PDA

View Full Version : arpeggio?



Strat uber alles
26 augustus 2004, 16:33
ik ben het al ff aan het oefenen maar k kan er geen ruk van, het lukt helemaal niet en kwordt ook chagerijnig, kunnen jullie wat tips geven en oefeningtjes? en zegge n hoe je het rustig moetm lere?

pimmetje
26 augustus 2004, 16:54
Je kan arpeggio's net als ladders oefenen.
Je zoekt de tonen van de betreffende arpeggio uit en je oefent ze vertikaal, horizontaal en diagonaal heen en terug over de hals.

Van tevoren uitstippelen hoe je 'm gaat spelen. Dan langzaam beginnen met de metronoom ernaast en als 't goed gaat steeds een klein stukje sneller.

Maiden Michiel
26 augustus 2004, 20:01
En begin met 3 snarige arpeggio's, en daarna 4, 5 en 6 snarig.
Zijn het de arpeggio's die je moeilijk vindt of het sweepen?

sneez0r
26 augustus 2004, 20:23
Dit is een handige site om mee te beginnen: http://soundme.com/eng/sweep/sweep01.htm

Verder kan je echt beginnen door een zakdoek om je hals te knopen en alleen je rechterhand te oefenen met een metronoom. In het begin is het heel frustrerend, maar daarna zal je merken hoe je vooruitgaat. Zorgen dat het op tijd gaat en als één vloeiende beweging. Daarna met 1-2-3-patronen beginnen. Pas daarna zou ik echte arpeggio's leren.

Misschien kan je ook iets leren van die oefeningen in de Vai-workout. Daarin werkt hij de 1-2-3-4-patronen uit. Dat zijn wel lastige oefeningen, niet meteen mee beginnen!

The_RockeR13
26 augustus 2004, 20:45
Wat is een arpeggio?

Lacrimosa
26 augustus 2004, 20:48
Wat is een arpeggio?

een afgebroken akoord dude!! :wink:

Maiden Michiel
27 augustus 2004, 08:49
Ehm... gewoon "gebroken" toch? :)

Strat uber alles
27 augustus 2004, 13:27
En begin met 3 snarige arpeggio's, en daarna 4, 5 en 6 snarig.
Zijn het de arpeggio's die je moeilijk vindt of het sweepen?

het sweepen vooral

Das Schaap
29 augustus 2004, 20:06
Tja je rechterhand moet je gewoon synchroon krijgen, en zorgen dat je "sweep" lekker gaat, dus kijk echt eerst langzaam met je rechterhand als je over meerdere snaren op en neer gaat hoe jij het lekker vindt om ze dan dus te sweepen, ik gebruik zelf bij de laatste snaar alweer een upstroke en als ik er veel achter elkaar doe ook bij de bovenste weer een upstroke. En tja verder hou ze simpel en kort, krijg die perfect synchroon enzo en werk gelijk de bijgeluiden weg.

sneez0r
30 augustus 2004, 11:36
Ehm... gewoon "gebroken" toch? :)
Inderdaad :D