PDA

View Full Version : shredden op een Epi G-400?



Jax
29 augustus 2004, 19:49
Hee,

Ik had dus een vraag. Ik speel nu al ongeveer een jaar electrisch, eerst op een Ibanez GSA60, nu sinds een maand of twee op een Epi G-400, waar ik tot nu toe erg blij mee ben. Aangezien ik ook klassieke gitaar speel, wilde ik ipv de GSA60 een electrische gitaar met een wat dikkere hals. De keuze werd tussen een Les Paul of een SG, en uiteindelijk kwam de SG als winnaar uit de bus. Sinds een tijdje begin ik me erg te intresseren voor het wat snellere werk, maar bedacht me al snel, is het wel mogelijk om snelle solo's en shred-stukken op een SG te spelen? Ik vind de feel van de SG te lekker om op te geven voor een dunnere wizard-achtige hals, maar heb toch wel zin om shred te gaan oefenen. Mijn vraag is dus; Is dit mogelijk op een SG?

Mithrandir
29 augustus 2004, 19:53
Ja, bij shredden zal voornamelijk jij eigen techniek en discipline de beperkende factor zijn en zal de gitaar in beperkte mate van invloed zijn.

Wormaap
29 augustus 2004, 19:58
Ik shred op mijn Epi Les Paul, 'nuff said :razz:

Qua shred-mogelijkheid van'n gitaar zit er meer in de afstelling dan in de hals zelf ;)

THW
29 augustus 2004, 19:59
Ik shred op een SG, Angus Young shred op een SG waarom niet zou ik zeggen :???:

Jax
29 augustus 2004, 20:03
Ik shred op een SG, Angus Young shred op een SG waarom niet zou ik zeggen

Ik dacht dat de dikte van een hals best wel een belangrijke factor was bij het shred-gehalte zeg maar van die gitaar, maar dat is dus niet zo

Negative K3 fan
29 augustus 2004, 20:31
zijn ook genoeg lui die wel shredden op een klassieke gitaar hoor :)

Megadeth
29 augustus 2004, 23:13
Shredden heeft niks met de soort gitaar te maken hoor. Alleen het aantal frets kan misschien als beperkende factor werken.

Anders Destium
30 augustus 2004, 00:01