PDA

View Full Version : Weet iemand hoe je een nieuwe kam op een gitaar zet?



Eller
27 augustus 2004, 21:51
Hallo,

ik denk dat mijn Gibson ES335 gevallen is ofzo, maar er viel opeens een stukje uit mijn kam (althans dat stukje bij de gitaarkop, waar je snaren overheen gaan, fret #0 zal ik maar zeggen).
Nu kreeg ik bij de gitaarwinkel een nieuwe kam mee, maar daar zitten niet van die streepjes in, dus die moet ik er zelf nog inzagen ofzo...(?)

Voordat ik iets heel stoms ga doen, wil ik graag even serieus advies van iemand... Hoe moet ik dit aanpakken? Ik wil het het liefst zelf doen...

Thanks...

Eller

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 22:13
vreemd dat je zo eennieuwe meekomt, je moet daar een speciaal vbijlensetje en kennis voor hebben om die goed te installeren, ik heb het nu twee keer laten doen.

Snaar'n Bennie
28 augustus 2004, 00:50
Hupsakeeh!! Als je het niet vertrouwd, meteen naar een gitaarbouwer gaan! En laat hem het opknappen. Voort vernaggel je iets! Dat zou zonde zijn van zo'n wonderschone 335...

andy
28 augustus 2004, 03:12
Ja, die moet je zelf inzagen. En ook lijmen en dus goed op de plaats krijgen.
Als je het zelf wilt doen, moet je de topkam (want zo heet dat) zover afzagen, schuren oid dat het ding gelijk staat tov de overige frets. En dan voorzichtig de inkepingen maken. En alles helemaal glad schuren. En dan maar hopen dat een of twee schuur akties niet wat te laag zijn geworden.

Maar net als de vorige reakties.... Laat het even doen. Kost misschien wat geld, maar dan weet je dat het goed komt. Want het is een echt nauwkeurig werkje.

Mitch
28 augustus 2004, 11:33
Hele rare reactie van de gitaarwinkel om je een nog niet ingevijlde kam mee te geven !
Goede bouwers in je omgeving zijn
www.degiergitaarbouw.nl (Schiedam)
www.voxhumana.nl (Vlaardingen)

Eller
28 augustus 2004, 12:07
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het dan inderdaad maar laten doen...

Eller

wietse
28 augustus 2004, 12:17
Hele rare reactie van de gitaarwinkel om je een nog niet ingevijlde kam mee te geven !
Goede bouwers in je omgeving zijn
www.degiergitaarbouw.nl (Schiedam)
www.voxhumana.nl (Vlaardingen)
ik krijg nooit anders , voorgevijlde hebben ze niet , die benen kammen kan je zelf echt niet doen zonder speciale vijltjes , je hebt ook van een hard plastic en die zijn met een hobbymesje wel in te snijden wel een heel gepriegel nog.

Braindead
28 augustus 2004, 13:29
Jezus Wietse, wat heb jij een boel gitaren! Gave collectie man.

http://community.webshots.com/photo/172474568/174662910tZpAVr

Je kunt wel entree gaan heffen voor die collectie. :o

Mitch
28 augustus 2004, 14:51
wietse, ik bedoelde ook meer: raar dat ze niet aanbieden om er één te snijden of als ze dat niet kunnen, raar dat ze niet doorverwijzen naar een bouwer.