PDA

View Full Version : Voor het eerst bouwen



AlterEgo
27 augustus 2004, 20:38
Ik wil misschien een gitaar gaan bouwen, maar hoe groot is de kans dat als ik bijv de body en hals bij www.warmoth.com bestel dat ik het dan helemaal verknoei? Dus dat het weggegooid geld is? Of gebeurd dat niet echt snel?

Snaar'n Bennie
28 augustus 2004, 00:37
Op zich is het een leuk idee. Ik heb er ook wel eens aan zitten denken. En volgens mij is het ook nog wel een keer te doen. Aangezien de body's en halzen al gereed zijn. Ik denk dat je dit beter kunt doen dan helemaal vanaf niks te beginnen. Heb je wat ervaring met houtbewerking dan?

fred dons
28 augustus 2004, 07:00
als je begint met bouwen dan zou ik inderdaad warmoth onderdelen aan raden, allss is al voorgeboord dus daar kan het in ieder geval niet op mis gaan.
als je kleine dingen zijn waar bij je twijfelt kun je altijd nog met je gitaar naar gitaarbouwer gaan en vragen of hij dat voor je kan doen.
(en je hebt in ieder geval topkwaliteit hout)

het lakken is wat trickier maar als je voor je eerste project bijvoorbeeld begint met een nek met een rosewood toets ipv all maple dan hoef je alleen de achterkant maar te lakken.
In de showcase van Warmoth kan je voor redelijke prijzen bodies en nekken uitzoeken

Shaggy
29 augustus 2004, 18:26
het is stukken goedkoper als bij vox humana

Shaggy
30 augustus 2004, 06:41
kun je niet afzakken als je meer tegelijk aanschaft? Het blijft een dure knutselhobby. Zo'n floyd alleen kost al 240 euro ongeveer bij vox.

michielv
30 augustus 2004, 12:28
Voor een eerste gitaar zou ik niet gelijk iets met een floyd gaan bouwen. Een vaste brug is een stuk eenvoudiger en het is al moeilijk genoeg.