PDA

View Full Version : Vox Ad60vt OF Fender Hot Rod Deluxe



Traai
28 augustus 2004, 12:22
Hi,

ik zit met een klein probleempje ..

ik heb een nieuwe versterker nodig om met band te jammen en maybe some gigs.

En ik ben aan het twijfelen tss de Fender Hot Rod Deluxe van 60 watt (lampen) en de Vox Valvetronix 60 watt (lampen) ...

die fender kost 850 euro nieuw, en aan die vox kan ik raken voor 700 euro , ook nieuw ....

Welke denken jullie dat het best is ...

Fuhgawz
28 augustus 2004, 12:42
Volgens mij is die Valvetronix niet volledig lampen, dus wat dat betreft zou ik eerder voor de Fender gaan. Mocht je dat te duur vinden zou je nog altijd voor de 40 watt versie kunnen gaan. Dat is ook voldoende om in een band te jammen.
Verder nog één tip: Er is een speciaal subforum waarin over versterkers gepraat wordt. Het is aan te raden dit soort berichten ook inderdaad daar te plaatsen.

IndiepoprockJesse
28 augustus 2004, 12:42
hoi, ten eerste zit je op de foute plek, dit hoort bij moderne versterkers..

ten tweede.. koop de fender.. die rocked als een tierelier en is volledig buizen (in tegenstelling tot de valvetronix).. de valvetronix heeft wel leuke effecten enzo, maar die kan je dan net zo goed los kopen als je toch al dure versterker gaat kopen..

60 watt is daarentegen wel erg veel voor thuis, maar als je een goede ruimte hebt om in te knallen kan het wel..

overweeg ook eens de marshall jcm2000 dsl 401 (buizen, en 800 euro)

groet,

Jesse//

munkie
29 augustus 2004, 13:23
Ik ken die Vox niet maar heb wel een HRDlX 40W met 2X6L6, 2dehands gekocht voor 500 euri. De speelgoed Eminence speaker eruit gegooid ten faveure van een reissue Jensen. (Nog eens 50 euri). In de preamp ECC83 (V1 en V2) en ECC81 (V3) zetten. Zelf de bias afgeregeld mbv deze uitstekende site:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/
Bouwkwaliteit vind ik niet echt denderend vergeleken met alle vintage amps die ik ooit heb gehad maar goed voor dit geld kan het blijkbaar niet beter. Lekker warm clean geluid, heerlijk voor jazz/blues. Overstuurd vooral wederom blues, denk SRV met een goede Strat. Galm komt er heel plotseling in, alles of nix dus, beetje blikkerig. Niet zwaar qua gewicht.
Kortom goede amp voor blues/jazz en vintage Fender soundjes. Zat aanbod op Marktplaats voor 500 euri.

dejohan
30 augustus 2004, 09:10
Ik ken die Vox niet maar heb wel een HRDlX 40W met 2X6L6, 2dehands gekocht voor 500 euri. De speelgoed Eminence speaker eruit gegooid ten faveure van een reissue Jensen. (Nog eens 50 euri). In de preamp ECC83 (V1 en V2) en ECC81 (V3) zetten. Zelf de bias afgeregeld mbv deze uitstekende site:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/
Bouwkwaliteit vind ik niet echt denderend vergeleken met alle vintage amps die ik ooit heb gehad maar goed voor dit geld kan het blijkbaar niet beter. Lekker warm clean geluid, heerlijk voor jazz/blues. Overstuurd vooral wederom blues, denk SRV met een goede Strat. Galm komt er heel plotseling in, alles of nix dus, beetje blikkerig. Niet zwaar qua gewicht.
Kortom goede amp voor blues/jazz en vintage Fender soundjes. Zat aanbod op Marktplaats voor 500 euri.


Als je niet bang bent voor modden: Op die site die je vernoemt is er een simpele mod om de reverb beter afregelbaar te maken. Is echt een héél simpele mod: je moet gewoon 1 draadje doorknippen. Er is ook een James Varnderberg mod (controlling overwhelming bass respons) die ik overweeg, want deze amp is wel héél bassig.


On Topic: Tweedehands is de Hot Rod inderdaad zeer voorradig, wat de prijzen drukt, zodat je ze dan redelijk voordelig kunt vinden. Tegen 500€ moet het zeker lukken. De site die de persoon hierboven vernoemt is echt wel een groot voordeel: alles van onderhoud enzo staat er op. Voor mij is dit een belangrijke reden geweest om deze amp te kopen, want nu kan ik hem zelf onderhousen en desnoods aanpassen.