen iets rauwer/agressiever gemogen

Blijepanda
1 september 2004, 16:29
Klinkt echt vet; zang vind ik trouwens erg goed. Net als de rest trouwens :)

remcoz
1 september 2004, 19:47
jezus wat vet dit! 9 okt ben ik erbij:) in wateringen!

andy
1 september 2004, 23:57
Klink goed Mario. Nog ff wat aan de verhoudingen doen. De stijl is ook wat anders dan ik van jullie gewend bent, maar het blijft klinken als Roadkill. Thumbs up. Je hebt er iig al 1 verkocht. :wink:

Shaggy
2 september 2004, 09:30
klinkt proffesioneel man .. ben benieuwd hoe het lkinkt als het gemasterd is.. heb je het opgenomen in de studio van musicon??

FNaRK
2 september 2004, 11:00
CD is opgenomen in Steelworks Studio, een kleine studio in Purmerend.

http://www.steelworks.nl/

Bins
2 september 2004, 11:04
jezus wat vet dit! 9 okt ben ik erbij:) in wateringen!

Ey Remco.. alles flex? :P

Klinkt lekker hoor Roadkill, ik hou wel van die old-school stijl. Gitaren mogen idd iets vetter, maar dat komt vast wel goed.
Die zanger is de shit!! :o

Javaca
3 september 2004, 21:51
Nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen maar dit klinkt echt lekker. :o

Ik moet me toch eens wat meer gaan verdiepen in metal :oops:

Bouke
4 september 2004, 00:25
Hey Mario,

Klinkt goed! Mooie nummers, strak gespeeld, etc. Zijn ze nou mono of zijn ze heel erg in het midden gemixt? Zou breder kunnen, denk ik :D

Maarruhh... erg lekker hoor!

Bouke

FNaRK
4 september 2004, 11:33
Hey Bouke,
goed gehoord !! Is inderdaad teruggemixt naar het midden, de orginele opnames zijn gewoon netjes links/rechts .... maar ik ben thuis aan het rommelen om te kijken wat het beste klinkt voor de eindmix later.
De gitaren gaan waarschijnlijk links-rechts gepanned worden, moeten even luisteren hoe extreem :D

Ik zal voor de gein als we klaar zijn een nummer laten horen, met een "Before" en en "After" sample, kan iedereen meteen horen hoeveel je nog met een eindmix en een goede mastering kan doen

Verder iedereen bedankt voor de alleen maar positieve geluiden, ik vind het leuk dat ook de shredders en de niet-metal-liefhebbers het kunnen waarderen !!

Mitch
5 september 2004, 15:04
Nou nou ! Dit is echt leker hoor ! En ik ben geen metal-fan :)
Denk dat ik jullie toch maar met een bezoekje kom vereren als jullie bij Total Music in Schiedam komen. Cool man.
Moeten we zelf toch ook eens gaan staan....

Die mix gaat helemaal goed komen, als ik de posts zo doorlees. Succes !