PDA

View Full Version : dringend advies gevraagd



ellen
27 augustus 2004, 16:45
Hoi,

ik zoek een electrische gitaar (tweedehands) voor iemand die 6 jaar akoestisch heeft gespeeld en daarnaast nu electrisch gaat spelen (Rock). Mag tot ongeveer 400 euro kosten.

Ik vond op internet bv:
1. Ibanez RG 270 voor 150 euro
2. 1994 Fender Deluxe Plus Stratocaster voor 400 euro
3. Fender Stratocaster made in Japan voor 299 euro
4. Electra Outlaw 720 (Japan, jaren 70) voor 275 euro

Hebben jullie adviezen, wat zouden jullie kiezen op het eerste gezicht, waar moet ik naar vragen/ op letten?
Ik moet eigenlijk binnen een week al een keuze maken...

groet,
Ellen

Marc Oblivian
27 augustus 2004, 16:50
Van de 4 genoemde gitaren de Fender strat van 400 E (let wel...ik heb de gitaren uiteraard niet gezien).
Voor rock is een Les Paul modelletje nog geschikter denk ik. Van een merk als Tokai, Burny, Maya, tweedehandsies en wat moeilijk te vinden helaas.
Een Ibanez Artcore (semi)hollow is ook erg goed en je hebt em nieuw voor dat geld....
Zie het andere topic onder Electrische gitaren

doncker
27 augustus 2004, 16:50
Kzou voor die fender japan gaan , zijn over het algemeen als de gemiddelde mexicaanse fender. Als hij nog goed is , is hij zeker het geld waard en als het dan toch niet dé gitaar is dan kun je hem zonder problemen door te verkopen.

Waar je op moet letten bij het kopen is dat de hals recht is , dat de fretts nog goed zijn en dat jhij gewoon klinkt , altijd ook even over versterker gooien en zien dat hij versterkt is en is draaien aan de pot's om te zien of er geen ruist.

SilverFoo
27 augustus 2004, 16:51
Voor rock zou ik voor de fender strat uit japan gaan... Doorgaans leuke gitaartjes, niet duur, en je hebt nog geld over om een leuke amp te kopen.

Voor de rest zou ik alles goed gaan uittesten, dus je gitaar meenemen als je een amp koopt en andersom. Kun je zelf horen hoe het klinkt.

Rubenios
27 augustus 2004, 17:13
hmmm ik zou de RG persoonlijk kiezen maarja ik denk niet dat die helemaal in je straatje ligt, met floyd rose trem enzo. is beetje veel gedoe op het begin...