PDA

View Full Version : Gitaarbouwer in Z-Limburg gezocht voor reparatie...



Wormaap
29 augustus 2004, 00:47
Hey...
Ik heb vandaag een Charvel Model 6 gekocht (jaja, toch maar gedaan :P) en ik ben er echt superblij mee.
Het enige dat iets minder is, is dat de kop werkelijk DOORMIDDEN is geweest... Gevallen bij het verschepen. Dit is gerepareerd, maar niet echt geweldig, qua speelbaarheid is't gewoon goed, maar cosmetisch is't niet echt je van het (grote barst die er helemaal overheen loopt)
De vraag is nu dus: Waar zit'n bekwame gitaarbouwer in Z-Limburg en omstreken die dit voor'n redelijke prijs recht kan zetten, en wat is een redelijke prijs bij zo'n reparatie?
Overigens is dit dus al sinds dat de gitaar nieuw was zo, dus er is geen enkele reden om te verwachten dat't parten gaat spelen ofzo...

prs
29 augustus 2004, 01:01
Je zou hem denk ik naar Jan Knooren in Schimmert kunnen brengen.
Wellicht kan Wouter J. je er op dit forum meer over vertellen. Hij werkt namelijk bij Knooren.

prs
29 augustus 2004, 01:02
Saggitarius in Hoensbroek is ook een optie (als die nog bestaan??)

Wormaap
29 augustus 2004, 01:08
Ik zal maandag eens allebei proberen, is allebei lekker in de buurt :P

Hoeveel zou zo'n geintje gaan kosten? Een halve kop teruglijmen en opnieuw finishen...

AART
29 augustus 2004, 01:08
hoensbroek ligt op de veluwe knul, daar waar jpb graag is, tussen de zijnen...
EN DAAR WIL DE TOPICSTARTER TOCH NIET HEEN!!!!!!!!!

Wormaap
29 augustus 2004, 01:09
Ik weet niet hoor, maar er ligt hier een Hoensbroek vlak in de buurt :P

prs
29 augustus 2004, 01:25
Neej ik bedoel Hoensbroek in Limburg hoor. Hij zoekt iets in Zuid-Limburg, dan ga ik toch niet met een adres op de veluwe reageren... :-?

AART
29 augustus 2004, 01:30
oeps :oops:

BartL
29 augustus 2004, 11:47
Saggitarius in Hoensbroek is ook een optie (als die nog bestaan??)
Heerlen :)

Ik zou eens na gaan vragen bij mijn gitaarleraar > Jean Scheilen. Hij werkt bij Tienkamp op de akerstraat-noord in Hoensbroek. Hij is goed, hij heeft vroeger bij 'STalmijer' gewerkt (Ex-gitarist van de Palemicher Sjpatzen 8-) )

Of naar Walkers Musical Supplies in Brunssum. Heb ik heel erg veel goeds over gehoord. Ook een aanrader dus.

Groetjes & succes!

prs
29 augustus 2004, 17:30
Walkers repareert geen gebroken koppen, weet ik zeker. En als je de reparatie snel uitgevoerd wilt hebben moet je daar niet zijn.

Van die zaak op de akerstraat noord heb ik nog nooit gehoord, helaas wel van de palemiger spatzen :D

Rubenios
29 augustus 2004, 19:06
Saggitarius in Hoensbroek is ook een optie (als die nog bestaan??)
Heerlen :)

Ik zou eens na gaan vragen bij mijn gitaarleraar > Jean Scheilen. Hij werkt bij Tienkamp op de akerstraat-noord in Hoensbroek. Hij is goed, hij heeft vroeger bij 'STalmijer' gewerkt (Ex-gitarist van de Palemicher Sjpatzen 8-) )

Of naar Walkers Musical Supplies in Brunssum. Heb ik heel erg veel goeds over gehoord. Ook een aanrader dus.

Groetjes & succes!

volgens mij heeft mijn neefje ook les van hem :)

Pete Townshend
29 augustus 2004, 22:26
Tienkamp is een elektronica-zaak, ik weet niet of die ook koppen repareren. Ze fixen wel alle elektronica in een vloek en een zucht daar.

BartL
30 augustus 2004, 01:41
Saggitarius in Hoensbroek is ook een optie (als die nog bestaan??)
Heerlen :)

Ik zou eens na gaan vragen bij mijn gitaarleraar > Jean Scheilen. Hij werkt bij Tienkamp op de akerstraat-noord in Hoensbroek. Hij is goed, hij heeft vroeger bij 'STalmijer' gewerkt (Ex-gitarist van de Palemicher Sjpatzen 8-) )

Of naar Walkers Musical Supplies in Brunssum. Heb ik heel erg veel goeds over gehoord. Ook een aanrader dus.

Groetjes & succes!

volgens mij heeft mijn neefje ook les van hem :)
Hoe heet je neefje? :)

Tienkamp is een elektronica-zaak, ik weet niet of die ook koppen repareren. Ze fixen wel alle elektronica in een vloek en een zucht daar.
Tienkamp zit tegenwoordig ook in de gitaren-branch...sinds mijn git. leraar d'r werkt :-?

Wouter J
30 augustus 2004, 01:44
Kom gewoon naar Knooren in schimmert hoofdstraat 16. Jan heeft al twintig jaar ervaring met afgebroken koppen reparerern en van die twintig jaar zat ik er zes bij.

Wormaap
30 augustus 2004, 01:49
Dan kun je me vast ook wel vertellen wat dat geintje me gaat kosten :P
Het liefst wil ik dus gewoon dat op geen enkele manier meer te merken is dat dat ooit gebeurd is, dus goed gefixt en de verf bijgewerkt :P

Wouter J
30 augustus 2004, 01:57
Dan kun je me vast ook wel vertellen wat dat geintje me gaat kosten :P
Het liefst wil ik dus gewoon dat op geen enkele manier meer te merken is dat dat ooit gebeurd is, dus goed gefixt en de verf bijgewerkt :P

Het probleem is dat ik niet weet hoe ernstig de kop er aan toe is, ik kan pas een estimatie van de prijs maken als ik de gitaar in kwestie heb gezien, we kunnen hem zo repareren zodat je er niets van ziet, geen probleem maar dat word dan wel meer werk wat uiteindelijk dan ook in de prijs blijkt.

Sorry maar zo werkt dat bij alle gitaar reparateurs, Wim Mulders (van Saggitarius) is een vriend van mij en heeft ook bij Knooren gewerkt dus ik weet dat hij ook zo werkt.

Dus sorry maar een prijs kan pas worden afgesproken nadat we de gitaar in kwestie onder ogen hebben gehad.

Wormaap
30 augustus 2004, 02:08
En een preciezere beschrijving van't probleem kan ook geen 'ongeveer' prijs opleveren? Zit ik in de richting van een tientje, 50 euro, 500 euro te denken?
Ik heb zelfs geen idee in watvoor prijsgebied dit ongeveer zit...

Rubenios
30 augustus 2004, 09:53
Saggitarius in Hoensbroek is ook een optie (als die nog bestaan??)
Heerlen :)

Ik zou eens na gaan vragen bij mijn gitaarleraar > Jean Scheilen. Hij werkt bij Tienkamp op de akerstraat-noord in Hoensbroek. Hij is goed, hij heeft vroeger bij 'STalmijer' gewerkt (Ex-gitarist van de Palemicher Sjpatzen 8-) )

Of naar Walkers Musical Supplies in Brunssum. Heb ik heel erg veel goeds over gehoord. Ook een aanrader dus.

Groetjes & succes!

volgens mij heeft mijn neefje ook les van hem :)
Hoe heet je neefje? :)

Gerard Houben


Tienkamp is een elektronica-zaak, ik weet niet of die ook koppen repareren. Ze fixen wel alle elektronica in een vloek en een zucht daar.
Tienkamp zit tegenwoordig ook in de gitaren-branch...sinds mijn git. leraar d'r werkt :-?