PDA

View Full Version : Fender strat-acoustic / tele-acoustic



prs
26 augustus 2004, 22:57
Test

prs
26 augustus 2004, 22:58
Omdat deze gitaar het midden houdt tussen een elektrische gitaar en een akoestische gitaar, plaats ik dit bericht hier (puur en alleen omdat hier meer mensen kijken dan op het akoestische gitaarnetforum).

Heeft iemand van jullie ervaring met deze gitaar (bekend uit de clip van Wycleff Jean ft Mary J. Blidge).

Een Fender Strat-acoustic:


http://www.hwaudio.co.uk/images/products/3441.jpg

Van de Fender Tele-acoustic heb ik geen foto kunnen vinden tot dusver maar die is nog mooier. Althans of ik ze mooi vind weet ik nog niet echt, maar ben heel benieuwd hoe deze gitaren klinken (hoop dat erop de Fender site een geluidsfragment staat, alleen de Fender site doet het nu niet goed).

Ben benieuwd hoe hij speelt en klinkt.....
Iemand?

ben???
26 augustus 2004, 23:07
de niks voelt aan als een echte strat, t is maar net wat je fijn vindt. akoestisch vond ik m echt bagger klinken.

Wilson
26 augustus 2004, 23:07
heb op een telecoustic gespeeld ooit. Het akoestische geluid was echt verschrikkelijk slecht. Zacht, iel en totaal niet mooi (vond ik dan). Hoe ze versterkt klinken weet ik niet, maar waarschijlijk is dat een stuk beter, aangezien ze daarvoor min of meer gemaakt zijn. Hij speelde wel erg fijn, gewoon een vrij standaard fender neck volgens mij.

Stijn
26 augustus 2004, 23:10
http://img.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/51/510688.jpg

Stijn
26 augustus 2004, 23:10
dubbelpost

prs
26 augustus 2004, 23:14
Bedankt voor de reacties tot dusver en voor de foto Stijn!

prs
26 augustus 2004, 23:23
Geen geluidsfragment op de site van Fender, maar aan jullie reacties te horen is het niet zo de moeite waard. Ik begin hem ook steeds lelijker te vinden BTW.

martinos
27 augustus 2004, 00:49
een maat van me heeft de telecoustic versie, hij speelt erg lekker door de electrische hals maar daardoor krijg je ook niet echt het acoustische 'gevoel' :) de klank kan iig stukken beter

keef
27 augustus 2004, 11:01
Deze dingen zijn alleen bedoeld om versterkt te worden bespeeld -nogal logisch dat ze akoestisch bagger klinken...
Ik heb wel eens een behoorlijk goede test in een of ander Engels blad gezien. Het zijn budgetgitaren, verwacht dus niet dat ze door een amp als een Martin klinken. 'Bruikbaar' of niet is hier het motto..

Bobbel
29 augustus 2004, 14:50
Ik wou er ook één kopen... maar dat werd mij afgeraden omdat ze volgens de verkoper zeer slecht zijn...

ijzerbroot1
29 augustus 2004, 15:27
Toevallig heb ik er pas geleden een gekocht, een telecoustic. Kleur rood (candy apple red noemen ze dat geloof ik).
Kijk naar de klankkast en je snapt al dat er niet echt een heel goed geluid uit kan komen, maar hij is wel erg geschikt om op te oefenen zonder dat je direct je huis uit geprocedeerd wordt:)

Het wordt pas leuk als je versterkt gaat spelen, dat is echt een verschil tussen dag en nacht, ik stond er echt van te kijken. Klinkt heel goed. Dus als je er een wilt kopen moet je niet afgaan op hoe ie onversterkt klinkt, want dat doet het instrument echt geen recht. Inpluggen die hap. En als dat niet mag in de gitaarwinkel waar je heengaat, dan willen ze eigenlijk niks aan je verdienen en moet je maken dat je daar weg komt.

dejohan
30 augustus 2004, 10:21
In ieder geval ziet zo'n headstock op een accoustische body er nogal knullig uit.

Bobbel
31 augustus 2004, 10:22
In ieder geval ziet zo'n headstock op een accoustische body er nogal knullig uit.

op deze niet... als ze de kwaliteit wat omhoog schoppen dan heb je echt een super gitaar!

Gretsch6120
31 augustus 2004, 14:51
Dit advies heb ik al eerder gegeven:
Koop het zeker niet!!
Heb zelf een jaar bij fender gewerkt en daar heb ik er aardig wat zien sneuvelen. De neck-joint is erg zwak dus hij heeft nogal de neiging om door te breken.
Het geluid is ook niet geweldig. Leuk als reisgitaartje maar meer ook niet.

Bobbel
1 september 2004, 16:48
Dit advies heb ik al eerder gegeven:
Koop het zeker niet!!
Heb zelf een jaar bij fender gewerkt en daar heb ik er aardig wat zien sneuvelen. De neck-joint is erg zwak dus hij heeft nogal de neiging om door te breken.
Het geluid is ook niet geweldig. Leuk als reisgitaartje maar meer ook niet.

cool bij fender gewerkt... wat deed je daar?

vinni
1 september 2004, 22:33
Heb er ooit eens één beet gepakt.....maar weer snel teruggehangen.

Inderdaad...het onversterkte acoustische geluid is zwaar kut....
Maar wat ik nog veel erger vond.....het is geen gitaar....gewoon een stuk plastic. Versterkt nog geeneens geprobeerd.

De Godin Acousticaster......Da's wel een goeie!

Groet,
vinni

Gretsch6120
2 september 2004, 13:34
Dit advies heb ik al eerder gegeven:
Koop het zeker niet!!
Heb zelf een jaar bij fender gewerkt en daar heb ik er aardig wat zien sneuvelen. De neck-joint is erg zwak dus hij heeft nogal de neiging om door te breken.
Het geluid is ook niet geweldig. Leuk als reisgitaartje maar meer ook niet.

cool bij fender gewerkt... wat deed je daar?

werkte bij het distributiecentrum waar fender een klant was. Ik moest inkomende gitaren inspecteren, afstellen en kleine reparaties uitvoeren.