PDA

View Full Version : 19" effecten



C. Henneveld
30 augustus 2004, 23:52
Ben op zoek naar een 19" rack dat iets toevoegt aan mijn Mesa Rectifier sound. Heb er niet veel verstand van maar weet wel wat mij (niet) aanstaat. Hoef geen voorversterkers en distortions, mijn basis-sound is goed genoeg. Heb een G-major geprobeerd maar vond die te subtiel.
Hoor goede geluiden over Lexicon MPX G2 en de oudere Digitech racks.

Bovendien wil ik later ook een aantal effecten over mijn (achtergrond-)zang halen uit een ander rack. Kan ik dan beide 19" racks aansturen met 1 footcontroller of vraag ik nu teveel?

Wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt v oor alle reacties

Dirk_Hendrik
31 augustus 2004, 09:30
Ik gooi em even naar rackmeuk.

Raffel
31 augustus 2004, 10:41
hmm subtiel? verklaar u nader?

makkelijk bedienen kan ik bij voorbaat zeggen G-Force, maar die is dan misschien ook te subtiel.

C. Henneveld
31 augustus 2004, 12:22
Mmmmh, ze beginnen u tegen me te zeggen. Nou begin ik me echt oud te voelen... :-(
Ik vond de effecten in de G-major erg verfijnd en weinig uitgesproken. Misschien ligt dat deels aan de muziek die we maken (metal) of aan mijn gebrek aan muzikale kwaliteiten maar ik had wat heftigers verwacht.

LordRiffenstein
31 augustus 2004, 13:42
Mmmmh, ze beginnen u tegen me te zeggen. Nou begin ik me echt oud te voelen... :-(
Ik vond de effecten in de G-major erg verfijnd en weinig uitgesproken. Misschien ligt dat deels aan de muziek die we maken (metal) of aan mijn gebrek aan muzikale kwaliteiten maar ik had wat heftigers verwacht.

None of the above, lijkt me eerder een probleem van instellingen. Ik vond in den beginne ook dat bv delays en reverbs nogal zwakjes klonken maar na enkele uren tweaken met de verschillende input- en output-instellingen klonk het allemaal erg lekker.

Raffel
31 augustus 2004, 13:58
if it makes you feel better - Ik zeg tegen iedereen U, omdat ik een hekel heb aan U zeggen tegen mensen. (ja dat is Raffel logica)

Rectifier
31 augustus 2004, 15:09
Misschien is zo'n Digitech Quad wat voor je.

Of zo'n Ensoniq DP/4.

Kan je 4 verschillende apparaten verschillende FX meegeven.
Dan kan je makkelijker met 1 midi controller werken.

Nocki
2 september 2004, 08:32
was zelf best tevreden over de fx in de g-major en de g-force. maar mesa amps hebben problemen met de fx loop en ompedantie problemen. even goed kijken/luisteren of dat bij jouw mesa ook is. ik ken 10 mesa amps met dat robleem. heb alleen nooit de fx machines over de recto kunnen gooien... anders had ik je het kunnen zeggen. de mpx-g2 heeft daar neit voveel last van en je kan m voor je preamp en in je fxloop tegelijk gooien. maar die is moeilijk in te stellen vond ik zelf. deze moet je wel samen met het floorboard wel erbij hoord kopen en niet gaan klooien met je eigen midi floorboard want dat wordt niks.

NOcki

C. Henneveld
2 september 2004, 19:43
Iedereen bedankt voor alle inbreng :) , vooral de tips van Nocki en het fantastische epistel van Raffel over MIDI waren erg verhelderend. Ga binnenkort de Lexicon MPX G2 (met Lexicon footcontroller) uitproberen, vooral het feit dat je effecten zowel voor je voor je preamp als in de fx-loop kan zetten spreekt me erg aan. Laat 't nog wel even weten...

Nocki
6 september 2004, 00:55
de lexicon mpx-g2 was idd kwa geluid een hele verbetering. maar zonder een goede studie en genoeg geld haast niet in te stellen. wel even het floorboard erbij nemen. dan is er erg goed mee te werken. als je eeen ander midi board gebruikt word het niks. maar idd. ze hebben minder last van de problemen die mesa amps hebben. let goed op he... neem dat stomme bord erbij anders wordt het niks.

de mpx-g2 is totaal niet intuietief kwa instellingen. en de manier om alles in te stellen is zo krom als maar zijn kan. maar wel een goed geluid...

Nocki