PDA

View Full Version : hulp gevraagd



skabouter
28 augustus 2004, 19:59
ik neem op via cool-edit en een line-in kabeltje. die is 2x mono (L&R).
ik heb een keyboard met een stereo jack uitgang, maar dat is er maar 1 dus. met die 2x mono kabel kom ik dus niet ver, want alles wat ik opneem staat OF over de linker box, OF over de rechter box. ik wil het over beide.

hoe kan ik dit doen ? ik weet niet hoe ik dat in kan stellen bij cool-edit...........eerst kon het wel geloof ik, maar dat schermpje kan ik niet meer vinden.

of kan dit dan niet, en moet ik een line-kabeltje kopen met 1 stereo jack ?

Frits van Mourik
28 augustus 2004, 22:30
Als ik het goed begrijp, is zowel je line-in als je keyboard-output stereo.
Je hebt dus een stereokabeltje nodig!

In CEP wordt je bij 'n nieuwe opname in het edit-scherm gevraagd om
samplerate, mono/stereo; in het multitrackscherm klik je op het in-knopje
naast de gewenste track; hier kun je kiezen uit L/R/Stereo.

Succes,

Frits

skabouter
29 augustus 2004, 01:08
mja, line-in en keyboard output zijn stereo ja. stereo kabel heb ik al, maar die heeft 2 pluggen (links e rechts) en ik had juist iets nodig met 1x stereo (voor in het keyboard.) in het programma zelf is he tniet in te stellen (niet correct tenminste), ik heb alles gevonden

maarja, het werkt gewoon niet. ik ga maandag dan maar een verloopje kopen, zo 1:

http://www.hwaudio.co.uk/images/products/1216.jpg

maar dan voor jacks, dat die L&R jack samen in 1 stereo plug komen.
probleem dan opgelost, alleen jammer dat ik nog 2 dagen moet wachten daarop..............

bedankt in elk geval :)

Horus
29 augustus 2004, 23:12
Zelf solderen is ook geen drol aan (wel een soldeerbout nodig natuurlijk) 3 plugjes a 1 euro per stuk, stukje snoer, klaar is kees.

Frits van Mourik
29 augustus 2004, 23:53
mja, line-in en keyboard output zijn stereo ja. stereo kabel heb ik al, maar die heeft 2 pluggen (links e rechts) en ik had juist iets nodig met 1x stereo (voor in het keyboard.) in het programma zelf is he tniet in te stellen (niet correct tenminste), ik heb alles gevonden

maarja, het werkt gewoon niet. ik ga maandag dan maar een verloopje kopen, zo 1:

http://www.hwaudio.co.uk/images/products/1216.jpg

maar dan voor jacks, dat die L&R jack samen in 1 stereo plug komen.
probleem dan opgelost, alleen jammer dat ik nog 2 dagen moet wachten daarop..............

bedankt in elk geval :)

Joh, doe jezelf nou een lol en koop gewoon een goed kabeltje!
Zo'n verloopje als op het plaatje, maar dan met 2 X jack is een
te zware mechanische belasting voor het kleine chassisdeeltje waar het in moet; daar krijg je geheid narigheid mee.
Horus heeft ook gelijk, maar dan moet je wèl kunnen solderen!

bert k
29 augustus 2004, 23:56
Volgens mij klopt je kabel gewoon niet. Je zegt het ook wat onduidelijk.
Als ik het een beetje snap heeft je keyboard een stereo uitgang, een stereo jack, dus zeg maar een koptelefoon uitgang.
Je comp heeft een line-in, das bijna altijd een mini jack. Dat is hetzelfde als de uitgang van je keyboard, alleen kleiner. Als dat zo is, heb je niks aan een snoertje met twee keer mono, dat is handig voor als je bijvoorbeeld tulpstekkers tegenkomt.
Ik zou toch ff kijken voor een vers snoer.