PDA

View Full Version : Kahler -> Floyd



SymphonY-X
25 augustus 2004, 22:05
Hey,
Weet iemand hier of het een simpele ingreep is om een kahler trem te vervangen door een Schaller floyd?? Of dat het echt hakken en zagen gaat worden..

fred dons
26 augustus 2004, 07:28
ligt eraan of de kahler een flatmount is of licenced floyd

bij een flatmount, als hij origineel in de fabriek geinstalleerd is ontbreekt
de cavity voor de veren van de floyd, die zal dus uitgefreesd moeten worden en zal het gat voor de flatmount eerst opgevuld moeten worden en dan opnieuw uitgefreesd
is het een kahler spider of soortgelijke dan zal hij waarschijnlijk 1 op 1 vervangen kunnen worden.
Is het een kalhler trem zoals die op de japanse fenders werd geinstalleerd (korte trem, met locknut achter de kam) dan zal in ieder geval de oorspronkelijk pivotposts vervangen en verplaatst moeten worden

Maiden Michiel
26 augustus 2004, 09:40
Kahler schijnt de shit te zijn, waarom wil je het vervangen?

fred dons
26 augustus 2004, 10:23
valt wel mee hoor, knap geengineerd maar wel een tone zuiger (de meeste jaren 80 gebruikers zijn er van terug gekomen o.a. Dave mustaine)

de spider is wel goed (en hun licensed floyd is meer dan goed) maar de overige zijn bagger

Maiden Michiel
26 augustus 2004, 10:28
Die Spyder, hoef je daarvoor niet de balletjes van je snaren te knippen?

ieme
26 augustus 2004, 10:47
als iemand zo'n Kahler topmount model 2300 heeft liggen, die wil ik graag overnemen!

SymphonY-X
26 augustus 2004, 12:12
Het gaat om zo'n tremolo uit een Charvel Model 6, ik kan er misschien een overnemen van iemand, maar er zit zo'n oude kahler in, die zou ik graag willen vervangen door een Schaller Floyd.. mits dat met weinig ingrepen mogelijk is.

Maiden Michiel
26 augustus 2004, 12:54
OK, de vraag: wat voor Kahler ligt er op een Charvel Mod6 normaal gesproken?

bert k
26 augustus 2004, 13:21
Weet ik nog van vroeger :D Die ouwe model 6 hadden een flatmount. Later werden er Floyd Rse license gemonteerd. Maar ik denk niet dat daar zomaar een Schalle op past

SymphonY-X
26 augustus 2004, 13:25
Na een beetje zoeken geloof Ik dat er een kahler pro op zit, weet niet of dat veel ophelderd of dat er meerdere types onder "pro" vallen, maar hij ziet eruit als zo'n soort ->

http://www.kevinchilcott-luthier.co.uk/images/pack-of-kahlers-45-x2-01.jpg

KramerAmsterdam
26 augustus 2004, 14:56
Die Kahler zijn prima...als je de wieltjes draaiende houdt. Ik had ook kuren, gefikst met anit-vet spray , afspoelen met heet water en goed drogen..(heel goed drogen!) en dan grafietpoeder erop...werkt als een trein..fijne arm zit er ook op...tremt (tremeloot?) heel licht.
En ..blijft sindsdien goe dop stemming.

Succes
Remy

btw..ja..dat wordt hakken en zagen voor een Floyd.

Rubenios
26 augustus 2004, 17:50
hmmm
schaller floyds

:) woei

fred dons
26 augustus 2004, 19:16
Remy

vind jij niet dat een Kahler te licht werkt ? ik hou ervan een
beetje weerstand te hebben op mijn floyd en als ik dan omschakel
naar een flatmount dan voelt hij aan als elastiek :-(

KramerAmsterdam
27 augustus 2004, 01:00
Hmm nee niet te licht...het licht me wel..alleen de 'uitslag' is wel erg laag..je moet hem echt helemaal indrukken voor een zelfs een halve duikvlucht maar..maar..de lichte trillers werken erg fijn vind ik? hij blijft ook lekker op de plek waar je hem achterlaat (de arm). En hij is makkelijker in het gebruik he? Geen balletjes knippen, snaren erop en eraf in een minuut of 2..altijd 'zwevend'. Weinig mis mee...en echte tonesuckers...hmmm..misschien minder sustain. Ben ik nog niet echt uit. Heb maar een Kahler en weinig tijd om op die te spelen. (Veel concurrentie! :B )