PDA

View Full Version : ENGL Savage 120: naar de kl*ten?



ruezzz
28 augustus 2004, 19:45
Shit, shit, shit....

Heb gisteren een Bogner 4 x 12 aangeschaft.

Meteen even mijn ENGL Savage uit de vrachtwagen gesjouwd voor nieuwe buizen (had dit weekend vrij, dus dat kan mooi ff dacht ik)

Wil uiteraard de ENGL even aan de Bogner horen - prima: supersound
Vervolgens wil ik ook mijn oude Marshall JCM 800 top (50W) even aan de Bogner horen...

Sluit ik (in mijn enthousiasme) gvd de output van de Marshall aan de (16Ohm) output van de ENGL aan i.p.v. de box....

Nu heeft de ENGL volume drops... :( :( :(

Wat heb ik kapot gemaakt? Buizen? (die wou ik toch laten vervangen)
Of een trafo of iets anders?

Kan iemand mij geruststellen of heb ik een probleem?

Ik baal als een stekker, vooral omdat de combi ENGL/Bogner echt super klonk...

Negative K3 fan
28 augustus 2004, 20:35
wow, volgens mij heb je best wel een probleem :o stond de engl aan toen je de marshall erop aansloot? en hoe is de marshall eraan toe?

Josdevos
28 augustus 2004, 21:07
Heb ooit eens een gelijkaardig verhaal gehoord van iemand die de speakeroutputs van z'n mesa 90:90 in de outputs van zijn Engl 530 gestoken had. Denk dat die er vanaf is gekomen met 2 nieuwe preampbuizen. Nu bij jou zit er wel veel meer tussen natuurlijk...

jaywalker
28 augustus 2004, 21:29
hmm
nou ik dit zo hoor...

Ik had eens voor de grap mijn transistor amp in de effectloop van mijn tsl gedaan dat klonk ook behoorlijk gaar, maar nu ik dit zo hoor ga ik het niet meer doen.

andy
28 augustus 2004, 21:35
@Ruezzz Ik heb het per ongeluk ook een keer gedaan, toen ik met twee full stacks zat te experimenteren, jaren terug. :oops: En bij mij ging daardoor ook 1 amp naar de klote. Ik weet niet meer precies wat er stuk was, maar de reperatie kostte slechts 25 guldens. Er was dus niet iets heel ernstigs aan de hand.

skabouter
28 augustus 2004, 23:11
wow, volgens mij heb je best wel een probleem :o stond de engl aan toen je de marshall erop aansloot? en hoe is de marshall eraan toe?]

niet erg waarschijnlijk ? hoe kan die daar nou last van ondervinden ?

ruezzzz, k zou maar even naar een dokter gaan met je S120..............

ruezzz
29 augustus 2004, 00:15
Nou, tot dusver zijn de meningen verdeeld...

Morgen gaat-ie naar de 'dokter' toe - dat was sowieso al de bedoeling - ik zal em ff grondig laten checken en hoop dat ik met een nieuwe reeks buizen weer on-the-go ben...
Voor mijn gevoel zijn het het de eindbuizen die gesneuveld zijn.

Voor de geïnteressereerden, ik hou jullie op de hoogte.

Het is in ieder geval de bedoeling dat ik volgend weekend weer volledig operationeel ben.

(Met de Marshall JCM 800 is uiteraard alles OK)

Gr. Ruezzz

BartL
29 augustus 2004, 00:16
Oow fuck...dit is balen man :(
Hopen dat je eindtrafo niet naar de tyfes is.

andy
29 augustus 2004, 00:59
Wanneer de eindtrafo fucked up is hoor je helemaal niks meer. Tenminste dat was het geval een keer bij een oude Power City van me.

Raffel
30 augustus 2004, 16:39
tis toch de bedoeling dat je marshalls sloopt en engl's heel laat? :D

Maar ff serieus, kut als je zoiets overkomt, maar het spoort iedereen waarschijnlijk wel aan goed op te letten bij het inpluggen :)

jorrit
30 augustus 2004, 16:51
dat krijg je he met mensen die de luxe hebben om 2 tops te hebben en een bogner speakerkast.. :wink:

nee zonder gekheid wat klote man, hoop voor je dat het voor een mooi prijsje hersteld kan worden...

ruezzz
30 augustus 2004, 19:43
Oefff, ik geloof dat ik geluk gehad heb.
Ome versterkerdokter heeft er vandaag een uur op gespeeld en niets vreemds gemerkt...
Misschien is de ENGL dan ff de weg kwijtgeweest en ben ik met een paar nieuwe eindbuizen weer de man...

Bedankt voor jullie medeleven!

(Mag dan wel de luxe hebben van leuke amps e.d. - ik ben toch blij als ze heel blijven - de spullen zijn mij ook niet zomaar komen aanwaaien...)

jorrit
30 augustus 2004, 21:28
hey k had ook een knipoogje....alleen maar ff stangen, k ging er ook niet vanuit dat je je niet de pleuris had gewerkt/gespaard om ze te kopen..

gelukkig dat t nog heel is man, vast een hele opluchting!

ruezzz
30 augustus 2004, 22:06
@Jorrit: alles flex: ik had je knipoog al gezien hoor, ik wou het alleen toch ff kwijt - niet persoonlijk bedoeld!

Ik heb enkele jaren geleden een keer in het voorprogramma van de Earring gespeeld, een van roadies bekeek mijn ENGL en vroeg toen: 'Heb je die van je papa gekregen? Nou, die kon ik wel achter het behang plakken... Dat maak je niet vaak mee: dat de crew meer kapsones heeft dan de band zelf...

ieme
30 augustus 2004, 22:45
Ai ai ai!! sterkte!

andy
30 augustus 2004, 23:13
Mooi dat het allemaal mee valt. Maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. :wink:

Marc Oblivian
31 augustus 2004, 09:30
@Jorrit: alles flex: ik had je knipoog al gezien hoor, ik wou het alleen toch ff kwijt - niet persoonlijk bedoeld!

Ik heb enkele jaren geleden een keer in het voorprogramma van de Earring gespeeld, een van roadies bekeek mijn ENGL en vroeg toen: 'Heb je die van je papa gekregen? Nou, die kon ik wel achter het behang plakken... Dat maak je niet vaak mee: dat de crew meer kapsones heeft dan de band zelf...

Ach...zo gaat dat... :roll:
Wij hadden ook een optredentje en toen liet de gitarist van de andere band die moest spelen (geloof dat hij ook wel eens bij Marco Borsato had gespeeld) zich wat sarcastisch ontvallen: "nou jongens...geniet van jullie 10 minutes of fame". Asshole....maar goed....hij stond de hele avond daarna dus covertjes te spelen en wij hadden mooi kick-ass rock 'n roll gespeeld in de vorm van eigen nummers (okee okee...hij verdient zijn brood er weer mee :lol: ).

Ontopic: goed dat het met een sisser is afgelopen....je moet er niet aan denken dat zo'n geweldige amp rijp voor de sloop is na zo'n geintje..... :o

jaywalker
31 augustus 2004, 10:48
hier heb ik dus nog geen last van. Op de soort optredens die ik heb ben ik: "the dude with the big amp" :-D
tis maar een halfstack. Marshall tsl100 + 2x12cab.

Bigfoot414
31 augustus 2004, 11:15
Das eigenlijk maar een halve halfstack :D

jaywalker
31 augustus 2004, 11:21
ja :-D

maar boeie. zolang die groter dan die van hun is :-D

josh.vandenberg
31 augustus 2004, 11:25
Deze post betekent wel dat Marshall sterker is als Engl.

jaywalker
31 augustus 2004, 11:42
Deze post betekent wel dat Marshall sterker is als Engl.

:D

LordRiffenstein
31 augustus 2004, 11:46
Deze post betekent wel dat Marshall sterker is als Engl.

Hahahahahaha

Idiot.