PDA

View Full Version : ebay shipping fees?



Stitch
27 augustus 2004, 11:39
Wat moet ik hier in hemelsnaam mee? :


if you buy it just sent me a paypal payment outside of
ebay. do not bid baecause ebay takes a overseas buyer fee from me, also add $25
extra in paypal fee because the charge a fee too. cost of shipping will be $185

en later


oh you are bidding on it know? will just be preapared to pay all the extra
fees shipping and paypal. or you can do a wire fee too

Dus nou moet ik die gast zn paypal fees gaan betalen? Dat is toch eigenlijk zijn zaak, hij biedt de paypal mogelijkheid toch aan?

En hoeveel zijn die oversea fees van ebay dan??

iam
27 augustus 2004, 11:47
hij had gevraagd NIET te bieden omdat hij anders extra kosten moest betalen, je moest gewoon buiten ebay betalen via paypal (maar dat zou ik niet doen)

nu dat je toch geboden hebt, vraagt hij aan jou om de extra kosten te betalen van paypal ofwel via overschrijving te werken

ik vind het wel fair van die gast, hij heeft je op voorhand verwittigd om NIET te bieden en je hebt het toch gedaan...

Stitch
27 augustus 2004, 11:52
klopt, maar ik had zijn mailtje nog niet binnen op het moment dat ik een bod uitbracht

iam
27 augustus 2004, 12:00
je kan nog altijd je bod intrekken hé, de verkoper zal dit wel goedkeuren...

Stitch
27 augustus 2004, 12:03
okeej. Maar hoeveel zouden die ebay shipping fees zijn dan??

KramerAmsterdam
27 augustus 2004, 14:05
PAYPALFEES zijn 3%. OVersees wee tik niets van..chjeck ebay! 8-)

Remy

Stitch
27 augustus 2004, 14:31
kon niks vinden, ben echt een ebay nOOB :-D (eerste transactie...)

Josdevos
27 augustus 2004, 14:35
PAYPALFEES zijn 3%. OVersees wee tik niets van..chjeck ebay! 8-)

Remy

Inderdaad dat is het eerste dat ik daar van hoor...
3% extra voor paypal komt wel meer voor maar niet altijd.
Van die overseas fees weet ik echt niks denk niet dat die bestaan eerlijk gezegd.

avalanche
27 augustus 2004, 14:53
Ik vertrouw het niet hoor. Die gast probeert op die manier ebay en de mogelijkheid om negatieve feedback te geven gewoon te omzeilen. Ik heb ook al eens van ebay USA gekocht en dat van overseas fees, daar is niets van aan, compleet uit de lucht gegrepen als je het mij vraagt...

En als je het dan dan toch gewoon via ebay doet, dan betaal je al die extra verzonnen kosten van de verkoper, de geldwolf...

The Mule
27 augustus 2004, 15:06
Dit zijn precies de dingen (samen met 9/11 trouwens, stelletje @#$%!) waarom steeds minder Amerikaanse verkopers zitten te wachten op kopers van de andere kant van de oceaan.

Natuurlijk te laat nu, en ik wil als redelijk ervaren eBay-koper (+15 = 100% positief, van CD'tjes tot een PRS) ook liever niet als een betwetertje met m'n vingertje zwaaien, MAAR als er onduidelijkheden zijn moet je eerst al je vragen stellen (en de antwoorden afwachten!) voordat je een bod uitbrengt of Buy-it-now gebruikt. Geldt ook voor zoiets als alle extra bijkomende kosten, de verzendkosten naar jouw huisadres, verzekering, manier van verzenden etc.

Ik heb trouwens nooit van die dingen gehoord waar jouw verkoper mee komt, en figuren die liever vanalles buiten eBay willen regelen laat ik zowiezo links liggen. Je hebt nl. geen poot om op te staan als er iets misgaat. Als je er nog onderuit kan komen, zou ik het zeker niet laten...

Stitch
27 augustus 2004, 16:28
Ik kan er waarschijnlijk nog wel onderuit, maar kreeg net een mailtje dat al iets anders klonk:


well ebay charges me a fee when I sell something you don't need to worry about that, but if you use paypal.com to pay they charge like 3.4% on the amount you send me so just add a extra $20 to the finial value total when you win the auction, if you do when it. also whats your shipping adress so I can get a better idea on what it will cost you?

Dus als ik het goed begrijp laat ie de shipping fees zitten, en alleen paypal kosten. Daar kan ik nog inkomen, dus ik denk dat ik er nog maar ff mee door ga...

Antal
27 augustus 2004, 16:41
Hij wil dus wel van de mogelijkheden van ebay gebruik maken, maar hij wil er niet voor betalen. Bied het dan niet aan op ebay zou ik zeggen. Ik vind dat nogal lomp, en ik snap best dat ebay niet alles kan controleren, maar dat soort ad's zouden ze gewoon moeten verwijderen vind ik. Ik geloof niet dat ik iets van hem zou kopen.

KramerAmsterdam
27 augustus 2004, 18:12
Ebay fees zijn op zich wel hoog. Tenminste..hoger dan men zou willen. (al dan niet internationaal, dat laten we in het midded). Wa tik tot nu toe doe bij ebay (90% met paypal) is betalen de veiling en paypal is manier. geen kosten voor mij verder..als hij specificeert dat hij liever geen payplal doet vanwege de fees. dan bied ik aan die te betalen (3,4 % dus). Shippingfees zijn ALTIJD op mijn kosten TENZIJ specifiek vermeld staat, shipping included (meestal bij BIN) en dan nog woo n ik hier dus..moeilijk.

Hij klinkt wel ok zo hoor..ga er vanuit dat hij de shipping en paypal fees wilt. Paypal op zich is veilig, je hebt wel een been om op te staan (lees de regels ebay-paypal). Money order, wiring. dan niet..als hij het geld neemt enniets stuurt..jouw pech.

Oh ja. Ik heb 33 feedbacks..zouden er 35 moeten zijn tot nu toe..alles ok. (zelfs met moneygram en dat is een NO-NO!)..maar die Jackson was zo mooi..net als die Kramer Nightswan trouwens :cool:

Succes en laat ons weten hoe het loopt.

Groeten,
Remy

Stitch
27 augustus 2004, 21:57
Thanks dat zal ik doen. Nogwat, ik moet die gast dus in USD betalen. Nu ga ik euro's storten op mn paypal account, wanneer vind de conversie naar USD dan plaats? Kan ik dat aangeven op mn account bij het verzenden, of moet die gast in de states de euro's omzetten naar dollars?

KramerAmsterdam
27 augustus 2004, 23:09
Paypal converteert tijdens de betaling. Je kan invullen wanneer je betaald met welke currency je dat doet (ik meen: Canadian, US, Yen, Euro en Pond). Het neemt dan je Euro's en zegt er gelijk bij wat de wisselkoers is....1.19 is het ongeveer.

Remy

Stitch
28 augustus 2004, 09:41
Okej, heb de veiling gewonnen. Kreeg zo'n mailtje van die gast met een betalings request. Dat ga ik dus gewoon invullen op de paypal site, maar hoe weet ebay dan dat ik betaald heb? Moet die gast daar nog wat voor doen?

The Mule
28 augustus 2004, 09:51
Het kan eBay weinig schelen dat je betaald hebt, als de verkoper het maar weet. En als het hele verhaal afgerond is, nog even heen en weer feedbacken, da's het enige waar eBay nog op wacht (als het te lang duurt, krijg je ook een berichtje).

KramerAmsterdam
28 augustus 2004, 10:03
Ben ondertussen wel benieuwd wat je nu gekocht hebt? :listen:


Remy

Stitch
28 augustus 2004, 14:42
:) Zat al een tijdje na te denken over een Esp eclipse stbc. Kweet et, begint de laatste tijd wel een beeeetje standaard gitaar te worden, maar vind em super mooi. En nu zag ik em op ebay staan EN had het geld (er voor over).

Foto's zal ik wel posten, mocht ik em nog ooit ontvangen :)

Josdevos
28 augustus 2004, 14:48
Coole gitaar! :cool:
Ist een ESP Standard Eclipse STBC? Die met die gouden hardware op ebay of is het een LTD Deluxe STBC?
Wat is ie gegaan?

Stitch
28 augustus 2004, 14:52
klopt de standaard met die gouden brug. Dat vond ik wel jammer, maar die vervang ik nog wel een keer door een zwarte. gegaan voor 820 dollar :-D


Trouwens gelijk een vraagje. Ik moet dus het geld overmaken in euro's op mn paypal. Maar hoe weet ik de koers? Want op ebay rekenen ze om met 1,20 ongeveer en op paypal met 1,17. En ik houd er niet van geld op mn paypal account over te houden. Heb ik dan die currency convertor van paypal nodig, of is dat alleen bedoeld wanneer je dollars op een euro rekening stort?

Josdevos
28 augustus 2004, 15:01
In België en Nederland kan je geen geld op je paypal account storten. Gaat enkel via credit card. Hij doet de conversie dan automatisch. Paypal rekent wel met een hogere koers.
Je moet dus een CC aan je paypal account linken. Je credit card moet wel "confirmed" worden via paypal. Als je dit doet wordt een dollar aangerekend op je CC met daarbij een code. Deze krijg je op je CC uittreksel. Die code geef je dan in in Paypal en dan is je adres confirmed.
Wel uitkijken dat de CC limiet hoog genoeg is voor de volledige betaling.

Dat kan dus wel nog een tijdje duren eer die credit card "confirmed" is bij paypal. Hopelijk is je verkoper geduldig.

Zo ziet dat er dus uit: :razz:

http://users.pandora.be/josdevos/GARDEN/esp%20012.jpg

Stitch
28 augustus 2004, 15:13
biatch daar ligt ie hoor :-D

Maareh je kan ook gewoon met je giro overmaken op paypal. Kijk maar eens bij het paypal topic in "algemeen". Jeroen heeft daar een mooi stappenplan neergezet. (heb ook geen creditcard btw)

Nogwat, als ik op de link klik van payment request, moet ik een user ID invullen, is dat die van mij of van de verkoper?

Thanks!

Josdevos
28 augustus 2004, 15:19
Inderdaad je hebt gelijk. Voor Nederland gaat het maar voor België niet... Tja ik vind via CC wel handiger, gaat sneller en das toch de bedoeling van Paypal. :-D
Normaal als je in invoice krijgt moet je gewoon inloggen en alles volgen.
Spreekt voor zichzelf denk ik.

KramerAmsterdam
28 augustus 2004, 23:51
Oooh een ESP...ziet eruit als een Kramer Stagemaster archtop..beter nog..het is er een..maar dan net anders. Ik ben trots op je. Een mooie gitaar. CC linken aan paypal en betalen maar..kan tot 750E volgens mij...dus net genoeg 8-)

Remy

avalanche
30 augustus 2004, 22:26
En? Is ze al onderweg? Slapeloze nachtjes en zo...

Stitch
30 augustus 2004, 22:48
neuh, ik kan toch de loop der dingen niet veranderen he.... Al zou ik er wel enorm van balen als ie met een gebroken nek aankomt ofzo...maar die gast zou em goed inpakken.

Hijs nog niet onderweg, duurt lang voordat het geld op paypal staat.

Stitch
19 september 2004, 13:40
eindelijk foto'tje kunnen schieten! hijs heel aangekomen, maar de top viel me iets tegen. Lijkt wel een oudere serie ofzo, niet zo'n duidelijke quilt.

check: http://community.webshots.com/user/circlemuscle


Heb nog geen invoerrechten hoeven betalen, laat dat erg lang op zich wachten of heb ik geluk?