PDA

View Full Version : 2x12s voor bij m'n Savage -> Uberkab 4x12 geworden... Sig



Josdevos
28 augustus 2004, 21:17
TETTEN!

Josdevos
28 augustus 2004, 21:17
Mijn Engl Standard cab gaat binnekort misschien de deur uit omdat ik 2 2x12's of een 2x12 en een 4x12 wil kopen. Kheb liefst V30 omdat die op gig volume toch een pak strakker laag hebben op lekker volume.
M'n eerste gedacht was natuurlijk Engl maar ik wil een horizontale cab en engl heeft enkel die verticale 2x12jes waar een Savage niet op past.
2de gedacht zijn de Orange cabs. Redelijke prijs, en zeer goede bouw. Enkel nog maar goede reacties over gelezen, maar geen ervaringen icm amps zoals de mijne.

Head: Savage SE
Gitaren: Eclipsen met EMG's
Stijl: alle soorten zwaar metaal

Ervaringen? Andere suggesties?

Akira
28 augustus 2004, 21:25
Ik heb van de week twee Brunetti 2x12's gekocht met v30's.
Klinken errug lekkur.
Ik heb er 1 met open rug en 1 met gesloten rug op elkaar staan.
(overigens, niet mijn eigen briljante idee, maar via via gehoord van een andere gitarist die hetzelfde gebruikt.)
http://www.brunetti.it/img/prodimgs/Dual.jpg

Josdevos
28 augustus 2004, 21:26
Kwanta kosta? En met welke amp?

marc_o
28 augustus 2004, 21:26
Er zijn al veel van dit soort threads geweest natuurlijk, maar je zou er zo een paar kunnen nemen. Gezien je goede (en prijzige, hehe, ik moet vooral wat zeggen) smaak, zou je kunnen kijken voor de Rivera 212 met V30's, Bogner oversized, (leuk voor je bassen) wellicht Diesel of Mesa. je zult er zeker wat van je smaak bij vinden. Ik heb me vroeger ook altijd geergerd aan het feit dat Engl geen horizontale 212's maakt, dit is echt een misser naar mijn mening.

Akira
28 augustus 2004, 21:28
Kwanta kosta? En met welke amp?

Ik heb verschillende prijzen gehoord, van 612 per stuk tot 560 per stuk.
Ik speel met een Brunetti XL R-Evo

http://www.brunetti.it/img/prodimgs/big_xlrevo.jpg

Josdevos
28 augustus 2004, 21:28
Charvel+B.C.RichWarlockNJ+IbanezSZ520(de+blauwe)+M averick+X1++Brunetti+R-Evo+XLII

Ok got it... :lol:

Damn die Brunetti's. Ook wel koel dat die plaats hebben voor een multifx... plus midi ingebouwd. Spaart me verdomme een 2HE rack uit... :lol:

Maar 'k ben meer dan tevreden van mijn Savage.

Josdevos
28 augustus 2004, 21:33
Ik heb trouwens bijna alle Orange topics doorgelezen maar nergens een goed antwoord gevonden. Daarmee.

maestro_nl
28 augustus 2004, 21:54
@Akira


(overigens, niet mijn eigen briljante idee, maar via via gehoord van een andere gitarist die hetzelfde gebruikt.)

Hey Akira ! GOED HE! Hoezo briljant :-D

Akira
28 augustus 2004, 22:04
@Akira


(overigens, niet mijn eigen briljante idee, maar via via gehoord van een andere gitarist die hetzelfde gebruikt.)

Hey Akira ! GOED HE! Hoezo briljant :-D

Je had gelijk, het is inderdaad the best of both worlds...
Mooie spreiding en helderheid van geluid uit die met open back, en lekker vet strak laag uit die met gesloten back....
Plus, het is makkelijker sjouwen, liever 2 keer iets lichter dan 1 keer loodzwaar :-D

skabouter
28 augustus 2004, 23:42
hey akira ! gefeliciteerd met je aankoop, erg mooi !! maak je een keer foto`s van je totaal setup ? lijkt me mooi
ow wacht, zet alles meteen ff volopen, ik zit 5 km verderop, mss dat ik het kan horen :D

Josdevos
29 augustus 2004, 22:35
Hmmz op't eerste zicht lijkt het te gaan gaan tussen die Orange 212s en de Brunetti's. Zal is moeten gaan testen.
Zo zou het er moeten gaan uitzien als ik voor die 2x12 orange cabs ga. Zijn zonder te gehoord te hebben m'n favorieten omdat ze de doorlusmoglijkheid van de Engl cabs ook hebben. En het is eens iets apart.

Zo'n 2x2x12 stack van Orange is nog vrij hoog ook. Is iets meer als 2/3 van een normale full stack. Jezelf horen zal dus al iets beter zijn dan bij een straight 4x12.
Normaal moet zo'n 2x2x12 toch beter klinken als een slant 4x12 nee? Straight cabs klinken strakker dacht ik.

Lijkt me best of both worlds, traagbaarheid, veelzijdigheid en betere sound?

http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/untitled.JPG

Negative K3 fan
29 augustus 2004, 22:48
persoonlijk heb ik het niet zo op orange cabs, ze zijn misschien wel heel goed gebouwd en ze zien er zeker mooi uit, maar ze klinken erg donker, te donker voor mij, beetje blanket over speaker idee. Sommige mensen houden daarvan, maar ik helemaal niet...

Akira
29 augustus 2004, 23:24
Hmmz op't eerste zicht lijkt het te gaan gaan tussen die Orange 212s en de Brunetti's. Zal is moeten gaan testen.
Zo zou het er moeten gaan uitzien als ik voor die 2x12 orange cabs ga. Zijn zonder te gehoord te hebben m'n favorieten omdat ze de doorlusmoglijkheid van de Engl cabs ook hebben. En het is eens iets apart.

Zo'n 2x2x12 stack van Orange is nog vrij hoog ook. Is iets meer als 2/3 van een normale full stack. Jezelf horen zal dus al iets beter zijn dan bij een straight 4x12.
Normaal moet zo'n 2x2x12 toch beter klinken als een slant 4x12 nee? Straight cabs klinken strakker dacht ik.

Lijkt me best of both worlds, traagbaarheid, veelzijdigheid en betere sound?

http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/untitled.JPG

Zo ziet mijn "stack" er nu ook uit, maar dan met brunetti's.
Inderdaad een stuk hoger (ong. 20cm) dan een 4x12 (had een behringer 4x12 hiervoor)
Ik hoor mezelf een stuk beter nu, niet alleen omdat het een hogere stack is, maar omdat ik de bovenste 2x12 in de stack heb staan met een open rug.

vulvasonic
30 augustus 2004, 23:54
persoonlijk heb ik het niet zo op orange cabs, ze zijn misschien wel heel goed gebouwd en ze zien er zeker mooi uit, maar ze klinken erg donker, te donker voor mij, beetje blanket over speaker idee. Sommige mensen houden daarvan, maar ik helemaal niet...

Mmmm...., met een Orange amp wil dat wollen dekentje er behoorlijk snel afblazen. Ik vind de sound van de Orangeversterkers, die paar die ik heb kunnen uittesten onder geschikte omstandigheden althans, geweldig vies, krasserig, snerpend......., zo'n beetje alle kenmerken van de Marshall, maar dan veel extremer en veel mooier. De speakers maakt dat leefbaar, zelfs perfect.

Aan de ander kant. Wat kan dat geluid boeien als je zo'n retecoole set hebt?!?!?! Mooier dan de Orange vind je ze niet. Het geluid zou ik dan maar voor lief nemen. :-D

LordRiffenstein
31 augustus 2004, 07:45
Jos,

er staat op Gitaarmarkt een THD 2x12, DOEN!!!!!!

HTH,

Yoeri

PS Laat me ff weten als de 4x12 eruit gaat :D

Alain
31 augustus 2004, 09:39
Persoonlijk heb ik het niet echt op Orange, zowel cabs als versterkers. Maar dat is mijn smaak;

Ik heb onlangs op bogner 2x12's gespeeld, niet echt ver van je, bij Rick's rock shop in Tongeren, en ik was behoorlijk onder de indruk moet ik zeggen...

Verder zou ik ook de THD, geen eigen ervaring mee, maar naar wat ik gehoord heb van derden zeker de moeite waard.

Daarnaast ook de 2x12's van Mesa, maar vrij duur...

Diezel heeft dat ook, flatcat heeft zo ene.

Mijn keuze: 2 x 2x12 van Bogner

O ja, die 4x12 heb ik ook wel interesse voor... :lol:

Josdevos
31 augustus 2004, 18:50
Zal wel iets laten weten als hij weggaat. :cool:

Heb trouwens geen gedacht wat ik daar voor kan krijgen in België, kweet dat ze €600 zijn in Duitsland maar denk dat ze toch tegen de €700 aanlopen bij ons. I
k neem aan +- €450 aangezien ze iets zeldzamer zijn 2dehands dan Marshall cabs...
Staat is redelijk goed wel wat scharen en losse tolex op de achterkant. (Van in de auto hé... :) )

wimmeltje
1 september 2004, 14:14
die THD is idd een erg mooi kastje.

Alain
1 september 2004, 14:33
bwaaa...
Wisselen tegen een van mijn Marshall 1960A's?

imlikeajungle
1 september 2004, 17:16
ik wil ook wel die engl 4*12 hebbeuuuuh EN ik woon ook dicht bij leuven :D
heeft caerts trouwens geen bogner 2*12 staan? bij key music staan oranges...

Alain
1 september 2004, 17:43
ik wil ook wel die engl 4*12 hebbeuuuuh EN ik woon ook dicht bij leuven :D
heeft caerts trouwens geen bogner 2*12 staan?
Aangezien we niet van dicht bij leuven zijn weten we dat niet...

Josdevos
1 september 2004, 19:21
Ben er nog niet helemaal uit... Zie nog wel. Volgende week is wa gaan testen.

ieme
13 september 2004, 09:26
Ben benieuwd wat er uit komt jos!

Baco
19 september 2004, 21:16
Al nieuws? Heb mijn oog ook zo'n beetje laten vallen op die larger Bogner 2x12 cabs (eerst een closed back kopen, later een open back er bij). Nu nog effe prijs vragen hier en daar. Iemand een idee?

ieme
20 september 2004, 08:35
Al nieuws? Heb mijn oog ook zo'n beetje laten vallen op die larger Bogner 2x12 cabs (eerst een closed back kopen, later een open back er bij). Nu nog effe prijs vragen hier en daar. Iemand een idee?
€835

Baco
20 september 2004, 08:52
Hmm, dat is maar een goede 50 euro minder dan een Engl Vintage 4x12. Moet ik nog even over denken. Feit is dat zo'n 2x12 wel iets handelbaarder is, natuurlijk. Ben wel benieuwd wat zo'n combinatie closed back en open back zou geven :)

ieme
20 september 2004, 08:54
Hmm, dat is maar een goede 50 euro minder dan een Engl Vintage 4x12. Moet ik nog even over denken. Feit is dat zo'n 2x12 wel iets handelbaarder is, natuurlijk. Ben wel benieuwd wat zo'n combinatie closed back en open back zou geven :)
Je kan mijn 2X12 bogner wel kopen neem ik de 4X12 :razz:























Ownee ik zou die bognercab niet wegdoen! :roll:

Josdevos
25 september 2004, 22:55
Ik denk dat ik er uit ben... en het is de meest logische oplossing geworden. Ik sta op't punt een Engl 2x12 met V30s te bestellen bij MP. €550, mooi prijsje. Lekker handelbaar voor thuis en handig om te vervoeren naar de repetities waar m'n 4x12 niet staat, en niet zo belachelijk laag als een horizontale 2x12.

Kvind de V30s nu echt wel beter klinken voor mijn stijl. Ze hebben minder bas en het mid snijd er veel meer door. Kan ik de depth boost eindelijk eens gaan gebruiken op m'n Savage. :lol:

Ben ook wel eens van plan te gaan experimenteren met de speakers, zien wat dat geeft. V60s mixen met V30s in een X etc...

Als ik er 100% zeker van ben dat ik ook V30s wil in m'n 4x12 kan ik altijd een Fame 4x12 met V30s kopen en die in de Engl 4x12 plaatsen. ZZijn 444 euro. Begrijp niet hoe ze dat klaarspelen, V30s zijn los al €150/stuk dacht ik.

http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=GIT0005582-000

Baco
25 september 2004, 23:03
Ik denk dat ik er uit ben... ik sta op't punt een Engl 2x12 met V30s te bestellen bij MP. €550, mooi prijsje. Lekker handelbaar voor thuis en handig om te vervoeren naar de repetities waar m'n 4x12 niet staat, en niet zo belachelijk laag als een horizontale 2x12.

Kvind de V30s nu echt wel beter klinken voor mijn stijl. Ze hebben minder bas en het mid snijd er veel meer door. Kan ik de depth boost eindelijk eens gaan gebruiken op m'n Savage. :lol:

Ben ook wel eens van plan te gaan experimenteren met de speakers, zien wat dat geeft. V60s mixen met V30s in een X etc...

Als ik er 100% zeker van ben dat ik ook V30s wil in m'n 4x12 kan ik altijd een Fame 4x12 met V30s kopen en die in de Engl 4x12 plaatsen. ZZijn 444 euro. Begrijp niet hoe ze dat klaarspelen, V30s zijn los al €150/stuk dacht ik.

http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=GIT0005582-000

Heb ook aan die Engl gedacht, maar dan ging ik een flightcase voor mijn SE er bij kopen zodat die SE wat solider staat op zo'n 2x12 (is smaller dan een head)...
Maar voor die prijs (cab + case) heb je die oversized Bogner 2x12 met v30's...

Josdevos
25 september 2004, 23:06
Denk niet dat dat nodig is, die cab heeft bijna dezelfde afmetingen als de 4x12, is enkel 15cm smaller. Een head past daar ook nog perfekt op, wel even uitkijken met de voetjes. Met je rack eronder is het ook opgelost hé.
Ken iemand die onderandere zo'n cab gebruikt met een Savage SE en geen probleem hoor.

Baco
25 september 2004, 23:09
Hmm, net niet/wel, 't is maar hoe je het bekijkt. Kijk anders hier eens effe: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=38372

Met een rack eronder zou het opgelost zijn, dat klopt.

Josdevos
25 september 2004, 23:14
http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/DSCN0951.jpg

Waarom denkt niemand hier aan? :-D

Baco
25 september 2004, 23:16
Zou geen slechte oplossing zijn mochten het geen slanted cabs zijn. Feit is, zo'n 2x12 is iets vriendelijker in omgang :lol:

Josdevos
25 september 2004, 23:19
Past er nogthans perfekt op ook diep genoeg... :P maar tis inderdaad een apart zicht... heb je nog een handig plekje over waar hij dieper is om wat plektrums enzo te leggen... :-D

ieme
28 september 2004, 12:05
Doe nou zo'n mooie orange cab man! :razz: en anders een THD

Alain
28 september 2004, 14:19
Ik vind het niet zo mooi.

Engl moet dringend 2x12's maken naar onze wensen! :evil:

Baco
28 september 2004, 14:31
Ik vind het niet zo mooi.

Engl moet dringend 2x12's maken naar onze wensen! :evil:

Yep, oversized 2x12's met V30's en ze mogen er mij alvast eentje leveren :wink:

Alain
28 september 2004, 16:42
voor mij ook 2

Josdevos
28 september 2004, 19:10
Voor mij gaan het waarschijnlijk dan toch 2 2x12s worden...

Hoogstwaarschijnlijk gaat m'n 4x12 der dan uit...

Speeddemon
29 september 2004, 00:09
ik heb zo'n Engl 2x12 V30 kast, maar die is dus precies even breed als m'n medium sized Savage 60 head.

Heerlijk compact setje. MXR 6 band EQ ertussen met 100Hz op +6dB en ik heb de low-end thump van een 4x12".

Josdevos
29 september 2004, 18:41
Brrrr weeral dilemma's...
Die Bogner oversized 2x12s zien er eigenlijk ook wel interessant uit... :-?

Baco
29 september 2004, 19:10
Brrrr weeral dilemma's...
Die Bogner oversized 2x12s zien er eigenlijk ook wel interessant uit... :-?

Yep! Ook een grote kanshebber...

Josdevos
29 september 2004, 19:49
Weet iemand waar die het goedkoopste te krijgen zijn?
Ik heb al prijzen gehoor van €750 (Caerts Leuven) maar ook €850?
Is direkt bij vdhaar halen goedkoper?

Baco
29 september 2004, 19:52
Weet iemand waar die het goedkoopste te krijgen zijn?
Ik heb al prijzen gehoor van €750 (Caerts Leuven) maar ook €850?
Is direkt bij vdhaar halen goedkoper?

750 euro is ook de laagste prijs die ik ook gehoord heb (Caerts en RRshop). Weet niet wat ze bij vdhaar zouden kosten.

Josdevos
30 september 2004, 13:30
Het gaat voor mij wsch de Bogner worden, juist nog even uitkijken waar ik hem haal... en of ik hem in't zwart kan krijgen...

http://www.bogneramplification.com/2x12Big2.jpg

Iedereen die interesse heeft in een Engl standard 4x12 moet me maar mailen of pm'en...

BramVersteeg
30 september 2004, 13:54
Goede keus. Je zult er geen spijt van krijgen. Mijn ENGL gaat ook nog ooit de deur uit voor een bogner!

Baco
30 september 2004, 14:00
Het gaat voor mij wsch de Bogner worden, juist nog even uitkijken waar ik hem haal... en of ik hem in't zwart kan krijgen...

http://www.bogneramplification.com/2x12Big2.jpg

Iedereen die interesse heeft in een Engl standard 4x12 moet me maar mailen of pm'en...

Is ook mijn eerste keuze. Denk niet dat je hem in het zwart kan krijgen, je zal de retro look er bij moeten nemen :wink:

Josdevos
30 september 2004, 14:03
Jawel ze bestaan in't zwart hoor! Enkel moeilijk te krijgen vrees ik...

Baco
30 september 2004, 14:06
Ah zo. Rik heeft er eentje staan, ik weet wel niet welke kleurstelling, mss even vragen...

Josdevos
30 september 2004, 14:09
Ja, ben ook al aan't informeren bij Caerts en bij Vdhaar zelf.

Alain
30 september 2004, 14:52
Proficiat met de keuze!

Informeer ook eens bij RRshop. Die heeft vrij goede prijzen voor bogner.

en dat is niet zo heel ver voor jou (Tongeren)

Josdevos
30 september 2004, 14:54
Das toch ook een dik uur rijden hoor... maar ik zal het eens doen. Had hij toen jij er was enkel de vintage kasten of ook zwarte?

Phyrexian
1 oktober 2004, 09:57
Tiens, ik wist niet dat Rik ook nieuw materiaal verkoopt?
Ik ben er jaren geleden eens geweest en toen had hij enkel tweedehands materiaal en had hij zo'n repairshop annex customshop...

Heeft hij voor alles goeie prijzen? Misschien moet'k em eens bellen met wat vraagjes?? :)

Baco
1 oktober 2004, 10:01
Tiens, ik wist niet dat Rik ook nieuw materiaal verkoopt?
Ik ben er jaren geleden eens geweest en toen had hij enkel tweedehands materiaal en had hij zo'n repairshop annex customshop...

Heeft hij voor alles goeie prijzen? Misschien moet'k em eens bellen met wat vraagjes?? :)

Voor Bogner had hij zeker goede prijzen :wink:

Alain
1 oktober 2004, 10:14
Tiens, ik wist niet dat Rik ook nieuw materiaal verkoopt?
Ik ben er jaren geleden eens geweest en toen had hij enkel tweedehands materiaal en had hij zo'n repairshop annex customshop...

Heeft hij voor alles goeie prijzen? Misschien moet'k em eens bellen met wat vraagjes?? :)
Hij heeft geen winkel, maar vanuit zijn living kan hij heel wat verkrijgen. :wink:

Josdevos
1 oktober 2004, 15:35
Vwoila 1 Oversized Bogner 2X12 closed back v30 met zwarte bekleding besteld. Wel nog een maandje wachten... Zwarte zijn altijd op bestelling.

Baco
1 oktober 2004, 15:54
Vwoila 1 Oversized Bogner 2X12 closed back v30 met zwarte bekleding besteld. Wel nog een maandje wachten... Zwarte zijn altijd op bestelling.
Ik ben er ook al uit, 'k heb me deze middag een Ubershall cabinet aangeschaft met V30's (geen mix). De 2x12 was inderdaad op bestelling, maar ik kon zo lang niet meer wachten. Zo, ga nog wat verder testen :-D

BLOK182
1 oktober 2004, 15:56
Uberkab, gaaf man! Zoiets wil ik ook nog onder mun powerball :)

Josdevos
1 oktober 2004, 15:58
Waar Baco? Wat koste ie? Foto's? :)

Alain
1 oktober 2004, 16:09
Vwoila 1 Oversized Bogner 2X12 closed back v30 met zwarte bekleding besteld. Wel nog een maandje wachten... Zwarte zijn altijd op bestelling.
Ik ben er ook al uit, 'k heb me deze middag een Ubershall cabinet aangeschaft met V30's (geen mix). De 2x12 was inderdaad op bestelling, maar ik kon zo lang niet meer wachten. Zo, ga nog wat verder testen :-D

Proficiat jong!!!!!

Baco
1 oktober 2004, 16:29
Ok, op algemeen verzoek:

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/current/04-10-01%2001.JPG

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/current/04-10-01%2002.JPG

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/current/04-10-01%2003.JPG

'k Heb speciaal voor Rubenios mijn Dean Z er nog eens bijgezet :-D
[edit: mijn Deans]
'k Heb hem bij Groovestreet gekocht en ik heb er 1100 euro voor betaald. Kan goedkoper ik weet het, maar weeral dat wachten hé :-?
'k Had daar nog een voorschot lopen op iets, vandaar dat ik die cab daar gekocht heb. Sympathieke kerel trouwens. Heeft wel veel leuke spullen staan (T-Rex, Z-Vex, ...). 'k Ga daar zeker nog eens wat FX aan de tand gaan voelen :wink:

Thankx for the sweet comments trouwens :)

Josdevos
1 oktober 2004, 16:33
Whoa kickass... en tov de Engl Vintage cab?

Alain
1 oktober 2004, 16:33
en je moet je stopcontacten afwerken :lol:

't vrouwke zal content zijn :wink:

Baco
1 oktober 2004, 16:36
en je moet je stopcontacten afwerken :lol:

't vrouwke zal content zijn :wink:

'k Heb nog 1 afdekplaatje liggen, 'k zal die d'er eens opzetten en een nief fotooke trekken :wink:

't Vrouwke zal d'er wel niet veel van zeggen, hare piano is verhuisd deze week, ze kan haar ook opnieuw uitleven :razz:

robzilla
1 oktober 2004, 17:02
Feli met de nieuwe cabs!

Baco
1 oktober 2004, 17:26
Whoa kickass... en tov de Engl Vintage cab?

Wel, het is natuurlijk geen identieke cab, mijn Engl was een rechte cab terwijl deze angled is. De Bogner klinkt iets strakker, iets meer gedefiniëerd als ik het zo mag noemen, helderder dus.
Toegegeven, ik vind deze beter/gebalanceerder klinken, maar ik denk dat dit o.a. te maken heeft met het verschil angled/straight. De bassen (de SE heeft een stevige low-end) klinken super, lekker zwaar, terwijl de mids en de highs mooi helder doorklinken, zonder dat iets donkere karakter van de V30's te verliezen.
Qua constructie/stevigheid zie ik niet onmiddellijk grote verschillen, behalve dan dat de casters erg handig zijn. Je kan ze nl dmv een schuifsysteem er af halen, zal vanavond eens een fotootje posten (eerst eten klaar maken :wink: ).
Ik ben er echt supercontent mee, ik denk dat ik me het niet zal beklagen :-D

@Robzilla: Thanks! Heb jij ook een angled cab? Ook deze of de meer retro look?

Josdevos
1 oktober 2004, 17:31
Mooimooi...

Ik kon geen zwarte 2x12 vinden maar heb een foto van een bruine gephotoshopt...

http://users.pandora.be/josdevos/bogner.jpg

En Bart, wat is het volgende? XTC of US? :lol:

Baco
1 oktober 2004, 17:49
Mooimooi...

Ik kon geen zwarte 2x12 vinden maar heb een foto van een bruine gephotoshopt...

http://users.pandora.be/josdevos/bogner.jpg

En Bart, wat is het volgende? XTC of US? :lol:

Het volgende? Qua versterker ben ik dik tevreden met mijn SE. Daar kan ik alle kanten mee op, dus heb niet echt behoefte aan een andere amp.
Toegegeven, ik zou graag eens een Ubershall aan de tand voelen, maar om er eentje bij te kopen, dat niet.
Nee, ik ga nu de wondere wereld van de FX eens gaan verkennen zie :wink:

BLOK182
1 oktober 2004, 19:18
Nice man, die SE op die Uberkab. Damn, ik begin ook al te gassen, so much to buy, so little money!

Baco
2 oktober 2004, 21:33
'k Had het over die casters van die Bogner (dat je ze er dmv een schuifsysteem af kan halen), wel 'k heb er hier een fotooke of 2 van. Niet slecht gevonden van die kerels, en erg handig...

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Bogner/uber%2004.JPG
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Bogner/uber%2003.JPG

Phyrexian
4 oktober 2004, 10:11
Handig systeem die casters... zou zoiets hier te vinden zijn? Kheb er nodig voor onder m'n loodzware peavey bascabinet. :)

BLOK182
4 oktober 2004, 16:05
Die engl-casters vind ik ook wel fijn, ff deraan trekken en klaar :)

Baco
6 oktober 2004, 09:31
Klein beetje spam: via mijn broer kan ik nog aan een cab zoals de mijne geraken, nl die Ubershall slanted 4x12 met Vintage 30's (hij vraagt er 875 euro voor). Is in absolute nieuwstaat. Wie interesse heeft kan me altijd mailen/PMn.

:wink:

Josdevos
6 oktober 2004, 11:54
Aah tempting, ik wil er zowieso een gelijkaardige 4x12 bijkopen naast m'n 2x12... Als ik al werk had DIRECT!

BLOK182
7 oktober 2004, 11:02
Als ik werk had en mun Engl kast kon ik kwijt, ook direct :razz:

BramVersteeg
7 oktober 2004, 14:28
Ruilen tegen een mooie ENGL met v60's :razz: ?

Alain
7 oktober 2004, 14:38
te laat :razz: :lol:

Alain
7 oktober 2004, 14:54
Heeft er al iemand stil gestaan bij de carvin legacy 2 x 12's?

Ook met celestion V30's en goedkoper dan de andere dacht ik.
http://www.carvinworld.com/images/product/C212E1.jpg

Ziet er ook behoorlijk uit.

Baco
7 oktober 2004, 15:01
te laat :razz: :lol:

Ah zo, is't in de sjakos? :wink:

Alain
7 oktober 2004, 15:38
as far as I know wel, hij moet er alleen nog om komen.

Josdevos
7 oktober 2004, 15:46
Cool. De laatste tijd veel bogner kasten onder Engls gezien...
Frrt nog een maandje wachten op mijn oversized 2x12.
Ben content dat Alain die Ubershall kast neemt, kwam wat te vroeg voor mij en heb hem toch niet echt nodig voorlopig...
Kzou nog zotte dingen kunnen gedaan hebben... da heeft ne naam hé... :razz: tbegint met een G dacht ik...

Baco
5 november 2004, 18:07
Cool. De laatste tijd veel bogner kasten onder Engls gezien...
Frrt nog een maandje wachten op mijn oversized 2x12.
Ben content dat Alain die Ubershall kast neemt, kwam wat te vroeg voor mij en heb hem toch niet echt nodig voorlopig...
Kzou nog zotte dingen kunnen gedaan hebben... da heeft ne naam hé... :razz: tbegint met een G dacht ik...

I feel an update coming up pretty soon :-D

Josdevos
8 november 2004, 23:51
Allez dan...

GAS has it's mysterious ways...

Had het al in't Bogner topic gepost, maar het is dus een Uberkab met mixed V30s en T75s geworden. Moest nog meer als een maand op m'n oversized 2x12 wachten en deze hadden ze staan. Dan toch maar even met m'n amp en gitaren gaan testen ennnn: OMG!

Erg veel low end, maar toch supertight, cutting en gedefinieerd! Ik haat T75s in Marshall kasten, maar hier storen ze me niet...

Some eye candy...

http://users.pandora.be/josdevos/Gear/gear1.jpg

Hier staat nog een extra primeur in Belgïe/Nederland op (mssch Europa, hoewel daar twijfel ik aan...)

http://users.pandora.be/josdevos/Gear/gear4.jpg

LordRiffenstein
9 november 2004, 00:03
Het wordt tijd dat ik mijn nieuwe Engl-cab heb zodat ik wat pics van een echte Engl halfstack kan posten :razz:

In elk geval, conga-rats Joris :wink:

Josdevos
9 november 2004, 00:13
:roll: Thx!

Ik hoor hem liever als de Engl Vintage 4x12.
Die doet sneller pijn op hoog volume, met deze cab kan ik m'n amp rustig opendraaien, met veel mids, zonder dat ik last heb.
Hebben er in de winkel nog met een LP op zitten spelen en dat klonk hemels voor bluesrock. (Echt helemaal anders als op mijn Engl Standard)

LordRiffenstein
9 november 2004, 08:24
:roll: Thx!

Ik hoor hem liever als de Engl Vintage 4x12.
Die doet sneller pijn op hoog volume, met deze cab kan ik m'n amp rustig opendraaien, met veel mids, zonder dat ik last heb.
Hebben er in de winkel nog met een LP op zitten spelen en dat klonk hemels voor bluesrock. (Echt helemaal anders als op mijn Engl Standard)

We moeten gewoon een keer al die Engls met de verschillende cabs naast mekaar zetten en lekker luisteren. Ik vind de combinatie Engl-Bogner in elk geval wel vet en het ziet er ook goed uit zo´n zwarte cab onder die donkere Savage SE!

Alain
9 november 2004, 09:20
Allez dan...


Hier staat nog een extra primeur in Belgïe/Nederland op (mssch Europa, hoewel daar twijfel ik aan...)

Ennehhh wat is de primeur?

Een bogner cab met een Engl op? :wink:

Josdevos
9 november 2004, 10:18
Ik had het eerder op foto 2... :razz:
Zie ook m'n topic in Elektrische Gitaren (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=40312).

Alain
9 november 2004, 10:46
die viper camo?

Is dat dan een primeur? Ik dacht dat ik er hier al een eindje geleden eentje had zien passeren

Of bedoel je een hoop ESPs, een Engl en een Bogner? :razz:

BLOK182
9 november 2004, 10:49
Heb de Viper ook geprobeerd, mooi ding, maar niet echt mijn ding verder. Die Engl rig is echt cool, ik heb ook gas voor zo'n cab 8-)

Josdevos
9 november 2004, 10:49
die viper camo?

Is dat dan een primeur? Ik dacht dat ik er hier al een eindje geleden eentje had zien passeren

Of bedoel je een hoop ESPs, een Engl en een Bogner? :razz:

Deze is een Urban Camo, Gerrekat heeft een Regular Camo...

Alain
9 november 2004, 11:51
aaahhhhhh...

Op ebay.de zie je ze al regelmatig passeren hoor. Dus vergeet die euro-premiere maar :razz:

Josdevos
9 november 2004, 11:56
Heb nog gene Urban Camo gezien op Ebay.de hoor, maar kan mis zijn... :lol:

BramVersteeg
9 november 2004, 14:01
Ubercab, nice!
Ik ga vandaag ook ff bij jukebox kijken naar een nieuwe cab........ 8-)

PeArLjAm
9 november 2004, 20:52
Ubercab, nice!
Ik ga vandaag ook ff bij jukebox kijken naar een nieuwe cab........ 8-)

En?? :D Toevallig bogner cabs getest? :D

ieme
9 november 2004, 21:36
Bogner cabs zijn zoooo mooi....
zucht... hij komt maar ff een paar maanden sparen! als alles meezit heb ik donderdag weer een gigantische gear uitbreiding en dan volgen de pix snel!

Daniël_san
9 november 2004, 21:47
Wat heb je nou weer gekocht?? Is 1 amp niet genoed :-D (je lijkt mij wel, alleen heb ik geen geld)

ieme
9 november 2004, 22:00
Wat heb je nou weer gekocht?? Is 1 amp niet genoed :-D (je lijkt mij wel, alleen heb ik geen geld)
nee geen amp... dit keer niet :razz:

Daniël_san
9 november 2004, 22:03
heheheheheeheheheheheheh :)

ieme
9 november 2004, 22:04
alleen heb ik geen geld)
ik ook niet daarom heb ik ook geruild!

Josdevos
9 november 2004, 22:05
alleen heb ik geen geld)
ik ook niet daarom heb ik ook geruild!

Oeioeioeieoieoieoi... :razz:

ieme
9 november 2004, 22:06
alleen heb ik geen geld)
ik ook niet daarom heb ik ook geruild!
Oeioeioeieoieoieoi... :razz:
8-)

ieme
9 november 2004, 22:07
mooie cab trouwens jos!

Josdevos
9 november 2004, 22:08
thx :cool:

BramVersteeg
10 november 2004, 00:18
Ubercab, nice!
Ik ga vandaag ook ff bij jukebox kijken naar een nieuwe cab........ 8-)

En?? :D Toevallig bogner cabs getest? :D

Jazeker 8-). Waar ik eigenlijk voor een boger 4x12 met V-30's ging, gaat het toch een VHT worden! Hell Yeah! :zz:

PeArLjAm
10 november 2004, 00:44
Ubercab, nice!
Ik ga vandaag ook ff bij jukebox kijken naar een nieuwe cab........ 8-)

En?? :D Toevallig bogner cabs getest? :D

Jazeker 8-). Waar ik eigenlijk voor een boger 4x12 met V-30's ging, gaat het toch een VHT worden! Hell Yeah! :zz:

ook cool!! wat waren de actuele prijzen van de bogner 4x12 en 2x12? Heb je dat toevallig gezien? want in belgie is een 2x12 al voor 750 te krijgen :o

BramVersteeg
10 november 2004, 11:43
Stonden geen prijzen op, jammergenoeg.
Ik hoopte dat die VHT goedkoper was dan de Bogner maar die was € 1105. :( 2x12's heb ik verder niet getest.

ieme
10 november 2004, 11:56
VHT Fat Bottom 4 x 12"/gerade - Spruce Die speziell modifizierten Pittbull P50E-Speaker bieten ein max. Low-End-, einen ausgewogenen Midrange- sowie einen crispy Top-End-Sound; Ideal in Kombination zu den Topteilen Pittbull UL; CL und Fifty/ST; auch Stereobetrieb möglich (links/rechts 2 x 12"); bestückt mit 4 x 12" schräg; Color: Spruce €799,-

BramVersteeg
10 november 2004, 12:30
Waar is dat!??

Edit: beyers! Damn, daar moet ik naar toe.

ieme
10 november 2004, 12:44
Waar is dat!??

Edit: beyers! Damn, daar moet ik naar toe.
das beyers ja....

NeeraDJ
10 november 2004, 13:43
Waar is dat!??

Edit: beyers! Damn, daar moet ik naar toe.

Of je laat het verzenden, cheaper en gemakkelijker, ga ik ook doen

Baco
10 november 2004, 16:30
Waar is dat!??

Edit: beyers! Damn, daar moet ik naar toe.

Of je laat het verzenden, cheaper en gemakkelijker, ga ik ook doen

Ah zo, ben je er al uit? En, wat gaat het worden :wink:

Squier4ever
10 november 2004, 17:54
Een Fame cab 4x12 met V30's voor 444€ bij musicstore

NeeraDJ
10 november 2004, 19:35
Ah zo, ben je er al uit? En, wat gaat het worden :wink:

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Ik had nog een winkel gemaild over de Framus Cobra, maar die hadden hun prijzen verhoogd. Dus ik gevraagd of hij iets met zijn baas kan regelen en hij zei dat hij tot 2100 euro voor de straight Framus Cobra 4x12 cab (Greenbacks!)+Head+verzending kan gaan en niet minder. Verder kan ik de 2ehandse ENGL Savage 120 voor 950 euro krijgen, alleen ontbreekt de achterplaat wanneer je buizen moet vervangen enzo. Volgens ENGL zou die echter maar 30 euro moeten kosten. Of een ENGL Savage SE, de gozer vroeg 1200, maar ik denk dat hij wel zou willen zakken.

Zowiezo gaat de Framus pas in December lukken denk ik, want das net iets teveel tenzij ik wat van m'n moeder kan lenen. Maar wel een superdeal voor een nieuwe halfstack die normaal 2400/2500 euro kost