PDA

View Full Version : Weer eenzelfde soort vraag als alle andere...



Window
27 augustus 2004, 19:39
Jullie raden vast al dat ik ook op zoek ben naar een gitaar en dat ik daar hulp bij nodig heb.

Kijk, het zit zo. Ik speel al zo'n twee jaar gitaar en volg daarbij les. Voor de lessen speel ik Spaanse riedels, klassieke stukjes en volksdeuntjes. Naast de les speel ik liever wat modernere muziek. Red Hot Chili Peppers, John Frusciante, Nirvana, ... eigenlijk voornamelijk rock merk ik net.
Maar goed, mijn trouwe Juan Salvador waar ik verschrikkelijk dol op was heeft een barst in zijn hals (broertje en gitaar terwijl je zelf niet thuisbent is niet een handige combinatie) en is dus aan vervanging toe.
De lessen wil ik graag blijven volgen opdat ik geconcentreerd op mijn techniek en dergelijke blijf letten en om variatie in mijn repetoire te houden, dus de gitaar moet wel akoestisch zijn. Nu vraag ik me af ik een staalsnarige (vanwege mijn vrijetijds-stukjes) of een nylonsnarige (vanwege de lessen) gitaar moet kopen. Ook heb ik het idee dat stalen snaren minder prettig zullen spelen en op mijn vingers gaan inhakken, aangzien ik de nylon snaren gewend ben. Daarnaast overweeg ik een elektro-akoestische gitaar, maar weet niet wat de voor- en nadelen daarvan zijn t.o.v. een 'gewoon' gekoestische. Wel wil ik graag een gitaar met een cutaway en die ook nog eens geschikt is voor mijn kleine handjes, dat maakt het spelen van veel stukjes iets gemakkelijker. ;) En mijn budget is helaas niet zo heel groot... (Wat een eisen, ja ik weet het.)

Dus, nu eindelijk de vraag: Wie kan/kunnen mij helpen een geschikte gitaar te zoeken, en kan mij de voor- en nadelen van de mogelijkheden laten zien? :)

Br@mbo
28 augustus 2004, 11:01
(broertje en gitaar terwijl je zelf niet thuisbent is niet een handige combinatie)

+1 !!

kun je je budget wat meer specifiëren aub?
persoonlijk lijkt dit me een moeilijke keuze, klassieke stukken op een staalsnarige zijn niet zo mooi en veel moeilijker...