PDA

View Full Version : PAF '59 in PRS - Welke?



ruezzz
25 augustus 2004, 13:18
Ik wil de elementen uit mijn PRS Standard (Dragons?) uitwisselen tegen PAF '59's. De huidige elementen vind ik niet echt mooi 'zingen'.
Zijn de Seymour Duncans een goede optie?
En is dan de Hotrod versie van het brugelement aan te bevelen of toch de 'gewone' PAF?

Graag tipzzz.... (alternatieven etc.)

Anders Destium
25 augustus 2004, 15:49
Seymour Duncans zijn vooral bedacht voor mahonie gitaren, dus zeker bij een gitaar als een PRS standard komen ze goed tot hun recht. Ik weet niet of je een standard 22 of 24 hebt (die hebben namelijk standaard andere elementen, dragonII bij de 22 ipv HFS/VB bij de 24).

Je kunt denk ik het beste ook op de site zelf kijken hoe ze hun pups zelf beschrijven. PRS zelf maakt ook verschillende pups, je zou ook kunnen kijken of ze er hebben die aan je eisen voldoen. Het is wel belangrijk om precies uit te vinden wat je er precies uit wilt krijgen (en wat je bijvoorbeeld wel bevalt aan de huidige pups)!

NeeraDJ
25 augustus 2004, 16:09
Seymour Duncans zijn vooral bedacht voor mahonie gitaren

Uhmm nou nee, vele SD's hebben zelfs zoveel mids dat het echt een moddergevecht zou kunnen worden in een mahonie axe.

De '59 brug is een heerlijk element, onder hi-gain blijft het geluid nog erg karakteristiek en helder. Ik heb echt veel clips gehoord van mensen die met de '59 brug een Van Halen sound na kunnen bootsen. Met de hals heb ik meer ervaring, ik was verbaasd over de clean ups van dit element echt sparkly en gebalanceerd. Het halselement is ondanks zijn aanpassingen (voor de halspositie) nog steeds iets donkerder, maar klinkt echt niet verkeerd.

Van de "hot-rod" versie heb ik nog nooit gehoord, wel van de hybrids maar die zul je zelf moeten maken, zijn namelijk niet verkrijgbaar in de winkel.

Het is trouwens dat je beide elementen verwisseld, want bij het combineren met (de meeste) andere humbuckers zou je de magneet van je PRS element moeten flippen.

Wat ik o.a. prettig vind bij SD is dat hun beschrijvingen bijna altijd kloppen, dus dat is idd betrouwbaar! Misschien dat je ook naar de Pearly Gates of Jazz kunt kijken voor de halspositie, dat zijn ook zeker geen verkeerde elementen op het gebied van "zingende" leads en klinken clean even goed zo niet beter

piezo
26 augustus 2004, 08:41
Let op. Humbuckers met Gibson afmetingen passen qua diepte niet zomaar in PRS'en. De stelpootjes gaan te diep voor het bruggat en de stelbare pooltjes zijn te lang voor de doorlopende hiel.

ruezzz
26 augustus 2004, 10:23
Thanx for the tips...

Helaas heb ik geen doorlopende hiel - maar wel een bovenfrees, dus dat komt goed!

piezo
27 augustus 2004, 12:59
Je hebt wèl een doorlopende hiel op je PRS. Wat ik bedoel is dat de hals gedeeltelijk doorloopt tot het einde van je element uitfrezing. Anders zou er gewoon te weinig bevestigingsoppervlak zijn.