PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar...



metallic
26 augustus 2004, 12:47
Eeyz...
Ik ben nieuw op dit forum...Ik ben pas begonnen met gitaar spele.
Ik heb al een paar lessen gehad (stuk of 10) van een vriend die zelf al 30 jaar gitaar speelt..(ik zelf ben 14:P) Laatst zijn we naar Musicstore in Köln Gereden en keken we voor een gitaar...omdat ik pas begonnen ben met gitaar spelen vond ik een gitaar van 600 euro te veel...want wie weet kap ik er over 2 maanden mee en dan ben je flink genaaid..Daar heb ik de Epiphone Les Paul Gothic Gekocht...ik vond de les paul altijd al een mooie gitaar dus om te beginnen met spelen was die gitaar goed genoeg..
Hier een foto:

http://imgz.ath.cx/uploads/metallic/Gitaar.JPG

De gitaar kreeg ik voor 333,- ...ik kocht er ook een peavey rage 158 bij..



Oja...ff een vraagje:P als ik gemiddeld per dag een uur gitaar speel...om de hoeveeltijd moet ik dan mijn snaren vervangen..? alvast bedankt

Funkblaster
26 augustus 2004, 12:54
gefeliciteerd! tof beginnerssetje

Nocki
26 augustus 2004, 13:11
zeker leuk setje.
je kan zien dat je les krijgt op de spaanse manier...of klassiek of hoe je het ook wilt noemen...

je snaren vervangen is een gevoels kwestie. ik vervang ze als ze niet meer lekker klinken. of voor een belangrijke optreden (een week van te voren)
maar het ligt aan je zelf.
als je na het spelen even de snaren afveegt gaan ze langer mee. maar op een geegven moment worden ze zwart en dan is het gelui der wel uit. dus het ligt aan jezelf.
maar afvegen is een goede tip voor je.

Nocki

metallic
26 augustus 2004, 13:12
Thnx..dat afvegen zal ik zekerz doen

prs
26 augustus 2004, 13:51
Staat er nu Jamai of Jamaica op je T-shirt?

green_day
26 augustus 2004, 15:58
Ben je expres niet met je hoofd op de foto gekomen? :razz:

Nee hoor geintje. Leuk gitaartje, veel plezier ermee!
Ik denk trouwens dat het per persoon verschilt hoe lang hij met een setje snaren doet. Ik doe nu al zeker 3 maanden met hetzelfde setje, maar sommige mensen kunnen er slechts 2 weken mee doen

metallic
26 augustus 2004, 16:09
haha neej hoor...Jamaica staat op me t-shirt:P

Mich
26 augustus 2004, 16:25
Ik wil ook graag beginnen met electrische gitaar.
mijn oog is gevallen op de epiphone les paul gothic, oftewel dezelfde gitaar die jij hebt.

Welke winkel was dat precies?
Is die heel ver uit Nederland?

Shaggy
26 augustus 2004, 16:32
zoals eerder aangegeven hangt het wisselen per persoon weer af en per merk snaren denk ik. Ik hou niet van splinternieuwe snaren maar ook niet van roestige snaren. Snaren vind na een week spelen op zijn top.

Goeie gitaar voor je genre trouwens .. zul je geen spijt van krijgen en lang plezier van hebben .. mail me als je het zat ben :D

AART
26 augustus 2004, 16:33
das in keulen...
www.musicstore.com

verder leuk setje! :)

Mich
26 augustus 2004, 16:35
Euhm, Wie rijd er hier binnenkort naar keulen?

In nederland kost die gitaar 440 euro, Slik, ik heb maar iets van 500 te besteden inclusief Amp

metallic
26 augustus 2004, 16:49
wel ff tot je et weet...op de site staan ook nog andere versies van les paul geimiteerd door epiphone...mer die sijn nog niet binnen...dus niet tot je daar aankomt en ze hebben hem niet...ze hebben alleen gothic...en in september komt de rest binnne.....oja en jij zei its over versterker? ik raad die aan wat ik ook heb de Peavey rage 158...die krijg je voor 89 euro....samen dus minder dan 550 euro ....binne jou budget dus...

Mich: Keulen is een uur en 10 minuten rijden valt dus wel mee....

soup
26 augustus 2004, 17:05
@hierboven
jij typt sijn, typ foutje of wat???(ja sorry kan niet tegen dat mensen zo dom typen ,dus zo breezah)

Mich
26 augustus 2004, 18:23
wel ff tot je et weet...op de site staan ook nog andere versies van les paul geimiteerd door epiphone...mer die sijn nog niet binnen...dus niet tot je daar aankomt en ze hebben hem niet...ze hebben alleen gothic...en in september komt de rest binnne.....oja en jij zei its over versterker? ik raad die aan wat ik ook heb de Peavey rage 158...die krijg je voor 89 euro....samen dus minder dan 550 euro ....binne jou budget dus...

Mich: Keulen is een uur en 10 minuten rijden valt dus wel mee....
Voor jou 1 uur en 10 minuten, voor mij vanaf Den Bosch (ook wel: 's-HertogenBosch) in Noord-Brabant is het toch wel wat langer.
En misschien neem ik de trein naar Köln, dat zou ook nog kunnen alleen is het wel kut...

Heb niet echt zin om met een versterker en gitaar daar rond te lopen :-?

Mich
26 augustus 2004, 18:27
@hierboven
jij typt sijn, typ foutje of wat???(ja sorry kan niet tegen dat mensen zo dom typen ,dus zo breezah)
Kan ook gewoon dyslexie zijn hoor, dus niet met vooroordelen strooien.

metallic
26 augustus 2004, 18:39
Uhhhhh type foutje...en trouwes wat jij dom vind boeit mij niet zo heel veel....snappiej?

ik woon in limburg....bij maastricht...Vanuit daar is het een uur en 10 minuten rijden

soup
26 augustus 2004, 19:20
ja oke ik snap het of eerder ik snappiej het