PDA

View Full Version : My new Ibanez (nooit gedacht dat ooit te zeggen)



IndiepoprockJesse
28 augustus 2004, 17:09
Hoi iedereen,

nou ik heb hem dus aangeschaft.. de Ibanez Artcore AFS75TD TQ (Turqoise)

hier wat foto's :

http://student-kmt.hku.nl/~jesse/lp/iba9.jpg

http://student-kmt.hku.nl/~jesse/lp/iba8.jpg

http://student-kmt.hku.nl/~jesse/lp/iba3.jpg


hier meer:

http://student-kmt.hku.nl/~jesse/lp/


Hij speelt heerlijk.. de winkel waar ik hem had gekocht heeft em nog helemaal nagelopen en de actie wat bijgesteld (de snaren gingen tegen de fretten aan knallen enzo)

hij klinkt over mijn marshall dsl401 in clean als een akoestische gitaar, erg mooi..

in de scheur moet ik nog ff een goede afstelling vinden, maar hij scheurt goed en als je snel op een tokkel overgaat klinkt dat ook heel mooi en clean (in tegenstelling tot mijn LP die gewoon rocken moet/wil)


niet versterkt klinkt ie ook lekker, en dat is fijn want als ik dan eens midden in de nacht wil spelen hoef ik me versterker niet te gebruiken..

Jesse//

e_lukather
28 augustus 2004, 18:16
Yo Indie waar heb je hem gehaald? Niet bij NM? :razz:

evilpompie
28 augustus 2004, 18:37
Mooi ding, ik zal binnenkort eens gaan kijken bij de lokale gitaarzaak, die dingen kosten vrijwel niks. Erg mooie foto's ook.

IndiepoprockJesse
28 augustus 2004, 18:42
Yo Indie waar heb je hem gehaald? Niet bij NM? :razz:

nope, bij Jan Verweij, klein winkeltje, goede service (niet dat NM geen goede service heeft hoor, alleen die is voor mij wat verder weg)

Jesse//

Bluesbreaker
28 augustus 2004, 18:46
hey Jesse

coole gitaar hoor, en bedankt voor je pm

ik zat zelf te twijfelen tussen deze artcore (maar dan in het rood), en een epi es 335 dot

van deze artcore hoor ik inderdaad alleen maar goede dingen (en over die epi hoor ik niemand)

maar echt een hippe gitaar hoor, en inderdaad onversterkt nog lekker vollume

iam
28 augustus 2004, 18:47
kan je er goed ritme op spelen? (geen kletterende snaren? als je wat ragt?)

Stitch
28 augustus 2004, 18:51
Totaal niet mijn geluid maar wel echt mooi! Aparte kleur ook.

Fuhgawz
28 augustus 2004, 18:52
Mooi ding man! Gefeliciteerd!! Die kleur is ook ultra-cool. 8-)

IndiepoprockJesse
28 augustus 2004, 19:02
@Bluesbreaker: graag gedaan, lees de recensies er maar op na
@iam: jazeker, zoals ie uit de fabriek kwam was de actie wel te hoog, en kletterde de snaren, maar Jan Verweij stelt elke gitaar nog even af voordat ie de winkel uitgaat (zoals het hoort) en daarom kan ik er nu wel heel lekker op raggen(en ik hou wel van raggen af en toe)..

en tof dat jullie de kleur diggen, ik vind em zelf ook zeer funky.. :)

Jesse//

Sir Peckerkäse
28 augustus 2004, 19:16
gaaf, jammer dat er geen filtertrons op zitten

iam
28 augustus 2004, 19:23
hoe luid is het accoustische geluid dan van deze gitaar?

IndiepoprockJesse
28 augustus 2004, 19:36
@Sir: Wat zijn filtertrons?!
@iam: niet zo heel hard (heb ook een electroakoestische die wel veel harder is), maar toch een heel stuk harder dan een solid body, en dat is gewoon lekkerder voor liedjes schrijven enzo als je ff geen amp kan gebruiken, het is niet goed genoeg om gewoon met een mic door te laten versterken hoor..

Jesse//

Anders Destium
28 augustus 2004, 20:19
Mooie gitaar, misstaat ook zeker niet aan de muur :) Ik begin de Gretsch-achtige gitaren steeds meer te waarderen (alleen totaal niet geschikt voor mijn stijl van spelen :lol: )

Blijepanda
28 augustus 2004, 20:24
Mooie gitaar; alleen de kleur vind ik niet geweldig :razz:

Daniël_san
28 augustus 2004, 20:30
@Sir: Wat zijn filtertrons?!

Dat zijn Gretsch pick-ups

THW
28 augustus 2004, 20:33
felici

Ik kan niet echt zeggen dat ik je gitaar mooi vind, maar dat komt omdat ik niet van dit soort gitaren hou.
Naja, het zal vast wel mooi klinken!

Harry
28 augustus 2004, 20:34
gaaf, jammer dat er geen filtertrons op zitten

en daar hebben we dan die goedkope Gretsch-serie voor!

of DeArmond, maar helaas worden die niet meer gemaakt.

dmv10000
28 augustus 2004, 20:36
Hele mooie gitaar man. Als ik puur op het uiterlijk oordeel zou ik ook nog wel eens zo'n gitaar willen hebben (heb alleen geen idee of ik er een leuk geluid uit kan krijgen). Veel plezier ermee!

IndiepoprockJesse
29 augustus 2004, 13:53
Ik zou er altijd nog eens filtertrons of andere elementen in kunnen zetten.... van een gitaar van pakweg nog geen 400 euro, verwacht je ook niet dat er echte gretsch elementen inzitten lijkt me haha..

en ik snap dat sommigen van jullie het niet mooi vinden.. het zijn van die modellen waar je van moet houden of je vind het vreselijk.. en dan ook nog eens deze kleur..

Jesse//

MazeMouse
29 augustus 2004, 14:00
Geeft ie ook licht in het donker? :P

Nee, is wel een geinig ding. Ik geloof dat de gitarist van de coverband waar ik bij ben gegaan ook zo'n soort ding wil halen. Dus ik zal em deze eens aanbevelen (das goedkoper dan de gibson waar hij het over had :D)

Stitch
29 augustus 2004, 16:11
Mooie gitaar, misstaat ook zeker niet aan de muur :) Ik begin de Gretsch-achtige gitaren steeds meer te waarderen (alleen totaal niet geschikt voor mijn stijl van spelen :lol: )

+1

Soulflyhigh
29 augustus 2004, 18:50
Mooie gitaar man en dat zeg ik als een metal dude haha. Nee serieus ik vind het echt gafe gitaren ik zal er binnenkort ook eens een gaan proberen, lijkt me idd coole voor clean dingen opnemen enzo

IndiepoprockJesse
30 augustus 2004, 08:46
ja, eeh.. death metal op een hollow body, zou wel vet zijn haha :D dikke emg's erin.. :-D

en gretsch is ook gewoon mooi, het hele ontwerp is gewoon een kunstwerkje.. :)

Jesse//

Bins
30 augustus 2004, 09:16
Mooi ding, erg stijlvol. De kleur vind ik ook vet. Jammer alleen dat die kop bovenaan zo groot is (dat heedft Epi ook, maar nog erger), had imo mooier geweest als die wat kleiner was.
Hoe is die Bigsby, blijft alles goed gestemd?

IndiepoprockJesse
30 augustus 2004, 09:39
ja ach, die headstock had wel wat stijlvoller gekunt inderdaad, maar ik stoor me er niet echt aan..

de bigsby is ok, hij ontstemd wel, maar niet zo heel snel, zitten rollersaddles op.. ik denk dat hij snel ontstemd omdat er d'adario snaren standaard opzitten..

als ik die vervang met ernie balls ofzo denk ik dat het wel wat strakker blijft allemaal..

Jesse//