PDA

View Full Version : opnemen met weinig spullen



Gerty
29 augustus 2004, 13:59
hallo

ik wil graag gaan opnemen maar ik heb niks tussen mijn versterker en mijn comp hoe kan ik dan ook met een redelijk goede kwaliteit opnemen (bijv door software????)

alvast bedankt voor jullie reactie

Horus
29 augustus 2004, 23:11
Helaas, niet mogelijk. Gitaar opnemen zonder mic, of Pod of iets dergelijks is met een goede kwaliteit niet te halen.

bert k
29 augustus 2004, 23:51
Begin met een snoertje van de rec out van je versterker naar de line in van je comp. Dit zal niet echt mooi klinken, maar met een prog als Cool Edit Pro kom je een aardig end.

O ja, pas de titel van je onderwerp ff aan. 'Hellup' is verdomd vaag, en al honderd keer gebruikt.

Gerty
30 augustus 2004, 10:36
ik heb cool edit pro gedownload maar ik kan er niet mee opnemen als ik mn snoertje in de line in stop doet ie het niet en in de mic ook niet moet ik dan nog iets speciaal instellen???

bert k
30 augustus 2004, 13:52
Ja, bij de windowd instellingen (het luidsprekertje rechts onderaan) naar 'record proprties' gaan en Line in aanvinken.

semt-x
30 augustus 2004, 21:34
Anders zou je ook eens kunnen kijken naar Guitar Rig van Native Instruments. Dit is een software-matige oplossing. Is wel aan de prijzige kant, maar dan heb je je versterker in je computer. Ik heb m ook geprobeerd, en vond het leuk....... voor ff!
Het is uiteindelijk niet hetgene wat ik zocht. Heb zelf ook (nog) geen geldboom in de tuin! Dus ik heb voor een ander alternatief gezocht en een Pod XT gekocht. Zeer tevreden over dit apparaat. Ook geen buizengeluid of hoe je het wilt noemen. Maar prijs/kwaliteit verhouding prima.

harrie-beton
31 augustus 2004, 14:35
de V amp is goedkoper dan de pod en daar zijn leuke dingen mee op te nemen. Ik heb in 2001 een v amp gehad en dat was niet slecht.

LVT = "leuk voor thuis"

Ik geloof dat Roy Seegers zijn fraaie instrumentals zijn opgenomen met een V amp van Behringer. Zie ook "SOUNDS" in dit forum
Correct me if I am wrong