PDA

View Full Version : Adapter aansluiting op meerdere effectenpedalen



nigi215
25 augustus 2004, 16:02
Ik heb sinds kort twee effectenpedalen gekocht(Metal Master en een Delay van Digitech),hiervoor heb ik speciaal een adapter voor moeten bestellen.Maar nu zit ik met het probleem dat ik een adapter heb en twee pedalen.Kan ik hiervoor een splitser gebruiken of moet ik een adapter erbij kopen?

Mark S
25 augustus 2004, 16:07
even naar je gitaarwinkel en voor een eurootje of 6 een 'daisy chain' aanschaffen (zie foto) Wel even de loose ends afplakken als er geen beschermkapjes opzitten!

http://img.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/15/155052.jpg

Fuhgawz
25 augustus 2004, 16:08
Ja dit kan inderdaad met een splitterkabeltje, ook wel Daisy Chain genoemd. Ibanez maakt ze met 3 of 5 aansluitingen. Hoogstwaarschijnlijk kun je deze gewoon bij je muziekwinkel kopen.
Je moet wel opletten dat de adapter die je nu hebt op allebei je pedalen afzonderlijk past want er is een verschil tussen PSA en ASA oid EN je moet kijken of je adapter genoeg mili-ampere heeft om beide pedalen tegelijkertijd te voeden, anders krijg je een brom. Waarschijnlijk staat op je pedalen ergens hoeveel mA ze gebruiken. Tel deze bij elkaar op en het moet minder zijn dan het aantal mA dat je adapter kan voeden, maar over het algemeen is dat met slechts twee pedalen goed mogelijk.

cosmos
25 augustus 2004, 16:12
Mark, hoezo afplakken?

MS

Mark S
25 augustus 2004, 16:16
als de losse eindjes elkaar raken tijdens het spelen hoor je een bijzonder on-muzikaal geluid :) (knal, brom, poef etc..)

Fuhgawz
25 augustus 2004, 16:31
Gih, ik heb slechts een paar weken geleden zo'n daisy chain van Ibanez gekocht en daar zaten wel gewoon beschermkapjes bij.

jorrit
26 augustus 2004, 11:12
als je een beetje kan solderen is het een kleine moeite om wat snoertjes an je adaptor te maken, heb ik ook gedaan werkt prima...