PDA

View Full Version : Concerto - suite for cello and guitar: FASTER BITCH!



Stratman70
30 augustus 2004, 08:15
Jaja, ook mijn snelheid gaat vooruit! :wink:

FASTER BITCH! (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000021048.mp3)



Belangrijke noot: met alle respect naar de supershredders onder ons!!!!!

Jax
30 augustus 2004, 08:40
wo, stratman, aan het begin van het liedje dacht ik, nou die snelheid valt wel mee, maar naarmate het liedje vorderde kwam ik er achter dat je die snelheid toch echt te pakken hebt. Het mooie is dat je, ondanks de snelheid, toch elke noot evenlang vasthoudt, wat een evenwichtig gevoel geeft. Erg goed gedaan!

Negative K3 fan
30 augustus 2004, 08:51
goed gespeeld man...

wat voor stukje is dit eigelijk?

boudewijn
30 augustus 2004, 09:07
Jaja, ook mijn snelheid gaat vooruit! :wink:

FASTER BITCH! (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000021048.mp3)



Belangrijke noot: met alle respect naar de supershredders onder ons!!!!!

F had je me te pakken man :-D

wel een heel mooi stukje is dat wel van jezelf. :wink:

Groet Boudewijn

Br@mbo
30 augustus 2004, 09:15
dat melodietje is geniaaaaaaaaal !!!
dit is shred waar ik van hou (en dat gebeurt niet veel)

Stratman70
30 augustus 2004, 09:18
Ehhhh.... het is maar een grapje eigenlijk hoor. Ik zat wat te kloten met mijn Magix programma, maar als ik de laagste snelheid van het stukje foutloos kan spelen ben ik al blij. Ik heb het stukje jaren geleden op een (ik dacht) Paul Gilbert video gezien. Heb het stukje langzaam leren spelen, maar nooit echt meer iets mee gedaan, laat staan op snelheid geoefend. Maar op zich is het best een leuk stukje vind ik.

Het is dus gewoon trucage. Ik dacht eigenlijk dat dat wel te horen was. :lol:

Ah, Boudewijn had het gelijk door! :D

Nogmaals, ik ben helemaal geen shredder, maar vind het wel superknap dat sommigen echt zo kunnen spelen. Nu doe ik ook even alsof ik dat kan. :D

Neem het dus niet te serieus.

Jax
30 augustus 2004, 09:23
:oops: Ok, ik ging hard

vortex
30 augustus 2004, 10:18
haha dat is die string skipping lick van master paul gilbert.

Ik had van die video ook ooit es een lick opgenomen, wel wat variaties toegepast om em meer '' shakeel '' te maken :P

check: http://members.lycos.nl/mrpressure/shako_pablo_wablo.mp3


Belangrijke noot: met alle respect naar de supershredders onder ons!!!!!

Luc-O
30 augustus 2004, 12:46
Hahahaha humor Edwin, te gek!!! :D :lol: :P

Swan
30 augustus 2004, 12:50
Hahahaha humor Edwin, te gek!!! :D :lol: :P


fantastisch dat dit wel humor is, en wat eerdere posts van niet nader te noemen personen met eenzelfde inhoud hard werden aangevallen.

Luc-O
30 augustus 2004, 13:39
?????? Moet ik me soms aangesproken voelen????? Ik weet iig niet waar je het over hebt

Br@mbo
30 augustus 2004, 13:42
vanaf 1.00 is et idd duidelijk te horen als je er op let !

en ik wil hier geen flamewar trouwes

Swan
30 augustus 2004, 13:49
dit wordt geen flame war ik stel alleen even iets aan de orde.

Stratman70
30 augustus 2004, 14:04
Wat wil je nu precies aan de orde stellen dan? Ik vind je post namelijk ook wat vaag en wist ook niet of je het nu tegen Luc-O had of tegen mij.
Waarschijnlijk tegen mij? Leg het eens even rustig uit, misschien dat ik het dan wat beter begrijp.

In ieder geval val ik hier niemand mee aan en al zeker niet hard!

Luc-O
30 augustus 2004, 14:17
+1, verklaar ja nader!!

Swan
30 augustus 2004, 14:36
ik heb ook n keer zoiets gedaan met behulp van GuitarPro etc...dat werd n behoorlijke flame war toen ik verklapte dat het niet echt was, volgens mij kon vooral jij Stratman het toen niet waarderen...
ook heeft Barret n keer zoiets gedaan dacht ik wat ook totaal niet gewaardeert werd

Stratman70
30 augustus 2004, 14:56
ik heb ook n keer zoiets gedaan met behulp van GuitarPro etc...dat werd n behoorlijke flame war toen ik verklapte dat het niet echt was, volgens mij kon vooral jij Stratman het toen niet waarderen...
ook heeft Barret n keer zoiets gedaan dacht ik wat ook totaal niet gewaardeert werd

Bedoel je Tornado of souls? Want voor de rest heb ik nog nooit in een topic van jou in sounds gereageerd bij mijn weten. Maar die kan het niet zijn, want in die thread heb je helemaal niks verklapt over het gebruik van trucjes zoals dit, dus ik denk dat je het over iets hebt waar ik geen deel van uit maakte.

Maar goed, in ieder geval bedankt voor je toelichting. We zijn weer wat wijzer geworden. :wink:

Raffel
30 augustus 2004, 15:19
ga maar es op de forums kijken van alle beroemde snelle shredders. Daar zitten allerlei wannabe's tussen die ook hun prestaties 200% sneller afspelen dan opnemen. 1 keer is het leuk, maar ik sta er niet van te kijken dat er geflame van komt.

Mithrandir
30 augustus 2004, 15:37
ik heb ook n keer zoiets gedaan met behulp van GuitarPro etc...dat werd n behoorlijke flame war toen ik verklapte dat het niet echt was, volgens mij kon vooral jij Stratman het toen niet waarderen...
ook heeft Barret n keer zoiets gedaan dacht ik wat ook totaal niet gewaardeert werd

Dat was op het bassieforum volgens mij en daar hadden we nog nooit van stratman gehoord......

Stratman70
30 augustus 2004, 15:41
Oké, de grap is er nu dan ook gelijk wat van af. Dus laat maar zakken deze topic.

In ieder geval iedereen bedankt voor het luisteren en in het bijzonder de mensen die er ook wel de humor van inzagen.

Maiden Michiel
30 augustus 2004, 15:46
Fuck ik wil de tab!

vortex
30 augustus 2004, 15:53
Fuck ik wil de tab!

yo michiel ik heb em nog wel ergens in GP, ik moet ook nog ff die track van ons verder opnemen maar was een week weg, ik ga er zsm mee aan de slag :oops:

Toffe gozer
30 augustus 2004, 19:57
Ik was er ook ingetrapt Stratman :oops: , ik vind het wel een goede grap :-D

jaywalker
30 augustus 2004, 20:20
haha de echte fakers op dit forum

slayurrr
30 augustus 2004, 23:15
omg strettie dis vette shit ouwe (serieus) ... ik wist niet dat jij zo kon spelen :wink:

nice nice nice

vortex
30 augustus 2004, 23:17
omg strettie dis vette shit ouwe (serieus) ... ik wist niet dat jij zo kon spelen :wink:

nice nice nice

je hebt toch wel door dat het nep is he :o

slayurrr
30 augustus 2004, 23:26
omg strettie dis vette shit ouwe (serieus) ... ik wist niet dat jij zo kon spelen :wink:

nice nice nice

je hebt toch wel door dat het nep is he :o

ja

Robbert v.d. Hanenberg
31 augustus 2004, 00:03
He stratman,

:D Leuk gedaan!

Ik ken dit idd van Paul Gilbert...wel geinig. :)

Stratman70
31 augustus 2004, 00:08
Hey Boudewijn, slayurrr, Toffe gozer en Robbert, dank jullie voor de reacties waarbij het tenminste nog over de muziek gaat!

Wormaap
31 augustus 2004, 00:41
Ik vind't wel grappig :-D

boudewijn
31 augustus 2004, 00:46
Ik vind't wel grappig :-D


+1 :-D

Maiden Michiel
31 augustus 2004, 09:42
Fuck ik wil de tab!

yo michiel ik heb em nog wel ergens in GP, ik moet ook nog ff die track van ons verder opnemen maar was een week weg, ik ga er zsm mee aan de slag :oops:
Kan je die tab eens sturen dan?

Br@mbo
31 augustus 2004, 10:19
ziezo, hier rust Flamewar

waar ik me over verbaas is dat bij gelijk welk off-topic gelul of flamewar, het altijd dezelfde mensen zijn die flamen of erbij betrokken zijn...

dat ben ik wat zat... natuurlijk, als ik jullie laat bannen dan komen jullie gewoon terug onder een Proxy of Socks-server, dus dat maakt niets uit...

het enige wat ik kan doen is oproepen tot een klein beetje volwassenheid...
ongeveer 99% van de forumleden is ouder dan mij, toon dat dan ook aub...

ik heb geen reactie nodig op dit bericht, tenzij via e-mail of PM, ik antwoord alleen op reacties die op een redelijke manier en zonder scheldwoorden zijn ingetypt

have fun

FNaRK
31 augustus 2004, 11:59
je had 'em toch eerst op slot gegooid :???:

je weet ook niet wat je wilt ....... of ben je onder druk gezet ?

:D <--



ik had hem op slot gezet omdat ik dan geen tijd had om hem op te schonen, ondertussen heb ik dat wel gedaan en kan ie weer open...
als je liever hebt dat topic op slot gaan ipv van opgeschoond worden meld je het maar

Brianmayrulezzz
31 augustus 2004, 13:37
Tis wel een bekende melodielijn van een echt klassiek nummer...
Laat maar ff horen als je dat GP-file afhebt! Tis wel een uitdaging geloof ik :wink:

Mr.Bluesbreaker
31 augustus 2004, 14:57
Ghahaha Stratman, ik had de rest van het topic nog niet gelezen, en op een gegeven moment vroeg ik me ook af waar je ineens die skills vandaan had.... mmmmmm op een gegeven moment werd het duidelijk :-D
Maar toch leuk, en als iemand hier de tabs heeft kan ik ze misschien ook krijgen? Ik vind het wel een vette lick, PM me maar.

Bates15
31 augustus 2004, 19:45
Tabs ?

Bates15
31 augustus 2004, 19:47
Tabs ?

Wormaap
31 augustus 2004, 22:21
Ik wil hier ook wel graag een tabje van hebben :-D Leuk oefenmateriaal :P

Stratman70
1 september 2004, 14:32
-----14-10--------------------10
-------------10------------10----
-----------------11-----11-------
---------------------12-----------
-----------------------------------
-----------------------------------

Dit soort dingetjes zijn het dus. De rest speel ik in andere posities als de originele tabs die ik helaas niet meer heb en ik geloof niet dat mijn manier de juiste is. Maar als je de eerste weet, dan weet je denk ik wel hoe je ook de daaropvolgende patroontjes zelf makkelijk kunt uitzoeken. Ik ga dus niet heel die tabs hier uittypen, ben al blij dat ik gewoon woordjes kan typen.

Maar zelf speel ik dus ongeveer bovenstaand patroon op de verschillende posities (ik dacht dat Paul Gilbert meer maten in dezelfde positie deed, maar dat weet ik niet meer zeker), maar dan natuurlijk niet exact, maar met de juiste noten in de betreffende positie.

Bates15
1 september 2004, 15:01
thnx

Stratman70
2 september 2004, 16:42
Graag gedaan! Willen diegene die hem dan nog niet gehoord hebben, dan ook nog even naar DEZE (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=37430) van mij luisteren? Die is wat serieuzer en daar zit ik eigenlijk ook nog op wat reacties te wachten.

Dank u!

End of commercial break.

Gert-Jan
2 september 2004, 17:33
Je kan alles overdrijven........

Maiden Michiel
2 september 2004, 19:21
Reclame voor je eigen topics :???:

Stratman70
2 september 2004, 19:35
Why not? Dit dingetje hier is niet echt serieus gedaan en dat andere wel en is IMO interessanter dan dit, maar iedereen lijkt dit interessanter te vinden op één of andere manier..... dat is een beetje frustrerend, maar misschien had ik ze er niet tegelijkertijd op moeten zetten. :roll:

Gert-Jan
2 september 2004, 19:41
Iedereen heeft het kunnen lezen en beluisteren. Wanneer reacties verder uitblijven is men er dus klaar mee. Je had in het betreffende topic al een 'oproep' gedaan in je laatste reply waarop niemand gereageerd heeft. Verder smeken heeft dan volgens mij geen zin.

Stratman70
2 september 2004, 20:05
Blijkbaar....

jammer.

Das Schaap
2 september 2004, 20:13
Misschien door wat minder te vragen om reacties dat je er wel meer krijgt. :cool:

Maiden Michiel
3 september 2004, 09:21
Why not? Dit dingetje hier is niet echt serieus gedaan en dat andere wel en is IMO interessanter dan dit, maar iedereen lijkt dit interessanter te vinden op één of andere manier..... dat is een beetje frustrerend, maar misschien had ik ze er niet tegelijkertijd op moeten zetten. :roll:

Het valt me op dat jet het nogal vaak doet, da's het enige.

Bosch
3 september 2004, 11:54
Blijkbaar....

jammer.

... en wat ook een beetje jammer is, is dat je af en toe je eigen (tevens laatste) reply van je eigen topic delete om hem vervolgens weer opnieuw te posten zodat je handeltje weer bovenaan staat, ... dat is werkelijk te treurig

dit is geen flame, maar ik (we!) spreken je aan op je gedrag ...

Stratman70
3 september 2004, 12:16
Ik geef toe dat ik misschien veel zeur (ik zie dat gewoon als reclame maken, maar kan me voorstellen dat dat niet de meest sympathieke manier is.) Maar waar jij het nu over hebt???? Ik weet niet hoe je daar bij komt, want dat is niet waar!

Maiden Michiel
3 september 2004, 12:53
Ik vind het inderdaad zeurderig overkomen zo van: "ahh alstjeblieeeeeft luister eens naar mijn stukje."
Mensen die willen reageren doen dat toch wel. En wie het niet willen doen dat toch niet. En het is ook niet zo dat er lui zijn die zo lang niet op het forum komen zodat het topic verdwenen is van de eerste pagina, zo snel gaat dat niet in Sounds.

boudewijn
3 september 2004, 13:19
-----14-10--------------------10
-------------10------------10----
-----------------11-----11-------
---------------------12-----------
-----------------------------------
-----------------------------------

Dit soort dingetjes zijn het dus. De rest speel ik in andere posities als de originele tabs die ik helaas niet meer heb en ik geloof niet dat mijn manier de juiste is. Maar als je de eerste weet, dan weet je denk ik wel hoe je ook de daaropvolgende patroontjes zelf makkelijk kunt uitzoeken. Ik ga dus niet heel die tabs hier uittypen, ben al blij dat ik gewoon woordjes kan typen.



Uh ik weet het niet heel zeker hoor maar Gilbert's kennende
denk ik dat hij het zo speelt is wel een stuk pittiger maar wel tien keer mooier.Volgens mij was het ook bedoelt als stringskipping oefening.Klank van de snaren komen op die mannier ook beter tot zn recht.
Geloof het of niet. :-D


-14-10---------------------10-----------------------------------
--------------------------------------------10-14-10------------
---------14-11-----11-14---------------------------------------
-----------------12-----------------11-14-------------14-11---
---------------------------------12------------------------------
------------------------------------------------------------------



-10-7-----------------7------------------------------------------
----------------------------------7-10-7------------------------
--------11-7---7-11---------------------------------------------
--------------9------------7-11----------------------------------
------------------------9------------------11-7-------------------
--------------------------------------------------------------------

etc. etc. etc. o ja gewoon alles op en neer met een neerslag beginnen.

Groet Boudewijn :wink:

Stratman70
3 september 2004, 13:51
Je hebt helemaal gelijk! Ik had het melodietje nog in mijn hoofd, maar was idd vergeten hoe het precies gespeeld moest worden. Maar nu ik die notatie van jou weer zie: zo kan ik me het idd herinneren ja.

Mijn excuus voor de misleidende tabs :D .

boudewijn
3 september 2004, 14:53
Je hebt helemaal gelijk! Ik had het melodietje nog in mijn hoofd, maar was idd vergeten hoe het precies gespeeld moest worden. Maar nu ik die notatie van jou weer zie: zo kan ik me het idd herinneren ja.

Mijn excuus voor de misleidende tabs :D .

Maakt niet uit man blijft wel een te gekke oefening ook op jou mannier isie leuk om te spelen :-D

Het heeft mij in ieder geval weer geinspireerd om aan een nieuwe etude te gaan werken hihi :-D

Maiden Michiel
6 september 2004, 09:04
Zijn dat geen h/o en p/o bij die string skipping lickjes?

Das Schaap
6 september 2004, 18:05
Gilberto kennende :roll: :P

boudewijn
6 september 2004, 20:23
Zijn dat geen h/o en p/o bij die string skipping lickjes?


Ha dat zou het een stuk makkelijker maken ik sla i.i.g. alles aan maakt voor mij de oefening nog interessanter.
Het maakt niet uit man is gewoon een te gekke stringskipping oefening
Hoe je em ook speelt. :D



Gilberto kennende


Ja precies Gilberto haha :razz: :razz:

Maiden Michiel
6 september 2004, 20:50
Zijn dat geen h/o en p/o bij die string skipping lickjes?


Ha dat zou het een stuk makkelijker maken ik sla i.i.g. alles aan maakt voor mij de oefening nog interessanter.
Het maakt niet uit man is gewoon een te gekke stringskipping oefening
Hoe je em ook speelt. :D



Gilberto kennende


Ja precies Gilberto haha :razz: :razz:

Ja inderdaad. Ik heb dit soort dingen van Speed Kills van Angelo, hij speelt die ook met h/o en p/o.
Ik ga alles aanslaan ook maar eens proberen.