PDA

View Full Version : heftig gekraak



vortex
28 augustus 2004, 21:20
Yo kornuiten,

Als ik aan men volume of toneknoppen draai hoor ik heftig gekraak en af en toe valt het geluid heel even weg dan moet ik weer '' aandraaien '' om weer geluid te krijgen. Hoe kan ik dit oplossen? Zou contactspray genoeg zijn of is het noodzakelijk om de hele handel te vervangen?

Thanks in advance

andy
28 augustus 2004, 21:30
Je zou het met contactspray kunnen proberen. Maar op lange termijn is dat niet denderend voor je gitaar. Misschien eerst ff boel los halen en schoonmaken, desnoods stofzuiger er op. Als dat niet helpt heb je een storing in het circuit en zal er wat vervangen moeten worden.

vortex
28 augustus 2004, 21:36
bedankt voor je reactie :) ik had al wat met spray geprobeerd maar werkte niet echt.. ik denk dat ik men axe gewoon naar de luthier breng en de hele handel laat fixen..

marc_o
28 augustus 2004, 21:48
Lijkt me ook het beste, en zoveel zal dat ook weer niet kosten.

vortex
28 augustus 2004, 21:53
ja i know, maar die gitaarreparateurs doen altijd 2 weken over een klein klusje ben ik men axe weer zo lang kwijt pff...

Swan
28 augustus 2004, 21:55
nieuwe pots kopen en solderen?

SiNiSTRaL
28 augustus 2004, 22:01
ja precies....als je een beetje handig bent is t 15-30 minuten werk :)

(of was t je charvel met al die aparte switches voor de pups?)

vortex
28 augustus 2004, 22:03
is wel een goede optie idd hoe weet ik welke pots ik bij welke pickups moet hebben etc. ?

Swan
28 augustus 2004, 22:04
er staan waardes op de pots die je nu hebt...als je die niet meer kan lezen door n hoop soldeerspul - > jcf

vortex
28 augustus 2004, 22:50
ja ok maar heb nu nieuwe pu toch zwa moet dan ook nieuwe pot ik check zo wel ff dimarzio site

SiNiSTRaL
28 augustus 2004, 23:01
er staan waardes op de pots die je nu hebt...als je die niet meer kan lezen door n hoop soldeerspul - > jcf
gewoon ff je soldeerbout op de tin houden, dan gaat t aan de bout zitten :)