PDA

View Full Version : Problemen met me computer en Cubase



semt-x
26 augustus 2004, 21:34
Hallo allemaal,

Geen idee of dit soort vragen in dit stuk mogen, maar het betreft hier ook Cubase vandaar dat ik het hier plaats.

Mijn computer loopt voor geen meter in combinatie met Cubase.
Vaak als ik Cubase opstart, sluit dit vanzelf weer af, zonder ook maar een handeling te hoeven doen. Als ik het daarna opstart loopt het meestal wel weer, althans voorlopig.
Want mijn volgende probleem is als ik een gemaakte song open en speel deze bijvoorbeeld 2 keer af, dan stopt me computer, hij hangt, samen met me geluid en het enige wat ik kan doen is me reset knop indrukken...

Hier volgen de specs:
Hardware:
Intel Pentium 4 2,4 gHz
Asus P4b533-e moederbord
768 MB Ram DDR PC2100
ESI Waveterminal 192M met v3.8 driver
2x 80gb IBM harddisk icm RAID op mijn moederbord
Leadtek GeForce4 Ti 4800 (geloof ik...)
Edirol PCR-50 Midi keyboard Controller
Line6 POD XT

Software:
Windows XP Pro NL
Cubase SX 2.0
Verder nog een aantal dingen, maar deze zijn niet van toepassing.

Windows heb ik aan de hand van bepaalde sites, helemaal gestript, althans zover ik weet. Dus het meeste wordt niet geladen. Ik heb wel gewoon een verbinding met internet. Zover ik weet heb ik geen virussen of spyware op mijn systeem.

Wie o wie kan mij vertellen wat hier fout kan gaan, of nog beter, EEN OPLOSSING!!! Want ik wordt hier helemaal knetter van! Windows heb ik aan de hand van: http://www.blackviper.com/WinXP/supertweaks.htm en http://www.musicxp.net/ getweaked.

Nog een klein vraagje er achter aan:
Wat zou ik nog het beste kunnen veranderen aan mijn computer? Is de processor niet snel genoeg? Is het geheugen te weinig??
Roep maar, want ik ben bijna over het punt heen om een Dual Intel P4 Xeon systeem met 3ghz geheugen erin te stoppen want hier wordt ik gek van. O ja, voordat ik het vergeet te zeggen (alsof ik al niet genoeg heb gezegd), Het geheugen wat nu in mijn computer zit bestaat uit 3 x 256mb, waarvan 2 blokken pc2100 zijn, en het andere blok is een pc3200 versie. Dit zou volgens mijn computer techneut niet mogen uitmaken.. Ook wilde ik eerst in mijn moederbord 3 x 512mb PC2100 geheugen stoppen, maar dit blijkt weer niet te kunnen...

Ik ben de wanhoop nabij. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

In ieder geval, tot zover al bedankt!

Frits van Mourik
26 augustus 2004, 23:51
Hoi semt-x,

Je systeem lijkt me gezond.
Misschien een beetje "intieme" vraag:
Gebruik je een echte SX-versie, of een "verkregen" versie?

bert k
27 augustus 2004, 11:36
Tja, ik heb ook allerlei vage versies van die programma's maar bij mij draait het prima. En jouw systeem mag er wezen, dat hoef je beslist niet nog sneller te maken.
Heb je de laatste drivers? FF naar de site van je geluidskaart surfen en downen. Kan ook een interrupt probleem zijn, hoewel Win XP dit helemaal vanzelf zou moeten oplossen.

guhlenn
27 augustus 2004, 16:28
drivers of chipset of (heel misschien) die derde blok geheugen. Heb wel eens verhalen gehoord dat de 2x combo beter werkt dan 3x , ook al is drie keer meer. Maar eerst drivers checken, dan kijken of die waveterminal (eigenlijk al een oudje) samen met jouw chipset (wil) werken.

Succes. Computers zijn machines van lichte zeden.

semt-x
27 augustus 2004, 18:38
Maar goed, hoe kan ik controleren dat het aan mijn chipset ligt?
Ik zal zeker me drivers eens gaan nalopen, daarvoor dank!

guhlenn
30 augustus 2004, 10:19
op de waveterminal website staat waarschijnlijk een lijst met gewenste hardware...

semt-x
30 augustus 2004, 11:25
ik heb de drivers van me geluidskaart geupdate, maar nog steeds hetzelfde probleem....

guhlenn
30 augustus 2004, 11:59
bij illegale copie; that's what you get..

Legaal; tijd om cubase te bellen... Werkt je geluidskaart wel met de windows speler?

bert k
30 augustus 2004, 13:56
Dat van die chipset geloof ik niet. Dat was een paar jaar geleden met een VIA chipset, maar dat is nu allemaal oke. En kopieen kan je alles van verwachten. Soms werken ze beter dan het origineel...

Over dat derde blok geheugen, dan zou je toch in al je progs problemen moeten krijgen?

Nee, ik neig ertoe, na lang nadenken, om de oorzaak te zien in een brakke kopie van Cubase. Vraagje: loopt Cool Edit Pro?

harrie-beton
30 augustus 2004, 16:17
semt x,

Geheugen van verschillende reatie-tijden? Soms problemen. Maar dan zouden andere programma's ook moeten crashen.

Windows is niet altijd zonder fouten.

ik zou de harde schijf C: wissen en Windows XP installeren op een maagdelijke pc. Al je hardware installeren en dan alles updaten van Windows. Anti virus enzovoort.
Niets tweaken!

Dan CUBASE installeren.

Doe ie nog raar dan? Dan kan het alleen aan CUBASE liggen.

ps. ik ga er van uit dat je persoonlijke files gebackupped zijn of op een andere schijf staan.

semt-x
30 augustus 2004, 21:30
Het is een kopie, dit puur om te kijken of ik hier uberhaupt iets aan vind. Ik wilde het pakket eerst gaan proberen, en dan als het is wat ik zoek, aan te gaan schaffen. Hoewel het een godvermogen kost, bij feedback is ie geloof ik rond de EUR 750,-

Maar bij alle andere programma's loopt me computer goed, althans zover ik weet. Ik heb alleen het probleem bij Cubase. En windows speler, ik kan de hele dag muziek draaien zonder dat er ook maar iets gebeurt met het systeem. Dus dat loopt allemaal goed! En windows tweaken, denk niet dat het daar aan ligt. Het enige wat er aan gebeurt is, is dat me automatische updates, indexering, beeldschermthema's en dergelijke, opstarten van programma's bij opstarten uit zijn gezet bij het opstarten van het systeem. Verder zijn er niets van netwerkservices en dergelijke uitgezet! Als ik trouwens op Marktplaats rond kijk naar Cubase, worden deze voor stukken minder aangeboden, ALS HET INDERDAAD OM ORIGINELEN GAAT, zijn deze dan te vertrouwen? Ik heb in het verleden ook al iets via marktplaats gekocht en dit bleek niet te werken! Vandaar dat ik ook niet happig ben om iets via Marktplaats te kopen! Misschien weten jullie nog meer oplossingen om evt. aan een goedkopere originele versie te komen? Maar goed, ik zal dus maar voor lief nemen dat het aan mijn Cubase ligt. Dan maar gauw gaan kijken of dit programma HET is, en zo ja, maar gaan kopen dan!

harrie-beton
31 augustus 2004, 18:20
als je windows niet volledig gewist hebt weet je niet zeker of het aan je config ligt of aan cubase hoor.

dat is goedkoop om te proberen.

semt-x
31 augustus 2004, 18:31
Ik heb windows volledig verwijderd, FORMAT!
Daarna alles geinstalleerd wat gedaan moest worden qua drivers enzo.
Toen Cubase, en verder alleen nog Word, meer niet

Alles loopt goed, behalve Cubase. Maar goed, ik neem aan dat het aan de versie van Cubase ligt en zal proberen een andere versie te pakken te krijgen.

harrie-beton
31 augustus 2004, 22:31
Alles loopt goed, behalve Cubase. Maar goed, ik neem aan dat het aan de versie van Cubase ligt en zal proberen een andere versie te pakken te krijgen


dat denk ik nu ook.
Ik heb dat ook wel eens gehad met een "probeer versie" van corel draw.
Probeer een andere "probeer versie"

guhlenn
2 september 2004, 14:45
probeer versie LOL.

@BErt, 't is een oude kaart, vandaar dat ik aan de chipset dacht...