PDA

View Full Version : - The Journey - Een oudje van Segers



segers
26 augustus 2004, 21:43
Hallo allemaal,

Hier een oudje van me. Nog ingespeeld met de V-(r)amp :roll:

Weinig shred in dit nummer, alleen een beetje in het midden en eind.
Heeft een beetje een zomers karakter en aangezien het weer ons een beetje in de steek heeft gelaten.... 8-)

http://www.roysegers.com/muziekfiles/website%20musicfiles/The%20Journey.mp3

Groeten,
Roy

Stratman70
26 augustus 2004, 21:51
Heerlijk! Wat een schitterende muziek is dit! Mooi gitaarspel en de compositie is geweldig! Die gaat op de harde schijf en zal hem nog vaak luisteren!

boudewijn
26 augustus 2004, 23:33
helemaal te gek Roy.

Ik merk dat je van experimenteren houdt
zeer veel invloeden heel verfrissend en zeer melodieus.

keep it up.

Groet Boudewijn :razz:

Hempo
27 augustus 2004, 00:14
yoo cool gespeeld man. dat doe ik je niet even na denk ik.
zonde dat er een vals snaartje is in de buurt van 0:54 , 2 keer ofzo.

maar knap gedaan :)

de laatste minuut :o tering

Maiden Michiel
27 augustus 2004, 09:04
Goede compositie man, gave accoorden ook!
Ik hoor duidelijk je Vinnie Moore invloeden, vette shit dit!!
Die gitaarsolo in het midden vind ik ook supervet.

Luc-O
27 augustus 2004, 11:48
Hey Roy, ik kende deze idd al, heb je wel eens een keer eerder gepost toch?? Blijft een te gek nummer, alhoewel dit stuk zich misschien juist wel leent voor wat meer shredlicks, á la The Journey van Vinnie zelf (van zijn debuut 'Mind's Eye') Ik vind de drums trouwens ook erg goed klinken!
Grtz Luc

krizz
27 augustus 2004, 12:15
Super, kan mooi in de MP3-lijst.

Bosch
27 augustus 2004, 12:55
Gaaf!

Gewoon een erg tof nummer! De drums vind ik wel een beetje (te hoempapa) happy, maar dat is het enig minpuntje.

Leuk tweestemmig stukje ook!

segers
27 augustus 2004, 12:58
Heerlijk! Wat een schitterende muziek is dit! Mooi gitaarspel en de compositie is geweldig! Die gaat op de harde schijf en zal hem nog vaak luisteren!

Stratman thanx voor deze gave reactie!!! :-D


helemaal te gek Roy.

Ik merk dat je van experimenteren houdt
zeer veel invloeden heel verfrissend en zeer melodieus.

keep it up.

Groet Boudewijn :razz:

Boudewijn thanx. Doet me goed dit van jou te horen!! :-D


yoo cool gespeeld man. dat doe ik je niet even na denk ik.
zonde dat er een vals snaartje is in de buurt van 0:54 , 2 keer ofzo.

maar knap gedaan :)

de laatste minuut :o tering

Hee Hempo thanx man. Die song van jou is ook erg lekker, dat vrolijke deuntje blijft wel hangen :razz:
Idd zonde van die snaartjes, goed gehoord trouwens!!


Goede compositie man, gave accoorden ook!
Ik hoor duidelijk je Vinnie Moore invloeden, vette shit dit!!
Die gitaarsolo in het midden vind ik ook supervet.

Hee Maiden Michiel thanx voor je coole reactie!! Vinnie invloeden zijn hier zeker aanwezig, goed gehoord 8-)


Hey Roy, ik kende deze idd al, heb je wel eens een keer eerder gepost toch?? Blijft een te gek nummer, alhoewel dit stuk zich misschien juist wel leent voor wat meer shredlicks, á la The Journey van Vinnie zelf (van zijn debuut 'Mind's Eye') Ik vind de drums trouwens ook erg goed klinken!
Grtz Luc

Hee Luc thanx voor deze gave reactie!! Volgens mij heb ik deze nog nooit gepost maar ik kan me vergissen hoor. Overigens toevallig dat dit The Journey heet, ik had die plaat van Vinman nog niet toen ik dit nummer maakte.



Super, kan mooi in de MP3-lijst.

Hee Krizz, thanx, te gek om te horen!! :razz:

segers
27 augustus 2004, 13:06
Gaaf!

Gewoon een erg tof nummer! De drums vind ik wel een beetje (te hoempapa) happy, maar dat is het enig minpuntje.

Leuk tweestemmig stukje ook!

Hee Bosch, thanx voor je coole reactie!! Drumpatroontje is gewoon heel basic en een smaakkwestie. :lol: Maar wat meer variatie had wel gemogen idd.

Tymon
27 augustus 2004, 15:53
Waarom hebben jullie shredders toch ALTIJD zo'n overdreven vibrato!?!? :lol: Ik weet wel dat dat helemaal smaakgebonden is en dat ik in de minderheid ben (aangezien jullie het allemaal doen) maar ik vind dat echt niet mooi.

Wel toffe compositie idd! :P

boudewijn
27 augustus 2004, 16:03
Waarom hebben jullie shredders toch ALTIJD zo'n overdreven vibrato!?!? :lol: Ik weet wel dat dat helemaal smaakgebonden is en dat ik in de minderheid ben (aangezien jullie het allemaal doen) maar ik vind dat echt niet mooi.

Wel toffe compositie idd! :P

man man man zal wel met de stijl te maken hebben he :roll:

Tymon
27 augustus 2004, 16:13
Waarom hebben jullie shredders toch ALTIJD zo'n overdreven vibrato!?!? :lol: Ik weet wel dat dat helemaal smaakgebonden is en dat ik in de minderheid ben (aangezien jullie het allemaal doen) maar ik vind dat echt niet mooi.

Wel toffe compositie idd! :P

man man man zal wel met de stijl te maken hebben he :roll:

Dat bedoel ik niet, ik vraag me gewoon af waarom jullie dat allemaal zo mooi vinden...

segers
27 augustus 2004, 16:20
Waarom hebben jullie shredders toch ALTIJD zo'n overdreven vibrato!?!? :lol: Ik weet wel dat dat helemaal smaakgebonden is en dat ik in de minderheid ben (aangezien jullie het allemaal doen) maar ik vind dat echt niet mooi.

Wel toffe compositie idd! :P

hee Tymon, thanx voor je reactie, hahaha. Het is idd gewoon een smaakkwestie die vibrato. Ben blij dat je compositie in ieder geval tof vindt!!
En volgens mij is zo'n vibrato niet alleen bij de shredders te vinden. :wink:

krizz
27 augustus 2004, 16:24
Dat bedoel ik niet, ik vraag me gewoon af waarom jullie dat allemaal zo mooi vinden...
Het is de emotionele kant van de shred. Indien goed toegepast kun je echt zwepende gevoelens in je nummertje proppen (die vorige van Robbert bijvoorbeeld; echt goed!).

Ik houdt echt van superw i j d e vibrato's, bijvoorbeeld die van Jason Becker...Heerlijk gewoon. Yngwie kan er ook wat van trouwens. 8-)

Tymon
27 augustus 2004, 16:26
hee Tymon, thanx voor je reactie, hahaha. Het is idd gewoon een smaakkwestie die vibrato. Ben blij dat je compositie in ieder geval tof vindt!!
En volgens mij is zo'n vibrato niet alleen bij de shredders te vinden. :wink:

Waar nog meer dan? :P Ik vind het soms ook wel tof hoor maar ik vind ook dat de shredders het soms/vaak op een verkeerde/ongepaste manier gebruiken.

boudewijn
27 augustus 2004, 16:27
Dat bedoel ik niet, ik vraag me gewoon af waarom jullie dat allemaal zo mooi vinden...

ok sorry misschien verkeerd begrepen .

Ik denk dat daar het verschil ook ligt tussen jazz , fusion , rock cq neoclassiek. Wat ik erg mooi vind. En ik vind in die stijl een mooie diepe vibrato een absolute must. :)

Tymon
27 augustus 2004, 16:28
Ik houdt echt van superw i j d e vibrato's, bijvoorbeeld die van Jason Becker...Heerlijk gewoon. Yngwie kan er ook wat van trouwens. 8-)

Het geeft mij een gevoel vergelijkbaar met de vibrato van de zang van Elvis en Lee Towers... of van die bigband trompetten...

Tymon
27 augustus 2004, 16:30
Ik denk dat daar het verschil ook ligt tussen jazz , fusion , rock cq neoclassiek. Wat ik erg mooi vind. En ik vind in die stijl een mooie diepe vibrato een absolute must. :)

Ja dat is een goed punt want in de oude jazz spelen de gitaristen helemaal geen vibrato, iets wat ik ook niet mooi vind.

segers
27 augustus 2004, 16:35
hee Tymon, thanx voor je reactie, hahaha. Het is idd gewoon een smaakkwestie die vibrato. Ben blij dat je compositie in ieder geval tof vindt!!
En volgens mij is zo'n vibrato niet alleen bij de shredders te vinden. :wink:

Waar nog meer dan? :P Ik vind het soms ook wel tof hoor maar ik vind ook dat de shredders het soms/vaak op een verkeerde/ongepaste manier gebruiken.

Bij Elvis en Lee Towers en bigband trompetten hahahaa :lol:

Tymon
27 augustus 2004, 16:38
Bij Elvis en Lee Towers en bigband trompetten hahahaa :lol:

:lol: :lol: :lol:

Lacrimosa
27 augustus 2004, 19:50
errruug vet nummer man!! 8-)
heel knap gedaan!! :wink:


blijf posten met die handel!! :-D

later!!

Robs
27 augustus 2004, 22:38
Hee Roy... Cool !!!

Afgezien van alles wat al gezegd is (compositie en uitmuntend gitaarspel) vind ik het heel erg Santana... vette combo tussen het melodische van Carlos en wat snellere technische stukken.

Impresive dus, mede vanwege het feit dat een geheel instrumentaal nummer (met alleen gitaar als lead) blijft boeien, volgens mij zo'n beetje het moeilijkste wat er is. 8)

Bouke
27 augustus 2004, 23:59
Hey Roy,

Gaaf nummer! Met kop en staart, een heuse compositie, gelukkig komen er steeds meer van hier! Mooi gespeeld, goeie mix tussen speed en melodieuze stukken. Wel heel erg vrolijk hier en daar, maar da's ook wel eens lekker.

Tof man.

Bouke

Gert-Jan
28 augustus 2004, 06:49
Het begin vind ik het een beetje Rosenberg Trio -achtig. Leuk thema.

Later hoor ik allerlei invloeden, waarmee het voor mij net zo goed een stuk van Andy Timmons zou kunnen zijn. Maar he, wat een gelul om te gaan vergelijken. Dit is 'gewoon' Roy Segers, en het klinkt retegoed!!! 8-) 8-) 8-) 8-)

segers
28 augustus 2004, 12:20
Hee Roy... Cool !!!

Afgezien van alles wat al gezegd is (compositie en uitmuntend gitaarspel) vind ik het heel erg Santana... vette combo tussen het melodische van Carlos en wat snellere technische stukken.

Impresive dus, mede vanwege het feit dat een geheel instrumentaal nummer (met alleen gitaar als lead) blijft boeien, volgens mij zo'n beetje het moeilijkste wat er is. 8)

Hee Robs Bedankt!! Heel cool om te horen!! 8-)
Ik heb dat 2e nummer van jullie trouwens nog niet gehoord met die solootjes erin (het dowloaden lukte op een of andere manier niet. :-?
Ik ga het nog ff proberen 8-)

segers
28 augustus 2004, 12:22
Hey Roy,

Gaaf nummer! Met kop en staart, een heuse compositie, gelukkig komen er steeds meer van hier! Mooi gespeeld, goeie mix tussen speed en melodieuze stukken. Wel heel erg vrolijk hier en daar, maar da's ook wel eens lekker.

Tof man.

Bouke

Hee Bouke, ja er vrolijk hier en daar hahaha. Maar ja je moet toch wat dit weer, hoewel, het is nu ff goed. Thanx!!!

segers
28 augustus 2004, 12:26
Het begin vind ik het een beetje Rosenberg Trio -achtig. Leuk thema.

Later hoor ik allerlei invloeden, waarmee het voor mij net zo goed een stuk van Andy Timmons zou kunnen zijn. Maar he, wat een gelul om te gaan vergelijken. Dit is 'gewoon' Roy Segers, en het klinkt retegoed!!! 8-) 8-) 8-) 8-)

Hahahaha :-D Gaaf commentaar thanx!!
Ik heb geen muziek van het Rosenberg Trio maar ik snap wat je bedoeld (vandaar dat het The Journey heet :wink: ) Andy Timmons ken ik ook niet zo goed, toevallig wel van de week een videootje gezien van hem. Die kan er wel wat van. :-D

segers
28 augustus 2004, 12:35
errruug vet nummer man!! 8-)
heel knap gedaan!! :wink:


blijf posten met die handel!! :-D

later!!

Hee Lacrimosa thanx!!
Dat posten geldt ook voor jou hehe!! Die Romeo intro is echt impressive voor iemand die net 1,5 jaar speelt :o We zijn hier met z'n allen benieuwd hoe jij je gaat ontwikkelen maar dat komt helemaal goed dat weet ik zeker!!

abbys
28 augustus 2004, 17:51
hey, hier zitten echt wel topgitaristen tussen hoor :s dan hoor je die bekende groepen gitaar spelen en vraag je je af wat mensen zoals meneer segers hier niet in een topgroep doen (niet over discussieren hoor :razz: )

sommige posts zijn hier echt vrolijk, en dat zijn de beste, echt...heel leuk!

vortex
28 augustus 2004, 20:23
Hey Roy man deze shit is gaaf man, je haalt zeker al die energie uit die padden die je hebt kickass man lekker doorgaan over een tijdje zie ik je wel op het podium dutch G3

Robbert v.d. Hanenberg
29 augustus 2004, 15:58
He Roy,

Echt wel vet! 8-) Vind 't tussenstuk heel sterk! Lekker thema ook!

Vinnie is idd duidelijk 'n grote inspiratie-bron voor je geweest...of liever

gezegd "Mind's Eye"... :wink: ...WERELDALBUM!!! 8-)

segers
29 augustus 2004, 21:23
Hey Roy man deze shit is gaaf man, je haalt zeker al die energie uit die padden die je hebt kickass man lekker doorgaan over een tijdje zie ik je wel op het podium dutch G3

Hee Vortex?? (hoeveel inlognamen heb jij wel niet?) thanx!! Ik denk dat het een Dutch G15 of zo moet worden of zo, hehe, met jou erbij trouwens. Die paddo's zorgen wel voor inspiratie ja :wink:



He Roy,

Echt wel vet! 8-) Vind 't tussenstuk heel sterk! Lekker thema ook!

Vinnie is idd duidelijk 'n grote inspiratie-bron voor je geweest...of liever

gezegd "Mind's Eye"... :wink: ...WERELDALBUM!!! 8-)

Hee Robbert, thanx, te gek om te horen!! Vinnie rules idd!! 8-)

segers
29 augustus 2004, 21:27
hey, hier zitten echt wel topgitaristen tussen hoor :s dan hoor je die bekende groepen gitaar spelen en vraag je je af wat mensen zoals meneer segers hier niet in een topgroep doen (niet over discussieren hoor :razz: )

sommige posts zijn hier echt vrolijk, en dat zijn de beste, echt...heel leuk!

Hee Abbys, thanx, te gek commentaar, thanx!! :-D :-D

Shaggy
30 augustus 2004, 07:32
shit man

ik vind dit echt goed gewoon .. je sound spreekt me erg aan.. en je weet goed te doseren, helemaal niet eentonig ofzo .. in de playlist ermee

vortex
30 augustus 2004, 10:29
Dat bedoel ik niet, ik vraag me gewoon af waarom jullie dat allemaal zo mooi vinden...
Het is de emotionele kant van de shred. Indien goed toegepast kun je echt zwepende gevoelens in je nummertje proppen (die vorige van Robbert bijvoorbeeld; echt goed!).

Ik houdt echt van superw i j d e vibrato's, bijvoorbeeld die van Jason Becker...Heerlijk gewoon. Yngwie kan er ook wat van trouwens. 8-)

helemaal mee eens :D

Shaggy
7 oktober 2004, 10:49
Na dik een maand luister ik em nog :D

roy, jij bent echt fucking goeie gitarist

BramVersteeg
8 oktober 2004, 20:04
Roy, wanneer sta jij nou eens te knetteren bij die G3 tours :razz: ?
Echt geweldig gitaarspel en geweldige sound!

segers
11 oktober 2004, 13:36
Wow thanx shaggy en Bram!!!
G3 hahaha :-D , eerst maar wat platen maken he. 8-)

amon
11 oktober 2004, 18:22
8-) 8-)


mooi is misplaatst....SCHITTEREND!!!!

FrankS
14 januari 2005, 16:07
WOY! Hij blijft goed hehe.. ff omhoogkicken ;)

segers
14 januari 2005, 16:15
:o

FrankS
14 januari 2005, 16:24
:o
Haha face it, ijzersterk nummer! ;)

krizz
14 januari 2005, 21:35
:o
Haha face it, ijzersterk nummer! ;)
idd, het wordt weer eens tijd hem in de playlist op te nemen. :)

Blijft goed.

Shaggy
13 maart 2005, 16:23
tering roy

ik luister em nog steeds :evil: .. wanneer komt er eens een cd ofzo uit .. zou na een lange tijd zijn dat ik een cd zou kopen


welke gitaar heb je trouwens gebruikt voor the journey??? de maverick?

Shaggy
13 maart 2005, 16:23
test

Grave Fillé
13 maart 2005, 16:53
Vet gespeeld man. Ik vind dat je ook een best goed geluid uit je V-(R)amp haald :)

segers
15 maart 2005, 10:29
wow nog reacties :o

Thanks shaggy! heb alleen zo weinig tijd om nrs te maken :(
Heb dit opgenomen met die maverick inderdaad.

En thanx fillé!

grtz
Roy

Gert-Jan
15 maart 2005, 11:10
het blijft vet....

Azrael
15 maart 2005, 11:17
Ik vind dit knap in elk opzicht! Geweldig gespeelt , je sound is goed maar niet uitmuntend door de v-amp (tikje dof) , je compositie is super en je spel is alweer geweldig!

Zo luister ik wel graag naar muziek. Echt top!
:-D

Equalizer
15 maart 2005, 22:39
Ja staat hier alweer op repeat, had hem een tijd geleden ook al gehoord maar blijft te gek!

krizz
16 maart 2005, 00:23
Het verveelt gewoon niet! Goeje eigenschap van een nummer :)

Zelfs het posten in deze thread verveelt niet! :D

segers
6 april 2005, 14:45
hahaha lol

Bedankt weer he!!

grtz
R:wink:y