PDA

View Full Version : Topic van semt-x: op zoek naar een bass, advies?



Indiana Joost
26 augustus 2004, 23:39
Oke sorry semt-x maar ik reageerde op een topic dat je geopend had, verwijderde vervolgens m'n bericht en toen was opeens het hele topic weg. Ik kon nog op vorige klikken dus heb het weer wat hersteld.
Joost
-------------------------------------------------------------------------------------

Semt-x

Hoi,

Ook ik wil me gaan wagen aan bassen. Aangezien ik met recording en alles bezig ben, is een bass onmisbaar. Vandaar dat ik hiermee wil gaan beginnen. Maar het geld is toch het grootste probleem, ik probeer een goede NIEUWE bass voor rond de EUR 300,-

De volgende vielen mij op:
Dean Edge 4 TBK
Yamaha RBX270
Yamaha BB 404
Washburn XB120

Ook wil ik hiernaast nog allerlei dingen aan gaan schaffen zoals een mengtafel. Heb je naast een mengtafel nou ook een DI nodig? Ik heb zitten denken aan een Behringer UB1832. Als ik deze tafel koop, heb je dan een DI nodig? Of heb je nog meer apparatuur nodig. Ik ben niet op zoek naar een versterker omdat ik alles via de mengtafel de computer in wil gooien.

En wat zijn nou bepaalde dingen waar je op moet letten met het bespelen/aanschaffen van een bass? Aangezien ik in bassen totaal nieuw ben weet ik niet hoe en wat?

Wie wil mij verder helpen?
Thnx

Indiana Joost
26 augustus 2004, 23:42
Dan nu m'n reactie :razz: echt vreemd dat ik een topic van iemand anders zo kon verwijderen maarja.
-------------------------------------------------------------------------------------
Oke.
- Waarom wil je per se een nieuwe bas? Tweedehands heb je meer waar voor je geld (maar moet je wel weten wat je koopt, neem iemand mee die er wat vanaf weet)
- Weet je zeker dat de boxen waarover je wilt gaan spelen een bassignaal langdurig aankunnen? Een basversterker is misschien toch handig
- Lees de FAQ even, staat ook wat in over het kopen van een bas
- Lees andere vergelijkbare topics als je dat nog niet hebt gedaan

Succes!