PDA

View Full Version : kinman



sander666
28 augustus 2004, 15:39
Ik ben op zoek naar goeie elementen voor m'n strat.
ik zoek die vintage sound (cleane hendrix)
nou zat ik te kijken naar een setje kinman's en dan vooral naar de woodstock (sound samples op kinman.com)
alleen ik hoor hier zo weinig over kinman's
heeft iemand ervaring met deze elementen

Groete

Lucky
28 augustus 2004, 16:59
ik heb ze in mijn strat zitten (ik weet niet of het de woodstocks zijn...maar in ieder geval Kinman)
Ik vind ze een mooie tone hebben, ze zijn ook erg stil. het enige is dat ze bij de lagere snaren af een toe een beetje dicht slaan. Als je iets harder aanslaat komt het laag niet zo mooi meer door. ze worden dan een beetje snappy

lcvanderhelm
28 augustus 2004, 19:38
Ik heb 6 weken geleden een set woodstock elementen in mijn stratocaster gezet en ben er heel tevreden over.Ze hebben juist erg veel laag.Het geluid ligt dicht bij de originele elementen,maar dan zonder de nadelen[stingpull.hum etc.]Je moet ze echter vanwege zwakke magneten heel precies afstellen.Echt een aanrader.

sander666
29 augustus 2004, 12:20
dat klinkt goed,
ik zal ze eens kijken of mijn budget het toelaat

bedankt,

bert k
29 augustus 2004, 20:58
Ik heb een setje Kinman Avn Traditional in mijn zelfbouwstrat zitten. Ik zocht het originele strat geluid, en ik ben er super tevreden over. Helemaal ruis en bromvrij, en echt het goeie geluid.
Het hangt van je speelstijl af of je voor Traditiona of voor Blues gaat (die schijnen een beetje als Texas Special te klinken) maar Kinman kan ik je zeker aanraden.