PDA

View Full Version : throw away your television effects



Retinite
29 augustus 2004, 17:11
Yo, met de band willen we Throw Away your television van Red Hot Chili peppers gaan spelen, alleen vraag ik me af wat zij precies gebruik voor die random note gedeelte, ik heb zelf wel een een zoom 606 die ik daarvoor kan gebruiken maar die is niet zo geweldig als degen die rhcp gebruikt :D , weet iemand dus wat zij gebruiken en hoe duur dat is?

Marco5150
29 augustus 2004, 18:11
John Fruciante (schrijf je dat zo????) gebruikt in dit nummer een Line6 Filter Modeller. De prijs is ongeveer 300 euro.

Lutz
29 augustus 2004, 18:19
als je op dat freaky geluidje doelt,


das waarschijlijk een Zvex Seek-Wah

jaywalker
29 augustus 2004, 20:04
als je op dat freaky geluidje doelt,


das waarschijlijk een Zvex Seek-Wah
is geen zeek wah.

Gebruikt idd die paarse line-6 modulator

Retinite
29 augustus 2004, 22:21
d'oh.. als ik een pod zou hebben zou ik dat effect ook kunnen kopen in een bundel voor 49 dollar... en ikheb m geovndn ja een paarse filter modeller van >300 euro... zucht dan maar een andere manier vinden weet iemand een (goedkooooop) alternatiev van iets dat random de frequentie wijzigd met 8 hz?

Mitch
29 augustus 2004, 22:41
Nee. Wat je wel als alternatief zou kunnen doen: goed dikke phaser erop, delay eroverheen zetten met iets van vier, vijf delays, delaytijd tussen de 350-450ms en snel de akkoorden aanslaan, krijg je een beetje een overlappend effect tussen de akkoordwisselingen. Niet hetzelfde, maar enigsins gelijkend en in ieder geval een stuk goedkoper.

jaywalker
30 augustus 2004, 11:43
zal het een beetje duur vinden om voor dat nummer speciaal zo''n ding te kopen, hoewel het wel een gaaf ding is.

Je kan het ook beetje nameken door de line-6 dl-4 sweapdelay te grebruiken, Beetje zelfde effect wat Seymour paul zegt

Retinite
30 augustus 2004, 19:33
k heb gelukkig een line6 flextone3 amp dus bedoel je dan Sweep Echo? dat zit bij de delays

jaywalker
30 augustus 2004, 19:49
bij mij heet ie geloof ik sweap delay, maar echo is eigenlijk het zelfde