PDA

View Full Version : octaver, delay...



birt
30 augustus 2004, 10:19
ik zoek een goede octaver.
iemand een suggestie?
op het forum van hc hyped men een beetje de oc07 van pearl maar volgens dirk hendrik is die zo goed als identiek aan een boss oc02 terwijl die overal afgekraakt word.
ik heb weleens de onerr octaver geprobeerd maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. en hij heeft enkel 1 of 2 octaven naar beneden, geen naar boven.
is er misschien een goede zelfbouw die ik kan maken?

en dan zou ik graag nog wat horen over de danelectro danecho delay, iemand ervaring mee?
deze gaan 2dehands namelijk vrij goedkoop
(of een vorostel voor een andere goedkope delay?)

Dirk_Hendrik
30 augustus 2004, 11:26
Zo goed als identiek; electronisch dan en minus een extra circuitje dat een oktaaf naar boven zou moeten genereren (werkt voor geen meter)

Ik ken persoonlijk geen octavers die analoog (dus niet pitch shifter) een oktaaf omhoog genereren zonder ook een halve fuzz te zijn.

Mitch
30 augustus 2004, 13:09
Die Danecho klinkt verrassend goed. Geen ruis, geluid blijft goed intact.
Wat betreft octave: zoek jou omhoog of omlaag ?
Omhoog heeft Dano ook een vrij aardig ding, ik geloof dat -ie French Toast heet. Je kunt er extra distortion bij indraaien (klinkt -ie ook beter), maar de octave up is ook 'los' te gebruiken. Ik vond het niet supermooi, maar ik hou sowieso meer van octave fuzzes dan gewone octavers.

niels_r
30 augustus 2004, 16:29
Check de OC-3 eens. Is vrij nieuw en ik ben er erg over te spreken. Werkt voor zover ik het getest heb voor gitaar ook prima (ben zelf bassist) en er zit ook een 'drive' mode op waarmee je octaver + overdrive hebt. Erg vet geluid en voor mij zeer bruikbaar.