PDA

View Full Version : Richwood strat + Kinman-pickups ?



nopster
30 augustus 2004, 19:35
Hi,

vraagje: loont het de moeite om in mijn supergoedkope Richwood strat Kinman-pickups te steken (die 3x zo duur zijn als mijn gitaar :lol: ) ?
Ik zou de AVn-Blues set kopen.

http://www.kinman.com/html/myProducts/strats.htm

Zou mijn gitaar uiteindelijk dit geluid produceren? Of zijn er nog andere factoren die het geluid meebepalen zoals de nek, de brug enz?

John P
30 augustus 2004, 19:43
Je kunt ze er altijd weer uithalen en het blijven goeie elementen. Dus weggegooid geld is het niet. Denk niet, dat je gitaar nu ineens als een topinstrument gaat klinken; daar heeft de gitaar de kwaliteiten niet voor.

Aca Ilic
30 augustus 2004, 21:38
Hi nopster!

De probleem ligt het gedeeltelijk ook in het hout. Elementen brengen de geluid , trillingen , noem maar op, over de versterker door , en als je Richwood van slecht hout is gemaakt, de goeie elementen zullen alleen die " slecht klinkende hout" en slechte eigenschappen benadruken en transpireren, dus ik zou maar zeggen beter voor en Jap of 2e hands Fendertje sparen ,die al redelijke elementen hebben. Ik vind het zonde dat je Kinmans koopt, om van een beginners gitaar, en mislukte Frankestein te maken.
Het is wel waar wat iemand al schreef, dat je ze nog steeds uit kunt halen en ergens anders inbouwen, maar bekijk eens van meerdere aspecten voordat je zoiets doet. Wat je ook gaat doen ik wens je succes ,en ik hoop dat de klank naar tevredenheid is.
mvg
Alex

Stitch
30 augustus 2004, 22:52
Daar sluit ik me bij aan. Spaar ff door voor bijv een epiphone. Heb je wel iets mindere elementen (tov kinmans, al zijn de elementen door een simpele en goedkope oplossing te verbeteren) maar iig wel een goede basis.

nopster
31 augustus 2004, 09:26
Goed, ik ben eruit, het zal wat doorsparen worden... :-D

Bedankt voor de info, en om "mijn knoop" door te hakken.

jorrit
31 augustus 2004, 14:07
hij kan toch altijd die elementen kopen, kan ie ze later in een andere strat zetten....

michielv
2 september 2004, 08:49
Zoals gezegd: het geluid is ook afhankelijk van de kwaliteit van de rest van je gitaar. Met Richwood zelf heb ik geen ervaring maar dikke kans dat je met een paar simpele verbeteringen wel een veel beter geluid kunt krijgen.

Toch zou ik voor een goede basisgitaar gaan, dus eerst een Mexicaan of Japanner of desnoods een degelijke Koreaan. Mocht je dan nog steeds geld uit willen geven kun je altijd nog nieuwe elementen kopen.

Wat wel de moeite waard is is even verder kijken dan de geijkte standaard merken. Dus bijvoorbeeld ook naar Fernandes, Tokai, Westone, Aria enz. Wat voor geluid zoek je?

nopster
2 september 2004, 15:15
Tja, welk geluid ik zoek, aan de ene kant wat bluesy geluid, maar aan de ander kant is het dan eens leuk om vette metal te rammen...
Wat als ik nu bijv. de nekpickup laat (voor blues) en ik vervang de bridgepickup door humbuckers? Wat geeft dat dan? Bluesgeluid op de nek, en zwaar genoeg voor metal op de brug?
Man man, wat een vraag zeg :-?

jorrit
2 september 2004, 15:34
een humbucker in de brug voor metal (je zou ook een humbucker in single coil formaat kunnen kiezen) en een single in de neck voor blues kan heel goed.

Jools
2 september 2004, 15:44
als je zeker weet dat je ze later nog in een kwalitatief hogere strat gaat plaatsen.. waarom niet?

nopster
3 september 2004, 11:27
Iemand enig idee welke humbucker ik best kies voor de brug? Liefst een zo zwaar mogelijk geluid :x

Alle merken, voor en nadelen, info, prijzen zijn welkom :-D

Als je dan toch verandert, dan liever goed he ...

Alvast bedankt voor de huidige reacties!

Stitch
3 september 2004, 14:46
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

nopster
3 september 2004, 15:07
Heb al veel gezocht, maar heb toch liever rechtstreekse feedback ... dus toch nog eens gevraagd . :o