PDA

View Full Version : goedkope clean top ?



glacius
25 augustus 2004, 21:52
wat is een goeie buizentop die echt goed clean is ?
hoeft geen scheur op te zitten, gewoon 1channel clean
merk maakt ook geen donder uit.

moet wel goed hard kunnen en strak clean zijn !!

vulvasonic
25 augustus 2004, 22:07
Waarom?

Nee, is niet als geintje bedoeld. Maar vooral vanwege je opmerking dat ie ook HARD moet kunnen, zou je kunnen concluderen dat het je bedoeling is om een versterker aan te schaffen die een zo ongekleurd mogelijk geluid laat horen terwijl je je echte sound uit een processor of andere randapparatuur haalt. Dat maakt een groot verschil.

En in welke stijl wil je spelen?
En waarom per se een buizenbak? Voor het echte cleane werk is er een aantal versterkers, beroemd en geroemd om hun cleane sound, dat volledig transistor is.

glacius
25 augustus 2004, 22:13
het moet goedkoop kunnen, ik ben van plan hem in AB schakeling te zetten met mijn jcm 900,.. ik ben nog niet helemaal tevree met mijn clean van de marshall ..

ik heb het gevoel dat mijn clean niet lekker doorkomt als we aan het repeteren zijn met de band of live spelen, als ik hem dan harder zet dan is hij naar mijn gevoel niet lekker strak.

AART
25 augustus 2004, 22:22
wat voor jcm 900 heb je?

vulvasonic
25 augustus 2004, 22:39
Aaaaaaah, het moet goedkoop. Kijk en dan wordt het lastig :razz:

Ik kan nu natuurlijk een heleboel dure versterkers op gaan noemen die een mooi clean geluid hebben, maar die ken je zelf ook wel neem ik aan.
Misschien zou je es kunnen luisteren naar een Sovtek top. Er zullen vast mogelijkheden zijn om zowel de Marshall als de Sovtek over 1 kast te gooien A/B switch was het toch?).

Ik vind trouwens dat Fender een aantal heel mooie buizencombo's maakt voor weinig geld EN een goede cleane sound.

Vergeet die Sovtek, ga voor de Fender...

glacius
25 augustus 2004, 22:50
ik heb een jcm900 dual reverb 4100


is fender niet nog wat aan de dure kant, ik zoek btw echt een top en geen combo

mag ook 2e hands zijn

AART
25 augustus 2004, 23:08
randall g100h ofzo, kijk ff op de site www.musicstore.com zitten in keulen n verzenden kan...
kijk dan ff bij behringer en fame....

The_RockeR13
25 augustus 2004, 23:15
Lach me niet uit maar ik vind de clean van behringer echt super goed klinken!!! Testen!

Thijssie
25 augustus 2004, 23:27
ik heb een jcm900 dual reverb 4100

Kun je es wat nauwkeuriger omschrijven wat je niet aan staat van het clean? Want uit een 4100 moet je een keihard superstrak clean geluid kunnen halen.

iam
26 augustus 2004, 10:37
een goedkope jc120 combo op de kop tikken

BLOK182
26 augustus 2004, 10:38
Hey Eric! Denk niet dat jeeel mee opschiet om voor "weinig" een cleane top te kopen. Meestal krijg je dan toch iets wat minder goed als die JCM900 is. Moet je toch al snele en euro of 500+ gaan uitgeven lijkt me wil je echt een lekkere top kopen...

Shaggy
26 augustus 2004, 10:52
moet de top perse nieuw zijn?

tweede hands heb je een bassman (en vele andere) top voor een vriendelijk prijs

Negative K3 fan
26 augustus 2004, 12:42
laatst stond er op gitaarmarkt een verbouwde fender quad reverb head... perfect voor wat je wil en niet duur.

Toaster
26 augustus 2004, 12:55
een oude selmer


Zie je niet veel maar zijn wel errrrrug goed.

skabouter
26 augustus 2004, 18:41
koop een JC-120, en sloop de amp eruit, en maak er nieuwe behuizing om, en je hebt een prachtige cleane top :D

(maar serieus, ik ken iemand die dit heeft gedaan, en ziet er A: strak uit, B: kleine top, omdat het amp gedeelte niet groot is, en C:.......................


















je helpt me er enorm mee :D

vinni
26 augustus 2004, 23:00
Zakk Wylde heeft een JC120 rackmount.....
Zeer zeldzaam.

Had inderdaad de oplossing geweest.

Ach.....bel je ZW toch even? :-D

Groet,
vinni

skabouter
27 augustus 2004, 01:19
Zakk--->Zak--->Zka--->Ska--->Skabouter :) bel mij, bel mij :) :)

iam
27 augustus 2004, 15:43
Naam: frank haelman
Email: frankhaelman@pandora.be
Onderwerp: sovtek mig 60 te koop
Gezocht: Instrumenten
Datum: 27/8/2004
Wizoektivint:
Sovtek mig 60 te koop. Dit is een killer-amp, full tubes! Zie ook:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Sovtek/Mig_60-01.html

foto: www.isagang.narod.ru/ info.html

Vraagprijs 300 euro

in navolging dat hier iemand een SOVTEK voorstelde...

Bins
27 augustus 2004, 19:37
H&K maakt goeie transistor-clean tops... bijvoorbeeld de tour reverb.. ik weet er nog wel 1tje te staan voor wehnâgh 8-)

skabouter
27 augustus 2004, 20:04
heej, niet zo he Bins, dat heet spam :sneaky:

BartL
29 november 2004, 23:57
...ik zoek ook mee naar een cleane buizen/transistor TOP (!!) :)

Die H&K vind ik inderdaad wel erg leuk jah...klinkt goed clean. Maarja, nu nog even iemand vinden die hem verkoopt :-D

Hoe zit het trouwens met die Bassman tops van fender? Wat voor verschillende zijn er? En wat is een gangbare tweedehands prijs?