PDA

View Full Version : heel handig truucje...



Nocki
29 augustus 2004, 22:40
Hoi.

was laatst op een site met foto's van het flevo festival en tijdens de outburst stond er een akoestich gitarist te spelen.
de foto was van achteren genomen en moest even kijken wat hij nou aan zn riem had hangen allemaal... en toen zag ik het opeens...

hij speelde met een kabel uit zn akoestische gitaar direct naar een zoom (zeg maar 505 maar dan de akoestische) en vandaar naar de amp toe (waarschijnlijk PA) of draadloos dat zag ik niet goed. maar waarschinlijk dus draadloos naar PA. vond het echt een hele uitvinding. een fx processor achter op je riem...

NOcki

Antal
29 augustus 2004, 23:17
Leuk, maar wat is precies het handige aan dat truukje :???:

Nocki
29 augustus 2004, 23:26
Hij loopt het hele podium rond en kan zn presets per nummer wisselen met ene klap op zn rug.
hij zit niet vast aan een kabeltje en heeft ook geen vaste plek op het podium nodig waar zn zoom ligt. en best of al... hij staat niet voor paal voor 10.000 mensen omdat ie een zoom gebruikt.... :-)

ik vond het een handig truucje...

NOcki

Jeroenvanhulsteijn
30 augustus 2004, 09:04
ik had vroeger de Zoom 9002. Die was er zelfs speciaal voor gemaakt om aan je broekriem te dragen. Er zat een afstandsbedieninkje bij die je met klittenband op je gitaar kon plakken!

Er is trouwens ook een fabrikant die een midi schakelaar heeft voor op je gitaar. Zeg maar een mini floorboard op je gitaar. Gaat ook draadloos.

Stitch
30 augustus 2004, 11:28
Hij loopt het hele podium rond en kan zn presets per nummer wisselen met ene klap op zn rug.
hij zit niet vast aan een kabeltje en heeft ook geen vaste plek op het podium nodig waar zn zoom ligt. en best of al... hij staat niet voor paal voor 10.000 mensen omdat ie een zoom gebruikt.... :-)

ik vond het een handig truucje...

NOcki


Jij zag het toch ook ?!?

ijff
30 augustus 2004, 13:12
Sterker nog.. als die Zoom op het podium had gelegen had je hem waarschijnlijk juist niet gezien! Heb me gisteren nog in allerlei bochten lopen wringen om er achter te komen wat een gitarist op de grond had liggen.. maar hij had z'n pedalen achter de monitor (doe ik zelf overigens ok vaak).. ben er dan ook niet achter gekomen.