PDA

View Full Version : gibson klinkt niet mooi in siverface deluxe reverb.



renevanveen
25 augustus 2004, 19:32
Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn gibson's niet mooi klinken in
m'n deluxe reverb? Erg knallerig/ opdringerig en niet muzikaal. Strats en teles klinken naar mijn smaak wel erg goed op deze versterker.
Op mijn andere fender amps (blackface bandmaster's en blues deville ) heb ik dit probleem niet. :???:

Mr.Jay
26 augustus 2004, 13:11
Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn gibson's niet mooi klinken in
m'n deluxe reverb? Erg knallerig/ opdringerig en niet muzikaal. Strats en teles klinken naar mijn smaak wel erg goed op deze versterker.
Op mijn andere fender amps (blackface bandmaster's en blues deville ) heb ik dit probleem niet. :???:

Al es INPUT 2 geprobeerd ?
Had laatst hetzelfde euvel met een VibroluxRev i.c.m. een LP.
Teveel signaal gewoon.
Probeer ook es een 5751 in de 1e trap, baatte veel. En een MIDregelaar , want die 6,8K vaste weerstand is veel MID voor een humbucker. Als je dit wat kunt temperen kun je meer kanten op.
De BMST heeft waarschijnklijk een closedCAB ( en DEVILLE 2 of 4 speakers ) > dás zijn voordeel t.o.v. de kleine "kast van de DLX met slechts 1 x 12". Ook het piepkleine OT-tje van de DLX. is krapper t.o.v. de BMST / Deville.
Verder spelen de 6V6-jes een grote rol, ze klinken al rockier, breken nog eerder op net als de Gibson zélf, kortom, allemaal teveel van het goeie zo lijkt het.

De genoemde Vibrolux klinkt nu prima na div. verbeteringen.

JaY

renevanveen
26 augustus 2004, 14:07
Bedankt. een 5751 had ik er al ingestopt. Dit was een hele verbetering ( ook met een strat) ten opzichte van een 12ax7 of 12at7.
In input 2 klinkt het inderdaad beter, uiteraard wel minder gain.
Op een van mijn bandmasters heb ik een midregeling aan laten brengen op de plaats van de depth regelaar van de tremelo, werkt erg goed.
De deluxe reverb hou ik liever met tremelo .
Heb je in jouw vibrolux een grotere OT gezet?

Mr.Jay
26 augustus 2004, 18:08
In input 2 klinkt het inderdaad beter, uiteraard wel minder gain.

gibson heeft behoorlijke output.

>Op een van mijn bandmasters heb ik een midregeling aan laten brengen op de plaats van de depth regelaar van de tremelo, werkt erg goed.
De deluxe reverb hou ik liever met tremelo .
Heb je in jouw vibrolux een grotere OT gezet?

ja, Bassmansize.
Die Vibrolux OT die vrij kwam heb ik toen es in de DLXREV gezet die ik had >was al een verbetering.

JaY

PeeVee
26 augustus 2004, 19:52
Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn gibson's niet mooi klinken in m'n deluxe reverb?

Humbuckers? Dubbelspoels elementen; vetter, meer signaal maar muffer. Een Marshall heeft dat wel nodig maar Fender amp is al vette amp; kun je prima met een dun Teleetje opspelen en klinkt nog gutsy, met humbuckers gewoon too much, misschien moet je amp wat meer dippen in het midden. Heeft zo'n Deluxe ook niet een vast bright capje? Misschien die weg en/of andere waarde en/of silver mica.

Met "opdringerig" denk ik aan penetrant in het mid hoog, ik weet niet precies wat je bedoelt met "knallerig" (hetzelfde?). Ik zou proberen wat meer te dippen in mid en/of hoog, iets minder gain (input 2 is goeie suggestie), een 12AT7 of zelfs 12AY7 (5751) in V1 positie. Misschien is het de speaker die resonant is in een irritant mid gebiedje dat wat (te) veel uit die Gibson komt? Er bestaan geen goede amps of goede gitaren; alleen goede combinaties!

PeeVee
26 augustus 2004, 19:55
In de tonestack zit ook ergens een 100K weerstandje, als je daar een wat lagere waarde voor kiest b.v. 47K dan krijg je ook wat meer dip. Als het een vroege silverface is dan zouden het ook wel eens de CTS chocolate drops kunnen zijn die je hoort; penetrant!

Al
27 augustus 2004, 01:59
In de tonestack zit ook ergens een 100K weerstandje, als je daar een wat lagere waarde voor kiest b.v. 47K dan krijg je ook wat meer dip.

Krijg je meer midlaag en dat is denk ik niet wat je wilt. Op de meeste 12" speakers vind ik een midcap van .022 bij een DR al wat in de weg zitten, zelfs bij een strat...

Ik zou die brightcap denk ik laten zitten. Punt is dat die buckers niet zo hard binnen moeten komen. Ingang 2 in een lower gain buisje is dan inderdaad een aanrader. En de PI koppelcap terug naar .001. De 330K's (sf) ipv van de 1M in de PI kunnen ook helpen evenals de (sf) 47K PI plate resistors ipv de (bf) 100/82K. sf specs zijn niet per definitie slecht.

Sorry voor de taalvervuiling.

Al

Mr.Jay
27 augustus 2004, 09:22
Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn gibson's niet mooi klinken in m'n deluxe reverb?

>Met "opdringerig" denk ik aan penetrant in het mid hoog, ik weet niet precies wat je bedoelt met "knallerig" (hetzelfde?). Ik zou proberen wat meer te dippen in mid en/of hoog,

Je kunt zo'n amp nóg zoveel op hetmidden tunen > als de speaker sucks maak je al een foute start. En dat was ook het probleem bij die Vibro > schelle speakers !! ( late CTS of Pyle b.v. )


>Er bestaan geen goede amps of goede gitaren; alleen goede combinaties!

.........en goeie gitaristen > die halen overal een goeie sound uit.

JaY

Bigfoot414
27 augustus 2004, 13:59
Zeg René, ben jij dezelfde René van Veen waar ik een two-tone sunburst Fender/Squier Telecaster van heb gekocht?

Al
27 augustus 2004, 14:47
.........en goeie gitaristen > die halen overal een goeie sound uit.

JaY

Is het niet "kunnen overal muziek uithalen"? Live lijkt de gear soms een wat secundaire rol te hebben. M.a.w. er is een sprake van een bepaalde kutgeluidtolerantie. Thuis op de bank luisterend is dat in ieder geval een stuk minder. Ook bij laag volume bezettingen komt geluidskwaliteit beter tot zijn recht.

Al

Mr.Jay
27 augustus 2004, 14:50
.........en goeie gitaristen > die halen overal een goeie sound uit.

JaY

Is het niet "kunnen overal muziek uithalen"? Live lijkt de gear soms een wat secundaire rol te hebben. M.a.w. er is een sprake van een bepaalde kutgeluidtolerantie. Thuis op de bank luisterend is dat in ieder geval een stuk minder. Ook bij laag volume bezettingen komt geluidskwaliteit beter tot zijn recht.

Al

absoluut mee eens

JaY

PeeVee
30 augustus 2004, 23:05
Silverface Deluxe Reverbs klinken eigenlijk nooit goed, je kunt die versterker beter aan mij verkopen, ondanks dat het algemeen bekend is dat ze niet goed klinken wil ik je er nog €400 voor geven omdat ik het zo sneu voor je vind :-D

Robbert
30 augustus 2004, 23:12
Ben benieuwd of Rene erin trapt .. :wink:

:D

renevanveen
31 augustus 2004, 14:45
Silverface Deluxe Reverbs klinken eigenlijk nooit goed, je kunt die versterker beter aan mij verkopen, ondanks dat het algemeen bekend is dat ze niet goed klinken wil ik je er nog €400 voor geven omdat ik het zo sneu voor je vind :-D

yeah, right.... :razz:

Mr.Jay
31 augustus 2004, 17:10
Silverface Deluxe Reverbs klinken eigenlijk nooit goed, je kunt die versterker beter aan mij verkopen, ondanks dat het algemeen bekend is dat ze niet goed klinken wil ik je er nog €400 voor geven omdat ik het zo sneu voor je vind :-D

Heb er ook nog een staan in een hoekje ergens, doe er niks mee, zouem moeten zoeken eerst > klinkt ook voor geen meter. Mag je zelfs voor de helft hebben. 8)

JaY

renevanveen
31 augustus 2004, 17:15
Silverface Deluxe Reverbs klinken eigenlijk nooit goed, je kunt die versterker beter aan mij verkopen, ondanks dat het algemeen bekend is dat ze niet goed klinken wil ik je er nog €400 voor geven omdat ik het zo sneu voor je vind :-D

Heb er ook nog een staan in een hoekje ergens, doe er niks mee, zouem moeten zoeken eerst > klinkt ook voor geen meter. Mag je zelfs voor de helft hebben. 8)

JaY

Hoezo ' klinkt ook voor geen meter' ? De mijne klinkt juist fantastisch
alleen niet met Gibsons.

PeeVee
31 augustus 2004, 17:21
Heb er ook nog een staan in een hoekje ergens, doe er niks mee, zouem moeten zoeken eerst > klinkt ook voor geen meter. Mag je zelfs voor de helft hebben.
Dat is een deal Jay! Ik wil je geen poot uitdraaien want ik mag jou wel, de helft van €400 dat hoeft echt ik, ik zal je er €250 voor geven, dat is voor ons beiden een heel redelijke prijs denk ik. Het is er eentje met zo'n aluminium (zilveren) knoppenpaneeltje denk ik he?

Je hoeft 'm niet op te sturen want ik kan 'm wel afhalen maar... dan moet je wel meedelen in de diesel kosten want mijn auto loopt niet op sla-olie (alhoewel). Ik betwijfel of ik dat bedrag er ooit nog voor terugkrijg mocht ik er een keer vanaf willen maargoed, da's dan vanaf nu mijn probleem. Jij hebt mooi 250 Euri in de pocket en daar kan je dan weer een echt goed oefenversterkertje van kopen, jij mazzelaar! 8-)

Zo'n Deluxe Reverb is 99% hype en 1% Toooooone. In combinatie met echte Gibsons kun je het helemaal shaken schijnt het. Je kan er ook weinig mee in de praktijk; is te klein voor op het podium en te groot voor in de huiskamer maargoed, dat heb je dus zelf ook al ondervonden. Heb je nog weer mazzel dat er mensen zoals ik zijn op de wereld zijn die jou, zonder enige vorm van eigenbelang, willen helpen en matsen. Puur omdat ik het sneu voor je vind hoor, ik ga niet van iedereen Deluxe Reverbs opkopen voor €250, dat is echt alleen een superdeal voor jou Jay!!

I'm too good for this world!

:-D :-D :-D :-D :-D

PeeVee
31 augustus 2004, 17:28
alleen niet met Gibsons.
Dat klopt, het is ook algemeen bekend dat Gibsons niet goed klinken, maar... ik wil je best matsen en die slecht klinkende Amerikaanse plank waaibomenhout met snaren van je overnemen, ik ben echt de kwaadste niet. Als ik Jay help, ach dan wil ik jou ook best matsen, laat maar weten

:-D :-D :-D :-D

Mr.Jay
31 augustus 2004, 17:48
Heb er ook nog een staan in een hoekje ergens, doe er niks mee, zouem moeten zoeken eerst > klinkt ook voor geen meter. Mag je zelfs voor de helft hebben.
Dat is een deal Jay! Ik wil je geen poot uitdraaien want ik mag jou wel, de helft van €400 dat hoeft echt ik, ik zal je er €250 voor geven, dat is voor ons beiden een heel redelijke prijs denk ik. Het is er eentje met zo'n aluminium (zilveren) knoppenpaneeltje denk ik he?

Had ik gezegd de helft waarvan..... ?:razz:
Ik kan dus beter mijn Gibsons wegdoen en dat ampie houden.
toch maar es een echte Strat kopen dan.

JaY