PDA

View Full Version : Dringend hulp nodig bij het uitkiezen van gitaar



Rikwin
25 augustus 2004, 19:13
Hallo jongens,

Na jarenlang ermee te hebben gewacht heb ik eindelijk de knoop doorgehakt. Volgende maand ga ik gitaarlessen volgen voor een
periode van 15 weken bij CREA. Van velen hoor ik dat je als leek het beste kan starten met een akoustische gitaar, maar ik wil uiteindelijk
toch naar de elekrische toegaan dus waarom niet gelijk daarmee beginnen? Zo blijf ik gemotiveerd.

Ik heb besloten om een goede 2e handse gitaar te kopen en geen prut kwaliteit. Mijn budget voor de gitaar zit rond de €250-.
Na zelf het een en ander te hebben uitgezocht kom ik op de
volgende 4 gitaren die mij zeer geschikt lijken:

1. IBANEZ RG 270 DX
2. Yamaha Pacifica PAC 311s
3. Lag MG100
4. Epiphone Junior

Kwa uiterlijk vind ik deze gitaren heel mooi en op de diverse reviewsites
kwamen ze er goed uit de score, maar deze scores zijn allemaal subjectief. Daarom dat ik een beroep wil doen op jullie kennis en ervaring. Kunnen jullie PLEASE vertellen welke ik het beste kan kopen
en ook waarom?

Ik ben van plan om voornamelijk nummers van Bryan Adams, The Cult en nirvana ermee te beoefen, dit omdat ik van deze muziek hou.
Het oefen zal ik voornamelijk tijdens mijn werk doen (werk in de
beveiliging).

Alvast bedankt.

PS
Ik weet al welke versterker ik ga nemen ren Roland Cube 15/30

Fatal Fairytale
25 augustus 2004, 19:26
Persoonlijk lijkt iig die yamaha mij wel aardig, ik heb geen ervaring met die LAG en die Epi, ik weet alleen dat ik persoonlijk niet kapot ben van die Ibanez, hij ziet er leuk uit, maar de humbuckers zijn flut en die brug is ook niet wat je zegt heel erg duurzaam...

ik denk wel dat een heleboel mensen het met me eens zijn als ik zeg dat je het beste 2e hands kan gaan kijken, daar zit zeker in jouw budget meer leuk spul tussen dan tussen de nieuwe gitaren..

The_RockeR13
25 augustus 2004, 19:35
Yamaha pacifica is heel goed voor het geld, ik zou voor die gaan en indd een roland cube erbij :wink:

schwalbe
25 augustus 2004, 19:40
Nou, je hebt je huiswerk alvast goed gedaan; volgens mij zijn deze gitaren van redelijke kwaliteit/prijsverhouding en ook wel voor je budget te vinden. Als ik jou was zou ik gewoon alle gitaren die op gitaarmarkt (klik bovenaan de pagina) te vinden zijn binnen je budget onderwerpen aan een google-search op reviews, dan moet er binnen een week of 2 a 3 toch wel wat leuke dingen uitkomen.
De epi op het lijstje lijkt me trouwens wel de minst veelzijdige gitaar van het stel..... maar heeft wel weer de meeste mojo (in ieder geval voor mij dan)
mijn recentste 2e hands aankopen: (om even wat voorbeeldjes te geven)
- dean evo special: 190,-
- godin LGT: 300,-

Rikwin
28 augustus 2004, 20:40
Allereerst, ontzettend bedankt voor jullie posts.

Vandaag heb ik mijn eerste gitaar gekocht.
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Gomez 004e.
Deze gitaar sprak mij het meeste aan. Het is een
ongebruikte Spaanse met 3 nylon snaren en 3 metalen.
Bovendien zit er ook een elektrisch element op, zodat ik hem
optioneel nog op een versterker kan aansluiten.
Ik heb er €95 voor betaald.

Bij het testen in de winkel zag ik ook de Yamaha Pacifica staan.
Damm, wat zag zij er mooi uit zeg, ik ben gelijk verliefd geworden.
Eigenlijk zou ik het niet moeten doen, maar ik ga haar toch dinsdag
erbij kopen. Zo'n juweeltje laat ik mij niet ontglippen.

prs
28 augustus 2004, 22:52
Gefeliciteerd!
Ben blij dat je je keuze hebt kunnen maken.

Harry
29 augustus 2004, 10:47
en veel plezier ermee!


die 3 metalen zijn trouwens ook van nylon, maar er zit een metalen draadje omheen.