PDA

View Full Version : Footswitches



Kitaarhiero
13 mei 2002, 09:17
Ik heb een paar vraagjes over die channelfootswitches die handig zijn bij bepaalde versterkers (met meerdere kanalen dus)... zijn er universele footswitches? past elke 2 channelswitch op elke 2 channel amp? of moet je echt een van hetzelfde merk hebben?

Sandman
13 mei 2002, 09:24
Line6 in ieder geval heeft zijn eigen systeem. Daar gaat geen 1/4" jack in, maar een vierkante geloof ik.

pimmetje
13 mei 2002, 09:28
Als 't alleen gaat om een 2-channel-switch zonder allerlei extra opties, dan kan je waarschijnlijk gewoon een switch van een andere versterker erop gooien. Uiteraard alleen als ze dezelfde soort ingang (jack) op de versterker gebruiken.

Je kan zo'n schakelaar voor slechts 2 opties ook eenvoudig zelf bouwen; gewoon een aan/uit-schakelingetje op een snoer met jackplug. Dus iets als een lichtschakelaar in een beschermkastje :smile: Bij meer schakel-mogelijkheden wordt 't toch net weer ff puzzelen.

Kitaarhiero
13 mei 2002, 19:36
Aah dat wilde ik weten. dankjuh wel :wink:

baxteen
6 juni 2002, 22:26
als het om een 2 switch gaat, meot je volgens mij wel een stereo jackplug en snoer gebruiken, je moet immers 2 dingen apart aan en uit kunnen schakelen (=4 schakelingen). Bovendien werkt de ene switch net ff anders als de andere. Heb je bijv. een Marshall met orig. 2 switches, dan is intrappen scheurkanaal, nog een keer intrappen clean kanaal (bij jcm 900 bijv.)Heb je meer kanalen dan heb je vaak per kanaal een knop. Bij tsl's: indrukken=kanaal, nog een keer indrukken=diddely squad, nada, je moet dan de knop van een ander kanaal intrappen, dan krijg je dat kanaal. Comprende ? daar zit dan ook geen jackplug meer bij, maar een 5 of 6 polig dinplug-achtig apparaat. Heeft nl. 3kn, dus 3x aan, + fx en reverb 2x aan/uit

zZoRgO
7 juni 2002, 08:37
Ik heb hieromtrent een vraagje...tis niet echt over een buizenversterker, maar wel over dat schakelgedoe...
met een vs100r van marshall is het ook zo dat je eerst op pedaal 1 moet schakelen tussen clean en scheur, en met pedaal 2 tussen od1 en od2...dus van clean naar od2
->beide pedalen indrukken...nu vroeg ik me af of de channel switching op de g-major hiermee kan werken...dus is het mogelijk met een g-major, met één pedaal van clean naar od2 te gaan?
De VS100r werkt met een gewone stereo jack...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-06-07 08:38 ]</font>