PDA

View Full Version : Vragen aan voxhuna



sebass
12 mei 2002, 11:51
Ik heb een mailtje gestuurd naar voxhumana voor wat info, maar misschien weten jullie het ook.

Geachte mensen van voxhumana,

Ik ben op zoek naar een potmeter voor een Epiphone Les Paul. Nu heb ik op de site een heleboel potmeters gevonden, maar ik vroeg me af welke ik nodig heb.
De gitaar is zoals eerder vernoemd een Epiphone les paul waar nu een 500kOhm potmeter in zit. Ik wil nu mijn Jeff Beck element (four conductur) in andere standen schakelen, zoals in/uit fase, of splitted etc. Waarschijnlijk heb ik een push/pull potmeter ndig, de enige die ik zag was deze: 377105 Push/pull pot 25KA.
Mijn vraag is of deze geschikt is voor een Les Paul gitaar en of deze ook 500kOhm is. Want klopt het dat er nu onder deze potmeter een dpdt on/off/on schakelaar hangt? Bij die andere push/pull potmeters hing iets anders onder geloof ik.
Mijn tweede vraag is of het mogelijk is om een piezo element in een Epiphone les paul in te brengen, want deze brug heeft net andere afmetingen dan die van Gibson. En is het mogelijk om dan meerdere outputs op je gitaar te maken, of is dit een vereiste?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan Sassen.


Nu komen we er waarschijnlijk ook achter hoe het met het epiphone piezo mysterie zit :smile:

ekkerman
12 mei 2002, 12:59
is echt geen mystery hoor maar wel elementary mister watson...!

Dirk_Hendrik
13 mei 2002, 13:33
ff tippie,

een 500k pot is niet hetzelfde als een 25k pot. Het verschil is namelijk 475kOhm.

Als ik je vraag aan VH zie (en meer hoe je hem stelt) zou ik je toch echt adviseren iemand met meer ervaring in de hand te nemen.

Dude
14 mei 2002, 11:43
zijn er mensen van vox humana op dit forum dan ??

ik moet zeggen dat ik het de meest pretiige zaak vind in de omgeveing, perfecte service

groet van bart

Lacrymosa
14 mei 2002, 11:54
Hoe is die zaak met openbaarvervoor te bereiken vanuit den haag?

CheerS!!

jaccoos
14 mei 2002, 12:03
op de site van gibson kun je ook onderdelen bestellen voor de epiphone omdat die meestal anders zijn. daar kun je ook het artikelnummer vinden. als je dat ff zoekt en daarmee naar voxhumana belt, kunnen ze je misschien helpen.