PDA

View Full Version : ´60er Goodmans



Fenderstrat
30 augustus 2004, 23:52
´60er Goodmans

Kent iemand deze speaker? of enige ervaring ermee...

Heb ze zelf nog nooit gehoord namelijk en kwam een kast met die speakers toevallig tegen op ebay.... en lijkt me wel intressant kastje....

Mzls

keef
31 augustus 2004, 09:56
Eh...zaten die niet ooit korte tijd in de Marshall cabs voor de Greenback era? Herinner me te hebben gelezen dat ze nogal vaak klapten...

Toaster
31 augustus 2004, 13:20
Klinkt bij clean echt heel mooi.

Fenderstrat
31 augustus 2004, 17:25
k wil d'r eigenlijk een jcm800 2203 op zetten, met veel gain, hoe klinken ze dan?

PeeVee
31 augustus 2004, 17:37
Goodmans is een merk dus dat zegt verder weinig. Wat bedoel je met "60'er"; het type of het jaartal? Goodmans is een Engelse speaker en werden in 60's in VOX gebruikt. Ze zijn erg (loei!) zwaar en hebben (zeker voor die tijd) extreem hoge efficiency, vandaar dat een ouwe AC30 (slechts 30W RMS) ook zo knalhard klinkt! Voor die doeleinden is ie dan ook wel geschikt maar is puur uit nostalgische overwegingen; ik geloof niet dat deze speakers over het algemeen erg worden begeerd door gitaristen maarre... schroom je niet; gewoon uitproberen, ken jou het schele

Fenderstrat
31 augustus 2004, 20:10
Owjah, danku zeer voor de info :) K hou wel van beetje vintage. :-D het zijn volgens mij de Goodman Alcino's, zie deze link:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46656&item=3744837420&rd=1

Antoon
1 september 2004, 09:13
De speakers op die foto zijn volgens mij gewoon keramisch en zeker niet van het type dat door VOX gebruikt zijn.

PeeVee
1 september 2004, 10:43
het zijn volgens mij de Goodman Alcino's
Wat bedoel je met "de Goodman Alcino's" ?!

Er zijn zeer veel verschillende types dus je dat zo niet zeggen. Om wat voor type gaat het? Dan kunnen we je wellicht wat meer vertellen. In EKO (Viscount) boxjes zijn ook Goodmans speakers gebruikt; ceramische wel te verstaan; zijn gewoon hoog rendement speakers die hard en clean klinken. Als je dat zoekt dan is het wel wat maar niet mijn ding.


zie deze link:
Ja?! Dat zijn ceramische Goodmans, ik schat uit 70's of 80's, geen "VOX speakes in ieder geval".

Fenderstrat
1 september 2004, 11:03
owh sonde, want k vond de cab opzichzelf wel heel vet :D , jammer dan van die speakers....op zoek naar nieuw cabje :roll:

Al
1 september 2004, 14:40
´60er Goodmans

Kent iemand deze speaker? of enige ervaring ermee...

Mzls

Heb er in het verleden verschillende gehad w.o. Alnico. De Alnico's waren erg(!) bright en soft onderin. Niet pedaalvriendelijk en een beetje fragiel. Wel heel warme sound.

Deze zijn niet de Alnico's. Dit zijn high power Goodmans's, ceramisch, 30W zijn ze dacht ik. Wat ik me kan herinneren is dat ze behoorlijk snijerig waren. Het was een soort G12H30 met meer accent in de treble.

Al

Toaster
1 september 2004, 16:10
He Al en anderen wat vindt je van deze speakers?

http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/skatoasterfish/detail?.dir=/2d28&.dnm=2773.jpg

Ook goodmans.

Ik vind ze in combinatie met de bijbehorende cab errug lekker. Ik heb een music man een koch powertone en een selmer MK II

En alle drie klinken ze clean het beste over de selmer goodmans.

Dus beter dan de Koch 2x12 en beter dan de bijbehorende speakers in de Music man.