PDA

View Full Version : DSL of TSL?



Bigfoot414
28 augustus 2004, 16:34
jaja, daar ben ik weer met een korte vraag...

Wat is nou het grote verschil tussen de TSL en de DSL van Marshall?

Firebird
28 augustus 2004, 16:58
DSL = Dual Super Lead = 2 kanalen
TSL = Triple Super Lead = 3 kanalen

BartL
28 augustus 2004, 17:06
En het geluid :)
Edit: DSL 401 heeft ook 3 kanalen.

IndiepoprockJesse
28 augustus 2004, 17:15
dat ze heel anders klinken..

en op www.marshallamps.com kan je het verschil ontdekken..

Jesse//

zjanke
29 augustus 2004, 09:13
dat ze heel anders klinken..


Hoe heb jij die dingen beluisterd? Ik heb zelf een TSL602 en ik heb gespeeld op een DSL201, DSL401, TSL601 en uiteraardde TSL602. Ik kan uit de TSL hetzelfde en meer halen als een DSL. Met dezelfde instellingen qua gitaar (steeds mijn eigen Godin LG) kan ik niet ontdekken dat de TSL slechter zou klinken door de extra printplaat.....
Dingen als kabels en true bypass van je effecten hebben zeker zoveel invloed als die printplaat :razz:

THW
29 augustus 2004, 11:27
Ik had toevallig gisteren de hele jcm 2000 collectie getest
Ik moet zeggen dat het vooral verschil maakt tussen opties, de TSL hebben meer snufjes dan de DSL
Kwa geluid klinkt de TSL 601 harder dan de DSL's en heb ook meer opties kwa geluid en je kan er veel meer mee doen

Het verschil met de TSL 602 en de andere JCM 2000 series is dat het een warmer geluid geeft door de speakers

BLOK182
29 augustus 2004, 11:40
Gefeliciteerd Thajan met je amp he! Nice one!

THW
29 augustus 2004, 12:09
Gefeliciteerd Thajan met je amp he! Nice one!
THNX!

Maar dat kan je beter in het andere topic posten :roll:

Les Paul
29 augustus 2004, 14:02
De DSL klinkt rauwer, de TSL wat gelikter. Ik heb ze naast elkaar getest, met mijn R8 en hoorde veel verschil tussen beide versterkers. Naast deze 2 ook een reissue Plexi getest. Ik vond de DSL zelfs iets beter klinken dan de Plexi. De TSL is zeker een prima versterker, erg veelzijdig, maar als je echt een lekkere rock versterker wilt hebben is de DSL wat mij betreft de beste.

zjanke
29 augustus 2004, 18:41
Het verschil wat je beschrijft is dat op gelijke volumes, of heb je allebei de uitvoeringen stevig op hun donder gegeven. Als ze allebei even hard staan haal je inderdaad niet het rauwe uit de TSL, wat er wel inzit.

Vandaar dus ook mijn eerdere opmerking dat ie het beste klinkt als ie "fucking" hard staat. 8-)

Les Paul
29 augustus 2004, 21:21
Ik heb ze uiteraard op hetzelfde volume getest. Was niet voluit, maar wel een behoorlijk volume (de verkoper heeft klachten gehad over het volume van mijn "optreden" :-D ). Beide tops waren 100W, beide getest met verschillende cabs. De TSL bleef steeds vriendelijker klinken, terwijl de DSL echt bruut klonk.
Het kan best zijn dat mijn gitaar het verschil duidelijker maakt. Voor de test heb ik gebruik gemaakt van mijn 58 Les Paul HC (Customshop). De bustbuckers hebben een behoorlijk hoge output.

IndiepoprockJesse
30 augustus 2004, 09:16
Ik heb ze uiteraard op hetzelfde volume getest. Was niet voluit, maar wel een behoorlijk volume (de verkoper heeft klachten gehad over het volume van mijn "optreden" :-D ). Beide tops waren 100W, beide getest met verschillende cabs. De TSL bleef steeds vriendelijker klinken, terwijl de DSL echt bruut klonk.
Het kan best zijn dat mijn gitaar het verschil duidelijker maakt. Voor de test heb ik gebruik gemaakt van mijn 58 Les Paul HC (Customshop). De bustbuckers hebben een behoorlijk hoge output.

haha mensen die klagen hebben geen respect voor marshall of gitaristen :P een marshall moet je hard zetten anders wordt het niks natuurlijk, vooral buizenversterkers moet je op hun kont trappen.. haha :)

BartL
30 augustus 2004, 11:50
:-D Dat vind ik ook het enige nadeel dat mijn DSL 201 wordt ingeruild voor een 401...nu moet het nog harder :cool:

Bigfoot414
30 augustus 2004, 12:35
:-D :-D 'sorry buurman, het kan niet anders.'

PeteRS
30 augustus 2004, 20:35
Hoe zit het met het clean als je die twee met elkaar vergelijkt. Ik las in een review dat je uit een TSL zelfs een Twin (Fender!) soundje kon halen. Ik heb wel ooit op een TSL combo gespeeld, maar vooral de scheursounds getest, niet echt het clean getweaked. De scheur/crunch vonk op zich wel Marshall-waardig.

ieme
30 augustus 2004, 22:46
DSL klinkt in mijn oren beter....
Ik zou ze alle 2 eens naast elkaar zetten als ik jou was!