PDA

View Full Version : Wat vinden jullie?



NeeraDJ
28 augustus 2004, 23:22
Hails dudes,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe buizencombo/halfstack aan te schaffen, omdat ik nu toch bijna nooit meer met een band speel (tijdgebrek) en ik die echte buizensound toch mis.

Ik zat aan deze drie opties te denken:

-Crate Blue Voodoo 60 head (uit Amerika)
-Peavey 5150 combo
-Marshall SL-X+1960A cab

Die Crate head is echt spotgoedkoop, maar ik zal hem wel even naar een Amp-tech moeten brengen zodat ie hier ook werkt. Afgezien daarvan zijn die Blue Voodoo cabs echt duur, dus wat zou een andere goede cab kunnen zijn?

De 5150 is ietsjes duurder dan de Blue Voodoo, maar ik hoor sterk verschillende meningen over deze amp. Het zou luid zijn en teveel gain hebben. Ik hou wel van lekker wat gain zolang mijn geluid karakter blijft behouden, ik speel namelijk weleens wat Speed Metal en Progressieve Rock. Een belangrijke lead sound is voor mij ook heel belangrijk

De Marshall halfstack kan ik bemachtigen rond de 800 euro, das wel duurder dan beiden maar dan ben ik wel meteen klaar.

Maandag bel ik de amp-tech even voor wat info, maar ik zou voor dat Crate-cab alternatief dan iets van 500 euro over hebben, nieuw of 2dehands.

Wat lijkt jullie het beste plan?