PDA

View Full Version : nieuwe ibanez...eindelijk iets moois...



jorrit
26 augustus 2004, 09:56
de ibanez sas 32, flame maple top, binding op body etc. set neck en wilkson (je schrijft het anders, kan dr ff niet op komen) trem.

http://www.justmusic.nl/site/?p=products&t=gitaar&id=94

ik heb gas......wat vinden jullie?

soup
26 augustus 2004, 10:14
wat een kut site , ik geraak er geeneens op , ik heb de beste internetverbinding die er is en het duurt bijna 10minuten om op die kutsite te geraken :evil:

fred dons
26 augustus 2004, 10:21
inderdaad leuke ibbi (mooie binding)

alleen dat is geen wilkinson trem die er op zit maar een Ibbi
trem

Shaggy
26 augustus 2004, 10:25
Mooie gitaar en luxe uitgevoerd voor een schappelijke prijs. En ja, ibbi speelt lekker en scheurt als een tierelier.

Maiden Michiel
26 augustus 2004, 10:27
Vette binding!!

Stratman70
26 augustus 2004, 10:31
Ik vind er geen ene fuk aan!

BartL
26 augustus 2004, 10:44
Ik vind er geen ene fuk aan!
Strats all the way 8-) Ik ook wel eigenlijk, maar toch ziet die ibbi er wel leuk uit.

Swan
26 augustus 2004, 10:57
waarom nou dots?

jorrit
26 augustus 2004, 10:58
@ supero, ik heb een redelijk snelle internet verbinding en ik ben er binnen 3 seconden op..... misschien heb je een bak spyware op je pc?

@ fred dons..... owjah klopt, k dacht dat ik ergens gelezen had dat ie van wilkson was maar goed blijft een mooi ding...

dr zouden meer ibanezzen moeten komen met een set neck...of neck through zonder floyd...

Megadeth
26 augustus 2004, 12:16
Deze is ook nieuw, een luxere SZ, de SZ720:

http://www.justmusic.nl/img_shop/thumbs/95.jpg

Ik vind 'm net over de top met die inlays. :o

Joop M
26 augustus 2004, 12:33
[quote= Ik vind 'm net over de top met die inlays. :o[/quote]
Vooral in combinatie met die bindings,moet je die kop zien :???:
Grz Joop

Funkblaster
26 augustus 2004, 12:37
ik heb die gitaar een jaar geleden al eens bespeelt in een muziekwinkel in münchen, heb er toen nog behoorlijk op zitten gassen maar had te weinig geld :-(

jaywalker
26 augustus 2004, 12:39
ik vind hem best lelijk :S

Negative K3 fan
26 augustus 2004, 12:40
ik vind de bindin g te overdreven... headstock vind ik wel aardig en de rest van de gitaar kwa features ook wel.

Alain
26 augustus 2004, 13:09
Ik vind eigenlijk nergens info over een SAS serie bij Ibanez

Diedo
26 augustus 2004, 13:47
hmm ziet er leuk uit, maar de bindings maken em echt te kitcherig (???) jammer, maar het is net iets te...

Snaar'n Bennie
26 augustus 2004, 13:52
Ziet er mooi uit. Die binding heeft wel iets. Ik zag 'm gister bij MP hangen. Was iets van 575 Euri als ik het goed heb. Alleen jammer dat er een trem op zit.

RRRobin
26 augustus 2004, 14:07
vind het niet zo erg mooie gitaar, vind m'n eigen mooier :razz:

asesino
26 augustus 2004, 14:09
Wel nog vette gitaar die eerste ibanez, doet me denken an een ltd deluxe.

NeeraDJ
26 augustus 2004, 15:04
Sorry hoor, maar ik vind die Ibbi echt behoorlijk lelijk. Aan de specs die je opgaf klonk ie geweldig maar die foto is echt een afknapper

Daniël_san
26 augustus 2004, 15:04
Volgens mij hebben ze het model zwaar van schecter gejat.......
Dit is een C1 Elite:
http://www.schecterguitars.com/Dproducts/2004_models/c1_elite/c1_elite_blk_pop.jpg
Ik vind die gitaar er erg veel op lijken

Anders Destium
26 augustus 2004, 15:43
Ik vind de SAS wel mooi, die SZ720 echt helemaal niet (dan liever een SZ520 of SZ1220) :)

Alain
26 augustus 2004, 15:48
Volgens mij hebben ze het model zwaar van schecter gejat.......
Dit is een C1 Elite:
http://www.schecterguitars.com/Dproducts/2004_models/c1_elite/c1_elite_blk_pop.jpg
Ik vind die gitaar er erg veel op lijken
De oorspronkelijke S bestaat al van eind jaren '80

Ik denk dus van niet.

Maar ik vind de Gibson Les Paul ook veel op de PRS singlecut lijken

AART
26 augustus 2004, 16:39
info op site komt volgend jaar dan wel, is eigenlijk wel mooi, ik heb binnenkort nog een nieuwe axe nodig, kijken of ze meer varianten maken die daar op lijken...

vulvasonic
26 augustus 2004, 18:59
mmmmm, ik heb het nooit zo op al die versieringen. Het extra werk moet toch worden doorberekend naar de consument. Ik heb voor dat geld liever een 'sobere' gitaar met een beter stuk hout en betere elementen (bijvoorbeeld).

Ronald
26 augustus 2004, 19:37
cool , donkerrood is echt mijn favoriete kleur voor een gitaar :)

Vexx
26 augustus 2004, 19:38
Ik vind eigenlijk nergens info over een SAS serie bij Ibanez

Kijk maar eens op www.ibanezguitars.co.uk (das een Engelse winkel, niet de site van Ibanez Engeland.. :wink:). Daar zeggen ze het volgende:

Set-in neck w/ white binding
Dark Red Sunburst finish
Mahogany Body
Matched Color Headstock
Abalone Body Binding and position mark
SAT30S (w/Stainless Plate) tremolo
AH3 (H) neck pu
AH4 (H) bridge pickup
Dark Red Sunburst finish*
Price: **£315.00


Ik vind het een best vette gitaar! Ik ben eigenlijk nog wel aan het GASsen voor zo'n soort model, 'k heb alleen geen centjes... :-? Ik hoop dat deze vast in produktie komt/blijft: op de bovenstaande site staat hij bij de nieuwe/limited edition gitaren van Ibanez. Hopen op de eerste categorie. Die binding is echt wreed.... abalone roeleert...

abbys
26 augustus 2004, 19:48
simpel on topic : :o mooie gitaren!!!
(weeral een heeeel kleine simpele post van: abbys)

Hendrix
26 augustus 2004, 20:05
Tja, het blijft natuurlijk een Ibanez................. :roll: :D

bobby
26 augustus 2004, 20:11
Ibanez moet nou echt kappen met die puntjes op het fretboard.. ik vind dat echt iets voor een beginnersgitaar.. echt, ik heb een paar mooie ibanezjes gezien, zelfs bijna een gekocht, alleen hetgene wat mij altijd tegenhoudt om zo'ding te kopen zijn die domme stipjes op het fretboard.. jammer..
Oh.. en die tremolo's op die RG series mag er ook wel eens af.. ;)

Megadeth
26 augustus 2004, 23:06
Domme stipjes? Wat wil je dan op je fretboard...Helemaal niks of bobby ingegraveerd bij de 12de fret? :razz:

Nee, ik kan me wel een beetje erin vinden, ik ben zelf groot fan van Sharkfins, vooral dubbele, maar die zie je zelden op nieuwe gitaren, en als je ze vindt is het op de 24 frets Floyd rose type modellen.
Nu moet ik zeggen dat de 'stipjes' op m'n SZ320 me meevallen omdat ze een parelmoer achtig effect hebben, ziet er toch wel mooi uit!

ben???
26 augustus 2004, 23:09
Oh.. en die tremolo's op die RG series mag er ook wel eens af.. ;)

die trems maken t voor mij juist een rg hoor

Anders Destium
26 augustus 2004, 23:14
[quote="bobby"]Ibanez moet nou echt kappen met die puntjes op het fretboard.. ik vind dat echt iets voor een beginnersgitaar.. echt, ik heb een paar mooie ibanezjes gezien, zelfs bijna een gekocht, alleen hetgene wat mij altijd tegenhoudt om zo'ding te kopen zijn die domme stipjes op het fretboard.. jammer..
[quote]

Je kunt voor relatief weinig geld een custom inlay-job laten doen, voor maximaal een paar honderd euro heb je je droominlay's op die manier!

jorrit
27 augustus 2004, 00:24
die inlay van de sz520 vond ik al lelijk maar die sz720 snap ik helemaal niet. tis misschien grappig als het t logo van je band is ofzo maar ik vind het erg zonde van de gitaar. de sz1220 is wel super maar dan weer vrij duur om als tweede gitaar aan te schaffen.

eigenlijk had die gitaar string through moeten zijn maar jah misschien maakt ibanez ooit nog wel eens een echt vette gitaar...

Anders Destium
27 augustus 2004, 00:30
De gitaren die hier zijn gepost zijn toch ook string thru, in ieder geval de SZ-serie allemaal :)

Bij Ibanez hebben ze in het verleden al genoeg vette gitaren gemaakt, mij hoor je niet klagen :lol:

Megadeth
27 augustus 2004, 12:02
Ik vind de SZ320 in het zwart nog steeds de mooiste v/d SZ serie.
http://community.webshots.com/s/image9/4/65/66/155346566EMqeCN_fs.jpg

De inlays op de 520 en 720 verneuken de gitaar imo. Ik vond het ook irritant dat op de 520 de inlay begint op de 11de fret, en niet op de 12de. Daardoor zit je er soms net naast. :oops:

NeeraDJ
27 augustus 2004, 12:32
Ik heb ook een hekel aan die dot inlays, maar omdat ik waardevaste gitaren heb is het een beetje lastig om een custom-inlay job op het fretboard te doen. Ik vind die inlays van de SZ520 en 720 echt supervet. Elk beetje gitarist kan wel zonder inlays of die dot markers. Je hebt overigens bijna altijd die sidemarkers, niet dat je er vaak naar kijkt. Ik vind Inlays echt puur voor de looks en die dots tja die zijn mij een beetje dull.

jorrit
27 augustus 2004, 12:47
[quote="Anders Destium"]De gitaren die hier zijn gepost zijn toch ook string thru, in ieder geval de SZ-serie allemaal :)
[quote]

k bedoelde die ander gitaar de sas....maar dat was niet echt duidelijk...

Anders Destium
27 augustus 2004, 12:51
Ik zou bijna zeggen dat hij ook string-thru is, aan de trem te zien :-? Of bedoel je dat je er helemaal geen trem op wilt hebben :)

jorrit
27 augustus 2004, 16:08
neh gewoon snaren door het hout geen tremelo voor mij meer. mijn droom gitaar heeft neck through en string through, lekker veel sustain en ballen :D

en je kunt met een trem nooit string through hebben, dan zitten de snaren dus in de trem vast en niet in het hout..

Bluesbreaker
27 augustus 2004, 16:22
Volgens mij hebben ze het model zwaar van schecter gejat.......

Ik vind die gitaar er erg veel op lijken

uhm, volgens mij hebben ze het model zwaar van fender gejat, ik vind die gitaar wel erg veel op een strat lijken

NeeraDJ
27 augustus 2004, 16:47
neh gewoon snaren door het hout geen tremelo voor mij meer. mijn droom gitaar heeft neck through en string through, lekker veel sustain en ballen :D

Die droomgitaar van jou klinkt interessant, welke axe is het?



en je kunt met een trem nooit string through hebben, dan zitten de snaren dus in de trem vast en niet in het hout..

Het idee bij een string-thru-body is dat de snaren door de body lopen, en bij dit soort trems lopen ze ook echt door de body, dus je kunt wel degelijk een string-thru-body hebben met een trem.

Anders Destium
27 augustus 2004, 17:32
neh gewoon snaren door het hout geen tremelo voor mij meer. mijn droom gitaar heeft neck through en string through, lekker veel sustain en ballen :D

Die droomgitaar van jou klinkt interessant, welke axe is het?


Ik denk een Jackson Soloist T, die voldoet in ieder geval aan de beschrijving :lol:

NeeraDJ heeft gelijk over de string-thru body, vintage style trems zijn vrijwel allemaal met snaren door de body heen (en niet bovenop vast zoals bijvoorbeeld floyds) :)

jorrit
27 augustus 2004, 19:59
@ neeradj mn droomgitaar heb ik zelf ontworpen en gaat ooit (lees als ik dalijk ga werken en genoeg geld heb..) wel gebouwd worden. maar de peavey x type ntb is een leuke vervanging voor rond de 450 euro. dat wordt mn volgende gitaar denk ik (tenminste das degene die ik nog steeds erg graag wil hebben afgezien van alle ander gitaren waar ik op gas... :-? )

string through body is het imho volgens mij de bedoeling dat ze het hout rechtstreeks door gaan. gaan ze door de trem dan gaan ze in princiepe niet door de body, aangenomen dat de body het hout is en een trem onder hardware valt...

jorrit
27 augustus 2004, 19:59
sorry dubbel...

jorrit
27 augustus 2004, 19:59
zucht, computer hing, driedubbel....... :oops: