PDA

View Full Version : talkbox ?



glacius
25 augustus 2004, 22:06
kort maar krachtig

hoe kom ik aan een talkbox wat kost het en hoe werkt het ?

Dirk_Hendrik
25 augustus 2004, 22:21
Hoe kom je aan?

Kopen

Wat kost het?
U.S. Suggested List Price: $234.98

en verder:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=37453

Fluffy
25 augustus 2004, 22:33
misschien ook handig

-> http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?sid=d002a492da3f9916c3927c8dc4bdefde <--- en dan typ je ff in talkbox en zoek je ff in de rubriek effecpedalen etc.

Antal
26 augustus 2004, 00:51
kort maar krachtig

hoe kom ik aan een talkbox wat kost het en hoe werkt het ?

Hoe kom je aan een talkbox: Je gaat naar de gitaarwinkel en je koopt er 1. Of je koopt er 1 op ebay zoals ik. (Of je wacht tot ik hem zat ben :wink: ) Je kunt ze ook nieuw op internet bestellen.

Hoe werkt het: De Heil talkbox wordt door jim dunlop gemaakt, en op de site staat precies hoe het werk! In het kort: Je prikt je gitaar gewoon in je amp (met of zonder effecten) zoals je het altijd doet. Dan ga je van de speakeruitgang met een speakerkabel naar die talkbox. En van die talkbox weer naar je speakerkast. Nu kun je met de footswitch van de tb kiezen of je het geluid gewoon over je speakerkast krijgt of over je talkbox (allebij kan dus niet) In het 1e geval veranderd er niets. In het 2de wordt het geluid uitversterkt door de speaker van de talkbox. Dit geluid wordt via een slang naar je mond gestuurd. Wat je er in je mond mee kan weet ik ook nog niet precies, dat ga ik nog uitzoeken :wink: Maar in ieder geval kun je het geluid dan met je mond 'bewerken'. Via de microfoon wordt het geluid uit je mond weer opgevangen en versterkt via de P.A. Net zoals bij zang dus.
Een andere optie is 2 amps gebruiken, 1 voor gewoon spelen en 1 voor de talkbox, en dan via een a/b box kiezen. Maar dat is waarschijnlijk voor de meeste van ons niet weggelegd.

Verder heeft danelectro geloof ik een model dat gewoon in je effectketen kan, maar hoe dit werkt daar weet ik het fijne niet van.

Ik hoop dat het na dit hele verhaal duidelijk is geworden. Misschien dat er ook nog mensen tips kunnen geven over hoe je dat geluid precies bewerkt, want hier ben ik ook wel in geinteresseerd.

dejohan
26 augustus 2004, 10:17
Weet het niet zeker, maar ik dacht dat een talkbox ook redelijk makkelijk zelf te maken is. Als ik er ergens instructies van terugvind laat ik iets weten.

Angel
26 augustus 2004, 10:43
Verder heeft danelectro geloof ik een model dat gewoon in je effectketen kan, maar hoe dit werkt daar weet ik het fijne niet van.

Ik heb er zo eentje van danelectro, werkt eigenlijk identiek hetzelfde als de talkbox van dunlop alleen heb je hier geen aparte versterker nodig.
Doordat de talkbox 2 microfoontjes aan de buis heeft hangen, wordt het geheel opgevangen door die microfoontjes en dan terug via de normale keten gestuurd. Zeker een goede optie als je ziet wat dat ding maar kost t.o.v. die van dunlop. Hij ziet er zelfs veel cooler uit dan die van zwarte van dunlop 8-)

Harry
26 augustus 2004, 11:24
ik heb de Rocktron Banshee, die werkt als een normale stompbox. Kan dus gewoon tussen gitaar en versterker in.
Die van mij komt van Musik Productiv vandaan.

Antal
26 augustus 2004, 15:18
Ik vraag me toch wel af of die dingen zoals die Danelectro hetzelfde effect geven.

Angel
26 augustus 2004, 16:31
Ik vraag me toch wel af of die dingen zoals die Danelectro hetzelfde effect geven.

Hey,
het geeft hetzelfde effect, maar de kwaliteit van de danelectro is wel wat minder dan die van dunlop. Heb ze beide gehad, maar gezien de prijs en voorwat ik het gebruik is die van danelectro prima.

Gr

Joop M
31 augustus 2004, 23:55
Als je snel bent;
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3744396389&ssPageName=MERC_VI_ReBay_Pr4_PcY_BID
Grz Joop :razz: