PDA

View Full Version : Mijn pedalboard!



basssssplayer
25 augustus 2004, 15:15
eej mensen!

Ik zou al een paar weken geleden aan m'n pedalenbord beginnen, maar dat is er vanwege de drukte niet van gekomen. Nu heb ik vandaag hout gehaald dus ik ga ijverig aan de slag. Ik kijk al een tijdje mee op dit forumdeel en dit is m'n eerste post hier.

Hier alvast een voorproefje van hoe 'ie er ongeveer uit komt te zien:

http://home.quicknet.nl/mw/prive/jbruinen/foto/pedalboard01.jpg

De foto is met m'n webcam genomen dus niet echt scherp ehehe.

Bovenste rij van links naar rechts:
EBS Microbass II, EBS Multidrive, EBS Unichorus, EBS Octabass, EBS BassIQ.

Onderste rij van links naar rechts:
Line6 FM4, Akai Headrush E1, EBS Multicomp

Helemaal rechts de Ernie Ball 6166 Volumepedal


De rest volgt spoedig.

J! 8)

Jeroenvanhulsteijn
25 augustus 2004, 15:35
dat is een mooie verzameling pedaaltjes! k kom niet zo heel vaak bassisten tegen met een uitgebreide effecten verzameling. wat voor muziek speel je?

Chris Wolstenholme
25 augustus 2004, 16:10
he J, nou zag ik jou in warmenhuizen op de kermis staan met je enge oogies :P

maar die pedalen bak van je in geen velden of wegen te zien, alleen 1 ESBje naast t podium.


:???: :???:

basssssplayer
25 augustus 2004, 16:40
dat is een mooie verzameling pedaaltjes! k kom niet zo heel vaak bassisten tegen met een uitgebreide effecten verzameling. wat voor muziek speel je?

eej, ik speel voornamelijk pop/rock en vette groovende muziek in de band en ben nu zelf bezig met eigen nummers waar wel wat leukigheidjes qua effecten in zitten.


he J, nou zag ik jou in warmenhuizen op de kermis staan met je enge oogies

maar die pedalen bak van je in geen velden of wegen te zien, alleen 1 ESBje naast t podium.

Jah klopt ehehe, ik ben nu dus pas bezig met bouwen en de reden dat ik ze nooit meeneem id dat ik niet met losse pedaaltjes wil gaan lopen kutten op 't podium, waar je makkelijk stekkertjes e.d. uit kan trekken...

Ik had alleen die compressor er tussen in Warmenhuizen ehehe

J! 8-)

BramVersteeg
25 augustus 2004, 16:57
Idd een mooi setje pedalen. Ik heb nooit die ESB pedalen getest maar ze schijnen erg goed te zijn! En ik zie op je site dat jullie ook in leuke zalen staan :P !

Fuhgawz
25 augustus 2004, 17:50
Nice... 8-)

basssssplayer
25 augustus 2004, 19:04
alvast een update...

hout op maat gezaagd en ff in elkaar gezet...
ik ga de hoeken nog afronden en 't bordje zwart verven. Snoertjes soldeer ik zelf, maar moet nog ff 2 dagen op m'n plugjes wachten. Na 't weekend ga ik verder!

http://home.quicknet.nl/mw/prive/jbruinen/foto/pedalboard02.jpg

http://home.quicknet.nl/mw/prive/jbruinen/foto/pedalboard03.jpg

J! 8)

Rutger
25 augustus 2004, 23:42
heb je zo wel genoeg ruimte om je voet op je volumepedaal te plaatsen?
t ziet er wat krapjes uit zo...

basssssplayer
26 augustus 2004, 00:02
heb je zo wel genoeg ruimte om je voet op je volumepedaal te plaatsen?
t ziet er wat krapjes uit zo...

jah hoor! lukt prima!

J! 8-)

Antal
26 augustus 2004, 00:31
Ziet er erg netjes uit! hoe zet je de pedalen vast?

Phyrexian
26 augustus 2004, 09:40
Hoe klinkt die microbass? Dure pedaal zeker?
Ik heb gelezen dat je er ook met hoofdtelefoon kan spelen, is dat zo?

Angel
26 augustus 2004, 10:35
Aan welke kant sluit je je bas aan?
Toch niet aan de kant van de volumepedaal hoop ik? :oops:

Phyrexian
26 augustus 2004, 11:16
Aan welke kant sluit je je bas aan?
Toch niet aan de kant van de volumepedaal hoop ik? :oops:

of course... waar anders? Een volumepedaal hoort meestal in het begin van de chain.

Bastijn
26 augustus 2004, 11:52
Twee vragen: hoe maak je de pedaaltjes vast? (Is al gesteld maar nog niet beantwoord)
En, hoe voedt je de pedaaltjes? In dat andere topic las ik iets over de mA optellen van alle pedaaltjes, en dat dat minder moet zijn dan het mA van de adaptor (wat best logisch is eigenlijk), hoe flik je dat met een stuk of tien pedaaltjes? Eén superzware adaptor, of een ingebouwde stekkerdoos?

Dat hout heb je trouwens erg mooi gedaan, en dat van die twee verdiepingen vind ik ook erg inventief.
Ik ga binnenkort een "pedalboard" maken voor twee digitech pedaaltjes en de ontvanger van mn zender. Dat moet te doen zijn met één klein plankje hout, een likje verf, één adaptor en een daisychain. Een stuk kleinschaliger maar voor een alfa als ik nog best een uitdaging.....:)

Angel
26 augustus 2004, 12:09
Aan welke kant sluit je je bas aan?
Toch niet aan de kant van de volumepedaal hoop ik? :oops:

of course... waar anders? Een volumepedaal hoort meestal in het begin van de chain.

Aan de andere kant, het is maar waar dat je begint te kijken.
Ik heb hem aan de andere kant staan zodat hij het signaal naar de versterker toe blokkeert :oops:

pedaal
26 augustus 2004, 12:50
[quote="Bastijn"]Twee vragen: hoe maak je de pedaaltjes vast?
je plakt een stuk vloerbedekking(tegel, Leen Bakker drie euro) op je plank, haal bij de Zeeman stukjes klitte band ( 2 euro), plak die onder je padaaltjes en druk dat op de vloerbedekking en viola.

harrie-beton
26 augustus 2004, 13:30
na alle timmerwerk. heb je ook nog ruimte voor een extra pedaal?
of ga je nooit meer iets veranderen aan je setup

niels_r
26 augustus 2004, 14:16
je plakt een stuk vloerbedekking(tegel, Leen Bakker drie euro) op je plank, haal bij de Zeeman stukjes klitte band ( 2 euro), plak die onder je padaaltjes en druk dat op de vloerbedekking en viola.

Of je haalt bij een naaiwinkeltje even een stuk zelfklevend klittenband van 10cm breed en je knipt dat per perdaaltje op maat. Kost een tientje per meter en veel beter dan jouw oplossing.

Jeremy gaat zijn pedaaltjes trouwens met klittenband vastmaken hoorde ik.

pedaal
26 augustus 2004, 15:31
je plakt een stuk vloerbedekking(tegel, Leen Bakker drie euro) op je plank, haal bij de Zeeman stukjes klitte band ( 2 euro), plak die onder je padaaltjes en druk dat op de vloerbedekking en viola.

Of je haalt bij een naaiwinkeltje even een stuk zelfklevend klittenband van 10cm breed en je knipt dat per perdaaltje op maat. Kost een tientje per meter en veel beter dan jouw oplossing.

Jeremy gaat zijn pedaaltjes trouwens met klittenband vastmaken hoorde ik.
stelletje Homo's :razz: :razz:

basssssplayer
26 augustus 2004, 18:30
yo ehehehe


Hoe klinkt die microbass? Dure pedaal zeker?
Ik heb gelezen dat je er ook met hoofdtelefoon kan spelen, is dat zo?

Jah die Microbass klinkt te gek! Er zit een AB switch en een mute switch op. Op de B-stand heb je een mid-regelaar, die kan je in combinatie met A of alleen als B schakelen. Wat ook goed werkt is de Speaker Simulator, altijd handig voor de multidrive.


Aan welke kant sluit je je bas aan?
Toch niet aan de kant van de volumepedaal hoop ik?

M'n Volumepedaal komt na m'n effecten en voor m'n pre-amp.



Twee vragen: hoe maak je de pedaaltjes vast? (Is al gesteld maar nog niet beantwoord)
En, hoe voedt je de pedaaltjes? In dat andere topic las ik iets over de mA optellen van alle pedaaltjes, en dat dat minder moet zijn dan het mA van de adaptor (wat best logisch is eigenlijk), hoe flik je dat met een stuk of tien pedaaltjes? Eén superzware adaptor, of een ingebouwde stekkerdoos?

M'n pedaaltjes komen zoals Niels al zei met klitteband vast. Ik niet een strip klitteband aan m'n plank vast en lijm de andere kant aan m'n pedaaltjes.
Onder de bovenste rij pedaaltjes komt een stekkerblok. Daar komen m'n adapters bij en werk ik ook m'n snoertjes weg. Bij m'n EBS adapter zit zo'n stekker bij waarmee ik 5 pedaaltjes kan voeden. Voor die Microbass heb ik een aparte adapter.


na alle timmerwerk. heb je ook nog ruimte voor een extra pedaal?
of ga je nooit meer iets veranderen aan je setup

Nee ik heb dus geen ruimte voor een extra pedaal. Zo is m'n setup wel compleet hoor... ik zou nog ff niet weten wat ik er bij zou moeten doen. En mocht ik willen uitbreiden dan maak ik gewoon ff een nieuw board. Is ook maar 2 dagen werk hoor.

tot laterrrrrrr
J! 8-)

niels_r
26 augustus 2004, 19:40
M'n pedaaltjes komen zoals Niels al zei met klitteband vast. Ik niet een strip klitteband aan m'n plank vast en lijm de andere kant aan m'n pedaaltjes.

Dude, ik zou gewoon zelfklevend klittenband kopen. Dat hoef je niet op je pedaaltjes te lijmen, maar het zit er als een soort sticker op. Zeker stevig genoeg en het gaat er zonder restsporen weer af. Mijn Multicomp heb ik 2e hands gekocht en er zat nog van dat klittenband onderop. Ging er zonder problemen weer af (en volgende week maak ik zelf weer nieuw klittenband erop ;))

Te koop bij elk naaiwinkeltje (kom je daar ook eens!) voor ongeveer een tientje per meter. Zelf een stukje van 30cm gehaald.

Grtz. Niels

niels_r
26 augustus 2004, 19:40
dubbel

Mitch
26 augustus 2004, 19:44
Een maat van me had bij zijn EBSjes ook zo'n leuk EBS adaptertje......brommen dat ding ! :o
Maar weer gauw een goedkopere Ibanez voor in de plaats gedaan !

Luigi
26 augustus 2004, 21:58
om pedalen vast te zetten op je board zou ik Duotec klittenband aanraden. Te koop bij Conrad.

Nifter
27 augustus 2004, 13:28
Plak-Klittenband (is rockbitch een klittenband? Of is dat te flauw?) zoals hierboven beschreven ook verkrijgbaar bij uw plaatselijke HEMA. Is goeie shit.

Luigi
27 augustus 2004, 13:35
Dat Hema-spul houdt misschien (?) op boss-pedaaltjes maaR ABSOLUUT niet op wah's en andere zwaardere pedalen. Duotec heeft een zeer sterke kleeflaag én kliienbandsluiting. Nogmaals; een aanrader, ik gebruik het zelf ook.

Antal
27 augustus 2004, 13:36
Plak-Klittenband (is rockbitch een klittenband? Of is dat te flauw?) zoals hierboven beschreven ook verkrijgbaar bij uw plaatselijke HEMA. Is goeie shit.

En kun je dat echt makkelijk verwijderen, want dat vind ik wel belangrijk. Heb wel eens van die pedalen gekocht waar het dan niet afging. echt irritant!

Nifter
27 augustus 2004, 16:51
Je trekt het er zo af. De lijm die overblijft kun je moeiteloos verwijderen (van de kunststof onderkant van boss pedaaltjes, metaal zou een ander verhaal kunnen zijn, maar ik denk dat het geen probleem is). Cheers!

Edit: en ik zou inderdaad geen wah met dat klittenband bevestigen en je board vervolgens ondersteboven houden en ermee schudden.

P****Fred
27 augustus 2004, 17:23
3M dual lock...

daarmee kan je alles aan je pedalboard hangen...
ook de lijm is heel sterk

verkrijgbaar bij overtoom...
is niet echt goedkoop, maar je krijgt er 5 meter van of zo (eventueel doorverkopen, of voor latere pedalboards?) , en het werkt beter dan gelijk welke gewone klitteband...

basssssplayer
26 november 2004, 17:19
zo ehehe 't is al weer een tijd geleden, maar ik zou nog steeds een foto van het uiteindelijke resultaat posten.... nu heb ik eindelijk een digicam dus ik heb ff pic's gemaakt:

http://home.quicknet.nl/mw/prive/jbruinen/foto/01.jpg

http://home.quicknet.nl/mw/prive/jbruinen/foto/02.jpg

http://home.quicknet.nl/mw/prive/jbruinen/foto/03.jpg

Die XLR gaat direct naar de tafel.
die andere 3 inputs zijn voor:

links: hier gaat m'n bas in (met optredens gaat deze naar m'n 19" tuner en draadloos systeem)
midden: deze gaat naar een versterker en dan gebruik ik de microbassII puur als DI
rechts: deze gaat naar een versterker en dan gebruik ik de microbassII als pre-amp.

live gebruiken we in-ear en ik heb dan verder geen versterker op 't podium.

J! 8-)

Speeddemon
26 november 2004, 17:46
Hey Jeremy, je hebt dus kabels door gaatjes getrokken en TOEN pas de pluggen eraan gesoldeerd?

Voordeel: supersmooth weggewerkt.
Nadeel: kabeltje stuk, eerst los-solderen.

basssssplayer
26 november 2004, 18:02
Hey!

nee hoor, ik heb de gaatjes zo gemaakt dat de pluggen er nét doorheen kunnen.

nog een beetje uit te houden op de RA trouwens? ehehe

J! 8-)

oddman
26 november 2004, 19:02
lekker !!

waar heb je die jackaansluitingen gekocht voor op je bord?

en hoe noemen ze die?

basssssplayer
26 november 2004, 19:36
ik heb die jacks (mannetjes en vrouwtjes) via ons geluidsbedrijf gekocht. Je kan ze gewoon halen bij de plaatselijke elektronikaboer volgens mij. Ze zijn van 't merk NEUTRIK.

J! 8-)

jethro
26 november 2004, 21:16
Ik moet zeggen dat dit er echt supergelikt uitziet! Zelf ben ik nog bezig met m'n pedalenkoffer.