PDA

View Full Version : Wah probleem



SilverFoo
27 augustus 2004, 20:18
Laatste tijd heb ik erg veel last van gekraak. Eerst dacht ik dat het aan mijn amp lag, maar zodra ik de wah tussen mijn effecten weghaal is het gekraak over. Je kunt dus wel stellen dat de wah de problemen geeft.

Vervolgens heb ik de wah opgehaald en hier en daar wat geblaast en gedraaid. Het was eventjes weer beter maar na een paar keer de wah gebruikt te hebben begint het gekraak gewoon weer :-? .

Weet misschien iemand het probleem en hoe ik het oplossen kan? Het gaan om een Dunlop GCB-95 wah.

Alvast bedankt...

H.Manback
27 augustus 2004, 20:33
Klinkt als de potmeter.

Heb je last van het gekraak als je de wah beweegt, of alleen in bepaalde standen?

Als dat zo is moet je de potmeter schoon zien te maken, hoe is een tweede :). Ik geloof dat contactspray het wel doet, maar misschien dat iemand anders een wijze raad heeft?

SilverFoo
27 augustus 2004, 21:01
Als ik em beweeg heb ik er geen last van, alleen in bepaalde standen..

harrie-beton
27 augustus 2004, 23:58
stof zij gij! en tot stof wederkeren

bekend probleem. Contactspray en alvast een krantenwijk voor een nieuwe wah of nieuwe potmeter.

Eigenlijk het enige kwetsbare ding van een gewone wah. Die morley dingen hebben een optische schakeling en zijn ongevoelig voor stof.

SilverFoo
28 augustus 2004, 11:58
Dus contactspray zou het wel oplossen.. eerst dan :razz: . Heb nou niet meteen geld voor een nieuwe wah... arme student :(

Waar kun je dat soort spul kopen??

Dirk_Hendrik
28 augustus 2004, 13:22
Contactspray helpt niet. Het is het bekende probleem van slijtage van de potmeter. De remedies zijn inderdaad een nieuwe pot (Duur!) of lekker Morley gaan en met een (misschien) iets mindere klank nooit meer met dit gezeik te maken hebben.

Anavrin
28 augustus 2004, 13:40
die prijzen van die potmeters vallen best mee hoor. Ik heb een paar jaar geleden een nieuwe potmeter in m'n Dunlop Wah gezet, en die kostte maar 8 gulden of zo, dus daar ben je tegenwoordig waarschijnlijk wel voor 8 euro mee klaar :razz:

Dirk_Hendrik
28 augustus 2004, 15:58
Watvoor pot heb je er ingezet? Gewoon een por of één van die dedicated wah replacements? Als het "gewoon"een pot was ben je namelijk met 8 gulden behoorlijk getild :wink:

SilverFoo
28 augustus 2004, 16:14
die prijzen van die potmeters vallen best mee hoor. Ik heb een paar jaar geleden een nieuwe potmeter in m'n Dunlop Wah gezet, en die kostte maar 8 gulden of zo, dus daar ben je tegenwoordig waarschijnlijk wel voor 8 euro mee klaar :razz:

Is dit simpel om te doen? Ik ben namelijk een compleet leek :-?

H.Manback
28 augustus 2004, 21:08
Tsja, zelf nooit in een wah geknutseld, maar lijkt me niet veel verder gaan dan gezond verstand plus soldeerbout :D.

Ik zou zeggen schroef m eens open en kijk er even naar op deze manier

:o

Als je dan niet zeker weet of je het kan doen, moet je er misschien maar niet aan beginnen ;)