PDA

View Full Version : Constructie BluesBreaker of 18Watt??



Franc
28 augustus 2004, 20:56
Ik heb mijn 1912 cabinetje gedemonteerd om te zien hoe dat precies in elkaar zit en om de baffle (tijdelijk) te vervangen, om de speaker voor mij firefly ampje te kunnen testen.
http://www.soscastoa.com/gallery/firefly?&page=4

Uiteindelijk wil ik een cabinet maken zoals de BluesBreaker of 18Watter.
Daarbij zit het speakerdoek verder naar voren (en de baffle ook?)

Wie kan mij uitleggen (of laten zien) hoe dat in elkaar zit?

Thanks,

Franc.

birt
28 augustus 2004, 23:01
ga eens naar www.18watt.com daar vind je die info wel :)

cool ampje trouwens, mss word mijn volgende bouwproject (tenminste als ik mijn 18 watt eerst luid kan laten gaan zonder een sputterend geluid) ook een firefly

Franc
29 augustus 2004, 09:47
Bedankt voor de tip!
Daar staan inderdaad bouwtekeningen voor de 18Wat cab, maar om nou te zeggen: duidelijk :(

Ik ga er op studeren...

birt
29 augustus 2004, 12:28
Bedankt voor de tip!
Daar staan inderdaad bouwtekeningen voor de 18Wat cab, maar om nou te zeggen: duidelijk :(

Ik ga er op studeren...

je kan een topicje openen en duidelijkere tekeningen vragen? (ik denk trouwens dat er al gelijkaardige topics zijn geweest daar)

ik heb hier ook wel een lege vox combo staan, die is wel wat anders dan die marshall combos maar als je wil kan ik er wel wat fotos van nemen (en als je dan zo eentje zou maken ook afmetingen)

Franc
29 augustus 2004, 16:31
Nou, het gaat me met name om de baffle. Als je daar eens een foto van kunt maken?

Verschil is dat de 1912 een dikke rand voor en achter heeft en de baffel er van binnenuit tegenaan zit geschroefd.
De baffle is 1 plaat met rond gat en een dikkere rand rondom waar het doek opzit zodat het doek de baffle niet raakt. Het geheel valt dus wat naar binnen.
Maar bij een 18Watt zit het doek gelijk aan met front (met logo).
Zit de baffle er dus van buitenaf op geschroefd??

birt
29 augustus 2004, 17:49
bij de vox is het doek gewoon volledig tegen het baffle gelijmd (en het gat voor de speaker is in 2 verdeeld waardoor het doek ook nog eens voor de speaker aan het baffle hangt

birt
29 augustus 2004, 17:51
het baffle valt trouwens langs de voorkant in het frame maar is vanuit het frame vastgevezen (de vijskoppen zitten dus binnenin)


hoe het bij marshall zit kan ik niet zeggen

Antoon
30 augustus 2004, 19:18
Hey Franc,
Bij de originele 18W en ook bij de meeste kopieen is de frontplaat op dezelfde manier vastgezet als de pre 1976-Marshall tops. Van buiten er tegenaangezet dan van binnen vast geschroefd. Zelfde geldt voor voor de speakerplaat behalve dat de montagebalkjes hiervoor een paar mm dieper liggen vanwege de dikte van het speakerdoek. Het achterpaneel gaat er op dezelfde manier op maar dat ligt niet verdiept. Er staan op de site van GDS amplification gedetailleerde AutoCad tekeningen van het originele cabinet.
succes