PDA

View Full Version : Nieuwe elementen in Maya Les Paul?



AxeGod
29 augustus 2004, 16:50
test

AxeGod
29 augustus 2004, 16:51
Okay, mijn kameraad heeft een Maya Les Paul Custom en een Conquest 30 watt amp, hij speelt er anderhalf jaar op, en nu wil hij iets beters qua sound.
Hij heeft niet teveel geld, en een gitaar van 300 euro kopen schiet ie dan waarschijnlijk niet veel mee op denk ik...
Dus nu is de vraag; is het het ook waard om er bv. EMG 81 en EMG 85 in die Maya te gaan bouwen? gaat de sound dan ook vooruit? of moet ie iets anders doen?
Hoop op een goed antwoord :)

(Ik heb dit ff voor hem gedaan omdat hij geen internet heeft)
Mvg

wietse
29 augustus 2004, 17:06
die maya's zijn vaak best wel goed en vaak zitten er zelfs dimarzio's in , een betere versterker wil ook wel eens helpen voor een beter geluid.
natuurlijk kunnen er wel andere elementen in en gaat in ieder geval anders klinken , maar of het beter is dat is een kwestie van smaak.

AxeGod
29 augustus 2004, 17:12
Als er dimarzio's inzitten is dat natuurlijk erg mooi, ik heb zelf geen idee wat er voor elementen inzitten, en heb er ook niet echt veel verstand van moet ik zeggen :wink:
Ik heb 2 gitaren, een Dean VX CBK met Dean elementen, en een net nieuwe Jackson RR-3 met Duncan Designed Invaders.
Hij is zelf Blackmetal fan, maar ook van bands als Guns N' Roses, Dus ook Les Paul fan.
Nog meer adviezen?

Dirk_Hendrik
29 augustus 2004, 17:21
Laat die elementen inderdaad maar even en ga eerst die versterker vervangen.

RRRobin
29 augustus 2004, 18:32
Laat die elementen inderdaad maar even en ga eerst die versterker vervangen.

+1

Aca Ilic
29 augustus 2004, 21:33
Hoi Axegod!

Ik zou maar zeggen meteen andere elementen aanschaffen. Maya's ( vooral oudere modellen) zijn bekend om slechte en vooral zeeeeer microfonische elementen.
Dus, uit met dat handel, en iemand heeft in de topic al gezegd dat het heel goed gebouwde en goeie gitaren zijn, waar ik ook hartstikke mee eens ben , dus upgrade met andere ( lees betere) elementen is altijd een verbetering.
Succes
mvg Alex

vulvasonic
29 augustus 2004, 21:52
Wauw, een ECHTE MAYA!!!!!

Mijn eerste gitaar was een Maya. Een SG kopie om precies te zijn. Ik weet niet of ik de kwaliteit tussen mijn gitaar en de Les Paul waar jij het over had kan vergelijken. De elementen op mijn SG'tje waren waarschijnlijk niet de beste (logisch), maar ze klonken echt heel goed. Het grootste probleem van die gitaar was echter dat ie na een maand of 14 helemaal afgeschreven was. Het ding was niet meer te stemmen en er viel niet meer op te spelen. Het lijkt mij een beetje onzinnig om op zoiets andere elementen te zetten. De elementen waren nota bene de beste onderdelen van de hele gitaar!

Maar enfin, dat was toen. :roll:

michielv
30 augustus 2004, 12:36
die maya's zijn vaak best wel goed en vaak zitten er zelfs dimarzio's in , een betere versterker wil ook wel eens helpen voor een beter geluid.
natuurlijk kunnen er wel andere elementen in en gaat in ieder geval anders klinken , maar of het beter is dat is een kwestie van smaak.

Ik heb nog nooit een Maya gezien met van origine DiMarzio's. De maya's die ik ken waren allemaal van multiplex maar met wat afstellen wel tot bruikbaar (beginners)instrument om te toveren. De elementen zijn van de categorie "donder direct in de prullenbak" tenzij je alleen maar wilt piepen en fluiten.

Een goede versterker is inderdaad snel een enorme verbetering van het geluid, daarna zou ik een fatsoenlijk element in die gitaar prikken. Wat dat moet worden is een kwestie van smaak (aan mij is EMG niet besteed maar dat zegt niets, hele volkstammen zijn er blij mee).

AxeGod
30 augustus 2004, 17:25
Bedankt voor de reacties allemaal 8-)
Tja de versterker.. hij zegt zelf dat hij dan bang is dat ie zn rauw blackmetal distortion dan kwijt raakt, want daar is hij namelijk zeer tevreden over. En daar komt ook nog bij; om versterkers geeft hij niets, gitaren kan ie koesteren.
Dus ik denk dan wel dat het andere elementen worden.. deze maya is geloof ik een jaar of 15 a 20 oud, en hij altijd nog goed gewerkt hoor :)
Daarom vraag ik hier ook, over maya is ook totaal neits te vinden qua specs.
Maar of hij van multiplex is dat weet ik niet.... hij is namelijk wel heel zwaar, zwaarder als mijn Jackson RR-3.
Of zegt dat niets?
Het is dus een LP Custom in het zwart, met chrome hardware, en witte lijnen langs de randen.
Kan iemand mij vertellen of dit multiplex is omdat ie zo zwaar weegt?
Alvast bedankt :)

michielv
30 augustus 2004, 19:19
Zo'n LP Custom kopie ken ik: is bijna allemaal multiplex (de hals nog net niet) en weegt lood.

Als er nog de originele elementen in zitten: *gruwel*

Over (geluids)smaak valt niet te twisten maar ik ben bang dat zodra je fatsoenlijke elementen in die gitaar zet je heeeeel teleurgesteld zult zijn over de kwaliteit van je versterker. Dikke kans dat er alleen maar laag uitkomt. Die Maya elementen zijn nl. een soort "basfilters". Hier kwam een kennis van me (die net zo'n Maya LP had) achter toen hij een goede gitaar kocht (Tokai Telecaster, nou ook niet echt het toonbeeld van een gitaar met veel laag en midden): alleen maar een doffe brom. Kon hij ook nog een goede versterker gaan kopen (maar toen hadtie ook een geluid.... :D ). In die Tele zat trouwens een DiMarzio Super Distortion humbucker, het soort element waar we het hier over hebben ;)

wietse
30 augustus 2004, 23:12
die maya's zijn vaak best wel goed en vaak zitten er zelfs dimarzio's in , een betere versterker wil ook wel eens helpen voor een beter geluid.
natuurlijk kunnen er wel andere elementen in en gaat in ieder geval anders klinken , maar of het beter is dat is een kwestie van smaak.

Ik heb nog nooit een Maya gezien met van origine DiMarzio's. De maya's die ik ken waren allemaal van multiplex maar met wat afstellen wel tot bruikbaar (beginners)instrument om te toveren. De elementen zijn van de categorie "donder direct in de prullenbak" tenzij je alleen maar wilt piepen en fluiten.

Een goede versterker is inderdaad snel een enorme verbetering van het geluid, daarna zou ik een fatsoenlijk element in die gitaar prikken. Wat dat moet worden is een kwestie van smaak (aan mij is EMG niet besteed maar dat zegt niets, hele volkstammen zijn er blij mee).
ik wel , en de duurdere modellen waren ook geen multiplex ,axegod pak effe het plaatje van de control cavity er af weet je snel genoeg of hij multiplex is of echt hout.
dimarzio's vond je eind jaren 70 begin jaren 80 in erg veel budget gitaren o.a hondo, harmony , maya etc.
dus kan best wel lonend zijn effe een element er uit te pakken en te zien wat er onderop staat.
en op harmony central staan wel revieuws el maya was hun top lijn en dat zijn erg fijne gitaren.