PDA

View Full Version : Vervangen potmeters: Welke?



DarknessAwaits
30 augustus 2004, 15:01
Ik wil de potmeters van mijn gitaar vervangen, want deze kraken als je ze draait. Ik heb 2 push-pull potmeters, en 1 3-weg strat-like switch. Welk merk maakt hier goede exemplaren van?

Joshua
30 augustus 2004, 15:07
ik gebruik meestal marshall pots. Zijn vrij zeldzaam.. ik krijg ze uit de rechtstreeks vanuit een betrouwbare bron in belgie. Heel simpel te monteren e.d. Werkt perfect. Word ook aangeraden door sommige gitaar bouwers. Het is alleen best wel prijzig.

DarknessAwaits
30 augustus 2004, 15:13
Ik dacht zelf wel meer aan standaard gitaarpots.

Sir Peckerkäse
30 augustus 2004, 15:21
het maakt niet uit wat voor pots je gebruikt, alleen op sommige pots passen niet de potmeterknoppen die op veel gitaren zitten, en de pot moet ook wel in je gitaar passen, bv moet hij goed vast te zetten zijn in je gitaar

provisus
30 augustus 2004, 18:08
Zit er niet stof tussen de potmeters, probeer eens ze schoon te maken (gewoon blazen, of met een zuurstof fles spuit ding hehehe :wink: )

E-male
31 augustus 2004, 14:55
ja, gekraak is meestal gauw verholpen door een soort spray. bij een muziekwinkel doen ze dat wel voor je. tenminste bij mij wel 8-)

m^rton
31 augustus 2004, 15:05
Zit er niet stof tussen de potmeters, probeer eens ze schoon te maken (gewoon blazen, of met een zuurstof fles spuit ding hehehe :wink: )

Of een compressor :wink:

bert k
31 augustus 2004, 15:18
Kontaktspray heet dat spul. En voor potmeters ff kijken bij Vox Humana: http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi?page=prijslijst_351000_395020.html.d b&cart_id=1983579_87115

xxlarsxx
12 september 2004, 01:17
Zit er niet stof tussen de potmeters, probeer eens ze schoon te maken (gewoon blazen, of met een zuurstof fles spuit ding hehehe :wink: )

zuustof is altijd wel een goed idee ja, vooral als er vet in de buurt is. :o

DarknessAwaits
13 september 2004, 00:02
Stof is niet het probleem, ze deden dit al toen ze nieuw waren. Toen ben ik er nog een keer mee terug gegaan naar de lokale plankenboer, en die heeft ze schoongespoten. Geen verbetering.

Na enkele minuten bij de Cort helpdesk waarin zij eigenlijk letterlijk verklaarden slechte potmeters in hun dure modelen te stoppen, zijn we tot een consensus gekomen: ze sturen twee nieuwe potmeters.