PDA

View Full Version : podxt stukje machine head



Negative K3 fan
27 augustus 2004, 14:57
Ik heb nu 2 dagen een podxt in het begin was ik nogal overrompeld door de functies enzo, maar nu kan ik er heel aardig mee opnemen en dat wil ik even met jullie delen. Na deze opname ben ik er redelijk van overtuigd dat je in de studio voor high gain geen amps meer nodig hebt, misschien wel een beter spel... maarja.

niet al te strak gespeeld, maar imo klinkt het wel vet, dit zijn de versterkers die ikheb gemoddeld:

Links 75% jcm800+tubescreamer als boost (cab en mic vergeten)
Rechts 75% jcm800+tubescreamer als boost (cab en micvergeten)
Rechts 29% line6 treadplate (dat is de op de dual recitifier gemodelleerde amp die bij de 2.0 update zat) (greenbacks sm57 on axis)
Links 25% solo100 (treadplate cab en md421 mic)

het is een mp3pro, dus als je een hele lage bitrate ofzo hebt en dat hij dof klinkt ligt het daar aan.

al het commentaar is welkom (en ja ik weet al dat ik het niet goed speel, ik heb gewoon maar wat uit mn geheugen gedaan, nooit het nummer echt geleerd, volgens mij ging hij ongeveer zo...)

http://home.zonnet.nl/spit23/davidianpodpro.mp3

ik heb het trouwens gespeeld op mn blauwe gitaar met een seymour duncan P90 :D :D die kunnen dus ook metal, maar zijn niet super strak in het laag, maar dat is ook niet echt nodig voor machine head.

Luc-O
27 augustus 2004, 15:03
Damn heavy!!! Sound ligt heel dicht tegen het origineel aan! Superding voor dit soort werk die PodXT 8-)

skabouter
27 augustus 2004, 15:09
VET mooi geluid len, doe je goed ! en leuk stukje ook :)

Bosch
27 augustus 2004, 15:19
Het geluid klinkt lekker ruig zonder dat de gain over de edge is.
Je moet nu trouwens ook eens een liedje posten man, telkens die korte geluidsamples ... :wink:

Gr.,

Wouter

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 15:30
hehe, ik laat nog even op me wachten tot ik mijn technische onvermogens tentoonstel aan de elite hier ;)

maar wat ik me afvraag, wat is er bij jou nodig omd e gain over de edge te krijgen, want deze dingen heb ik echt heel high gain afgesteld... bij de solo en treadplate stonden ze op 9,5/10 en bij de jcms (die al high gain waren gemod) op tien EN nóg een boost ervoor.

Bosch
27 augustus 2004, 15:40
"over de edge gain" vind ik bijvoorbeeld de sound Cannibal_Corpse
(maar bij deze muziek past het overigens uitstekend). Ik vind de "scheur" van jouw opname hiermee vergeleken redelijk braaf.

Tymon
27 augustus 2004, 15:44
Ik vind er veel te veel gain inzitten. Wel leuk als je zo de geisoleerde gitaartjes hoort maar in een mix gaat dit modderig en ongedefineerd klinken. Verder is de sound opzich wel lekker ja.

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 15:44
cannibal corpse gebruikt echt niet meer gain dan ik, maar ze hebben eenv erdomd lelijk gescoopte sound, een heel erg transistor geluid (ik basseer dit even op het nummer devoured by vermin) waar ook nog eens helemaal niks van overblijft behalve wat ruis in de hogere tonen als er drums bijkomen. maarja, ik snap je punt wel een beetje, ik denk trouwens dat er best zon sound uit de pod te krijgen is :)

Maiden Michiel
27 augustus 2004, 16:34
Wow klinkt echt vet ja!!!
Bouw er wat drums en bass onder man!!
Die sound is idd zowat het origineel!

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 16:41
bass wordt lastig maar drums zal ik eens naar kijken...

slayurrr
27 augustus 2004, 16:59
Enige nummer wat ik van machine head ken (ben geen rocker he :razz: ), maar klinkt super vetjes ouwe, echt strakke sound heb je.
Kan je nog wat meer opnemen? Wat snellere riffjes of zo? Zal wel lekker blazen met zo'n sound.

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 17:02
jij bent ouder dan ik lekker ding

ik kan wel wat meer opnemen nu ik de pod heb, ik zal eens zien... hoe snel wil je die riffjes?

en de sound blaast minder dan je denkt, als ik gewoon door koptelefoon of computer line > speakers speel klinkt het niet zo vet als opgenomen vaag genoeg, want ik neem ook via de line in op :S door de 5150 kan ik wel een redelijk vette sound krijgen.

Swan
27 augustus 2004, 17:40
klink wel lekker ja, al mis ik dynamiek en vind ik de harmonics lelijk..
vind je dit nou echt beter klinken dan je 5150?

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 17:49
opgenomen wel, als ik mn amp probeer op te nemen klinkt het nergens naar, mede door gebrek aan de juiste spullen

harmonics en dynamiek ligt misschien aan mn technische onvermogen, maar ik vind de harmonics echt niet veel slechter klinken dan bij machineheads versie, en er blijft niet veel dynamiek over met zoveel gain én compressie.

Swan
27 augustus 2004, 18:15
ja..n Pod is zeker makkelijker op te nemen maar n goeie mic voor je 5150 zou toch beter zijn voor ditsoort muziek, maar ik begreep dat je toch niet zoveel high gain speelt?

weinig dynamiek ligt IMHO ook erg aan het digitale, n echte amp (buizen) reageert toch heel anders en veel dynamiekrijker...al klinkt dit best lekker en is relaxt kwa opnemen

boudewijn
27 augustus 2004, 18:57
He negatief ik weet we liggen elkaar niet maar hier wou ik toch even iets over kwijt.
Had zin om je af te zeiken maar dan moet je wel iets posten waar ook iets op af te zeiken valt. :evil:

Eerlijk is eerlijk ik vond dit mega mega vet en ben zeer onder de indruk van je sound.
Genoeg reden om toch is even die pod goed te checken al is het alleen al voor de slag. Dit is absoluut het slag geluid dat ik nodig heb voor het project waar ik nu aan werk.

Alleen 1 vraag je hebt t wel gedubbeld en toen naar links en naar recht gepand of niet. :-D

Groet Boudewijn

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 21:30
jij ligt me best hoor, ik kan me alleen niet altijd zo vinden in bosch' lovende woorden en blabla, ik wou dat ik zo kon spelen als jij.

bedankt dat je het zo vet vond, het kan denk ik nog wel vetter en iets meer op machine head letten, maar voor een eerste opname wel redelijk geslaagd.

ik heb hetzelfde stuk 4 keer opgenomen met behoorlijk andere settings (die twee jcm800s klonken echt heeeelemaal anders, door alleen cabs en mics te veranderen in de pod verandert er al zo veel aan het geluid dat hou je niet voor mogelijk) en toen in adobe audition (opvolger van cooledit) de tracks afzonderlijk genormalized op 50%, bij elkaar gezet en gepand (gaat heel goed in dat progje), verder heb ik er niks mee gedaan wat betreft eq etc. etc., dit is dus puur pod.

als je die pod wilt kopen is het misschien handig om die metal packs ook te nemen, nu heeft de pod maar een p[aar echte metal modellen en in dat metal pack zitten de 5150, uberschall, herbert, VH4 etc. etc. allemaal gemodeleerd overgenomen uit de HD147 en die moeten volgens mij allemaal nog veel vetter klinken (die herbert schijnt heel goed te zijn) en je moet iig zeker updaten naar versie 2.

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 21:34
ja..n Pod is zeker makkelijker op te nemen maar n goeie mic voor je 5150 zou toch beter zijn voor ditsoort muziek, maar ik begreep dat je toch niet zoveel high gain speelt?

weinig dynamiek ligt IMHO ook erg aan het digitale, n echte amp (buizen) reageert toch heel anders en veel dynamiekrijker...al klinkt dit best lekker en is relaxt kwa opnemen

een goede mic voor de 5150 is makkelijker gezegd dan gedaan, ik ken ge noeg lui op HCAF vooral die de grootste moeite hebben met het micen van een 5150 en IMO komt 99% procent van alle 5150 clips die ik de afgelopen jaren heb gedownload niet in de buurt van wat je met een podxt zonder eq na het opnemen etc kunt bereiken.

van die dynamiek door het digitale merk ik eigelijk helemaal niets, ik geef toe, de pod geeft bij het inspelen etc wel een iets andere feeling (niet beter of slechter), maar eenmaal opgenomen klinkt het lekker, vooral volgens mij door de vernieuwde AIR 2 en cab/mic modellen bij de podxt 2.0.

ik speel trouwens best veel high gain, meestal loop ik maar wat aan te prutsen, dit is overigens een van de weinige pogingen dat ik iets harder tracht te spelen dan metallica, al vind ik meshuggah en machnne head wel leuke muziek, moet ik misschien eens wat meer mee bezig gaan of uberhaupt meer bezig met gitaar spelen ;)

boudewijn
27 augustus 2004, 21:56
jij ligt me best hoor, ik kan me alleen niet altijd zo vinden in bosch' lovende woorden en blabla, ik wou dat ik zo kon spelen als jij.

bedankt dat je het zo vet vond, het kan denk ik nog wel vetter en iets meer op machine head letten, maar voor een eerste opname wel redelijk geslaagd.

ik heb hetzelfde stuk 4 keer opgenomen met behoorlijk andere settings (die twee jcm800s klonken echt heeeelemaal anders, door alleen cabs en mics te veranderen in de pod verandert er al zo veel aan het geluid dat hou je niet voor mogelijk) en toen in adobe audition (opvolger van cooledit) de tracks afzonderlijk genormalized op 50%, bij elkaar gezet en gepand (gaat heel goed in dat progje), verder heb ik er niks mee gedaan wat betreft eq etc. etc., dit is dus puur pod.

als je die pod wilt kopen is het misschien handig om die metal packs ook te nemen, nu heeft de pod maar een p[aar echte metal modellen en in dat metal pack zitten de 5150, uberschall, herbert, VH4 etc. etc. allemaal gemodeleerd overgenomen uit de HD147 en die moeten volgens mij allemaal nog veel vetter klinken (die herbert schijnt heel goed te zijn) en je moet iig zeker updaten naar versie 2.

Hey peace man :razz:

Ik wist niet eens dat je dat ding kunt updaten net een computer dus vet.
Maakt eigenlijk niet uit hoe je het hebt op genomen klinkt gewoon vet .
Ik ga maar eens kijken of ik ergens dat ding is goed kan testen bedankt

Groet Boudewijn

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 22:08
je hebt dus de gewone podxt, die kun je via internet gratis updaten naar versie 2.0 verder zijn er 3 model packs, 1 met metal amps, 1 met classic amps 1 met effecten die je kunt downloaden voor 50 dollar per stuk of 100 voor alledrie.

verder valt er in de winkel ofzo niet veel aan te testen als je hem toch wilt gebruiken voor opnames en er valt zoooveel aan te tweaken en mee te doen dat het me verstandig lijkt als je eerst de handleiding uit je hoofd leert voor je gaat testen anders mis je heel veel dingen, ook zijn de pods in de winkels niet geupdate naar 2.0 en dat maakt behoorlijk veel uit.

SiNiSTRaL
27 augustus 2004, 22:12
klinkt lekker hoor, beetje veel bass, maar da's eq kwetsie.....is dat een deurbel op 0:14?

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 22:17
nee, een online contact persoon :)

Bouke
28 augustus 2004, 00:03
Hey Lennart,

Gaaf stukkie, mooie tones! Ik ben nog lekker aan het tweaken met versie 2.03 om mijn eigen sound weer te krijgen. De mogelijkheden zijn nog uitgebreider nu... Aan de ene kant wel handig aan de andere kant verlang ik dan steeds weer naar m'n Super Reverb, dat zijn maar een paar knoppies en het klinkt te gek! Voor recording ruled de XT. Ik ga ook eens een Vox proberen.

Dit klinkt in ieder geval erg goed. Nu nog eigen liedjes maken...

Bouke

Bouke
28 augustus 2004, 00:03
@#$#@%! dubbel...

Stitch
28 augustus 2004, 00:17
vet jongeman! Dit nummer geeft echt een kick om live te spelen, tenminste als je het met je band mooi strak krijgt, lekker heavy en van een doorsnee metal publiek kennen de meesten em wel!

Swan
28 augustus 2004, 00:37
vet jongeman! Dit nummer geeft echt een kick om live te spelen, tenminste als je het met je band mooi strak krijgt, lekker heavy en van een doorsnee metal publiek kennen de meesten em wel!

klopt wij spelen hem ook met de band :-D

Negative K3 fan
28 augustus 2004, 00:42
ik vind andere machine head liedjes eigelijk leuker, dit riff vind ik soms een beetje afgezaagd, ik was alleen laatst in drop zoveel aan het spelen en toen dacht ik van wow, dat is davidian.

Ik vind nummers als imperium of blood for blood een stuk lijper :)

en bouke... 2.03??? ik heb volgens mij 2.01 ofzo? moet ik nog even klooien met monkey.

Sicky61
28 augustus 2004, 01:23
vet....maar nog duidelijk een pod.
R.F. gebruikt,voor zover ik weet, 5150 tops....en dat verschil hoor ik toch echt wel.
Het orgineel is ook krachtiger gespeelt.
In november zijn ze d'r weer!!!

Negative K3 fan
28 augustus 2004, 01:48
in de echte mH zit idd een krachtiger spel en een hoop studio magic, als ze opeens zeggen dat het album is opgenomen met een podxt zou het niemand verbazen....

Sicky61
28 augustus 2004, 02:21
in de echte mH zit idd een krachtiger spel en een hoop studio magic, als ze opeens zeggen dat het album is opgenomen met een podxt zou het niemand verbazen....
mij wel!
Flynn is flynn...daar doet geen pod wat aan.
Maar je geluid komt .... in de buurt?

skabouter
28 augustus 2004, 03:00
ik vind het erg mooie sounds. als jullie mijn soundclip (in sounds) checken kan je horen dat ik nu echt bagger sounds heb. ik zit nog te twijfelen.......................
-OF een mic, om mijn ENORM goede buizen amp(framus dragon) te miccen).
-OF een POD, voor goede ampmodels. die zuigen natuurlijk wel live, maar voor home-recording is het best ok :)

wat zal ik doen ?

Stitch
28 augustus 2004, 15:21
tja met een mic moet je zowiezo je amp vrij hard kunnen zetten voor het opnemen of niet? Lijkt me een pod wat geschikter

Stitch
28 augustus 2004, 15:23
tja met een mic moet je zowiezo je amp vrij hard kunnen zetten voor het opnemen of niet? Lijkt me een pod wat geschikter

Gert-Jan
28 augustus 2004, 18:56
Hey Neg,

Volgens mij is dit de eerste post die ik van je hoor (ligt aan mij). Ik kan alleen maar zeggen; WAAR BLIJFT DE REST?????

Je sound is vet en ik weet zeker dat complete songs je niet zouden misstaan. I'll be waiting 8-) 8-)

Negative K3 fan
28 augustus 2004, 19:11
dankje, ik zal eens gaan proberen te werken aan hele songs... maar ik speel zelf nooit echt hele songs, zit niet echt in een band dus thuis speel ik alleen de leuke stukjes uit liedjes, snapje :) ik ken wel een paar hele songs door de schoolband enzo, dus ik zal eens kijken of ik daar wat van kan maken...

vortex
30 augustus 2004, 10:27
Hey negro k3 toffe clip man, vette sound. En inderdaad neem een heel nr op 8-) desnoods een jamtrack ofzo.

jorrit
31 augustus 2004, 14:33
vet geluid, de harmonics zijn volgens mij, ik heb het orrigineel er zo niet bij, het zelfde als op cd dus niets te klagen daar over.