PDA

View Full Version : Wat is de goede manier om een multiFX aan te sluiten?



Ic3gl0vE
12 mei 2002, 13:53
Ik ga een Boss gt3 kopen en nou wil ik even weten hoe je zo'n ding het beste op je versterker aan kan sluiten want dan weet ik hoeveel kabels ik nodig heb...
Moet je gewoon kabel 1 van je gitaar naar de gt3 en dan kabel 2 van de output op de gt3 naar de input van de versterker? Of moet het ook nog allemaal via de FX loop?

GrTz Maarten

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2002-05-12 13:54 ]</font>

Sandman
12 mei 2002, 16:16
Ik meen dat de GT3 een o.a. een scala pre-amps heeft. Dat zou betekenen dat je de fxreturnjack moet gebruiken op je amp. Immers dan pas je de theorie juist toe: 1 pre-amp en 1 power-amp.
Aan de andere kant als jij vindt dat 2 pre-amps achter elkaar beter klinkt dan 1 dan kan dat geen kwaad. De volgorde waarin dat gebeurd kan dan ook nog het geluid beinvloeden.

Lacrymosa
12 mei 2002, 17:35
Ik heb laatst iets cools ontdekt, ik heb namelijk ook een GT-3 en marshall 100Watt Valvestate uit de 2 serie.
Deze heeft een FX loop die je kan mixen met je gewone signaal van je voorversteker, en ik plug nu dus mn gitaar in de input van mn GT-3 en dan gebruik ik de Rechter (mono) uitgang voor naar mn voorversterker toe (normale ingang) en dan heb ik de andere uitgang van de GT-3 op mn FX return gezet. En dan is et het een kwestie van heel veel Tweaken (op knopjes drukken en aan knoppen draaien) en dan kan je er een lekker geluid uit halen hoor.

CheerS!!

Ic3gl0vE
12 mei 2002, 17:37
regelbare FX loop heb ik ook jah... maar hoeveel kabels heb ik nou nodig?

Lacrymosa
12 mei 2002, 19:03
3
1 voor van je gitaar naar je GT-3
1 voor naar je normale ingang
1 voor naar je FX return
en is ook nog een 4 cable method
ik weet em alleen nie uit mn hoofd, maar je heb eigenlijk aan 2 kabels al voldoende om een redelijk geluid er uit te krijgen

CheerS!!

jackson tom
14 mei 2002, 00:26
ik heb namelijk ook een GT-3 en marshall 100Watt Valvestate uit de 2 serie.
Deze heeft een FX loop die je kan mixen met je gewone signaal van je voorversteker, en ik plug nu dus mn gitaar in de input van mn GT-3 en dan gebruik ik de Rechter (mono) uitgang voor naar mn voorversterker toe (normale ingang) en dan heb ik de andere uitgang van de GT-3 op mn FX return gezet

dus als ik het goed begrijp: mono gt3 naar normale input(voorkant) en de andere uitgang van de gt3 aan de achterkant in de fx return?

tis al laat :S sorry :smile:

Sandman
14 mei 2002, 11:54
Ja, dan krijg je afhankelijk van de fxlevelstand een stukje 2 pre-amps achter elkaar in het geluid en een stukje van 1 pre-amp (namelijk de gt3) in het geluid.